Hiukan olen sormi suussa moisten kanssa, ja pädille kun katsoin, on sivusto venäläinen… pitää katsoa ajan kanssa.
suurkiitos, toimii hyvin.
Käsittämätön päätös SAlta yht’äkkiä noin radikaalisti pistää lähes kaikki maksumuurin taakse.
Veikkaan että joutuu perääntymään
Saa laittaa neuvoa for dummies miten tapahtuu. Huomasin myös, että ChatGPT:n kanssa saa mukavasti artikkeleista infoa. EDIT. Koneelle laitettu, ja ilmeisesti toimii.
Bongasin Askolan kirjoituksesta uuden healthcare REITin, jota suositteli. Listautunut kesällä. Matala LTV, joten varaa velanottoon on. Ei maturiteetteja ennen vuotta 2028. Osinko 1,60 taalaa vuodessa. Ja firma on siis SILA Realty Trust. https://seekingalpha.com/symbol/SILA#hasComeFromMpArticle=true
Erikoista kun SILA:lle näyttää ainakin itselläni Nordnetin UI osta-napin sijaan ”Suorita tietämystesti”. Kuitenkin esim Netstreit-reittiä saisi ostaa suoraan.
Sama näemmä mulla. Mikä lienee ongelma. Traderilla onnistuu. Tai onnistuisi jos olisi massia.
Tarvitsee ainoastaan tehdä se testi niin taas toimii. Ei muuta.
Saitko kiinni pointistani? Molemmat yhtälailla REIT:tejä, eli olen kiinnostunyt syystä miksi näitä firmoja pidetään jotenkin erilaisina?
Ei niitä luultavasti pidetä yhtään erilaisina, vaan voi olla että ne on ihan vahingossa tai jostain teknisestä syystä merkattu erilaisiksi järjestelmään, joka tuon tietämystestin triggeröi. On aika tavallista, että datassa on virheitä.
SILAhan oli joku OTC/pink sheet -lappu vielä heinäkuussakin, jolloin se listattiin NYSE:en. Varmaan edellisen listauksen jättämä jälki.
Spekulointi olisi toki helpompaa, jos tietäisi että mikä tietämystesti teille triggeröityi. Toki nyt kun on jo ihan maanantai niin kohtahan meillä on myös Nordnetin aspan vastaus, eikä spekulointia tarvitse.
Kun Nordnetissä yrittää ostaa mitä tahansa REIT-osaketta, eikä ole tehtyt tietämystestiä, tulee Osta-napin painamisen jällkeen seuraava teksti:
Tietämystesti suorittamatta
Käydäksesi kauppaa tällä instrumentilla sinun tulee suorittaa tietämystesti. Lue lisää ja suorita vaadittu tietämystesti
Ja tuolla tietämystestisivulla on REIT-osakkeille oma testi:
Amerikkalaiset REIT-yhtiöt (Real Estate Investment Trust)
Amerikkalainen Real Estate Investment Trust (REIT) on yleensä yhtiö, joka omistaa ja tyypillisesti myös operoi tuloja tuottavaa kiinteistöä tai kiinteistöihin liittyvää omaisuutta.
Kysymyksissa on sitten perusjuttuja kuten kuinka suuri osa tuloksesta pitää jakaa ulos, paljonko omaisuudesta oltava kiinteistöissä jne. Läpäisyyn meni noin minuutti.
Seuraako tai omistaako joku täällä seuraavaa Reitiä AGNC Investment. Osinko% on todella korkea, mutta ilmeisesti tulos ei kuiteskaan ole yhtä korkea että kattaisi osingon.
Koitin pikaisesti tuota tutkia ilman sen suurempaa lopputulosta. Ilmeisesti voisi hyötyä korkojen laskusta? Mitä ajatuksia muilla tämän suhteen?
No katso kurssikäyrää niin vastaus on selvä. itse hankkiuduin eroon jo ajat sitten kaikista puhtaista mReiteistä