Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

Edelleen itse korostan sitä omassa ajattelussani, että Remedyn case ei ole mielestäni muuttunut, vaikka markkinat laskevatkin lähes kaikkialla. Fundamentit puhuvat :+1:

3 tykkäystä

Jos näkee että esim. Inderesin tavoitehinta on vuoden päästä realistinen, niin alkaa tässä ihan hyvät tuotto-odotukset olemaan, ja sillä ei paljon väliä käydäänkö vielä 5 vai 30 pinnaa alempana, toki voi olla järkevää laskeviin kursseihin vähän ajallisesti hajauttaakkin. Mutta ei kai pohjiin osuminen ole tärkeää jos itse liiketoiminnalla menee edelleen hyvin.

Toki nähtäväksi jää että jääkö arvostuskertoimet “pysyvästi” alemmalle tasolle tämän dipin/syöksylaskun jälkeen verrattuna aiempaan bulleromarkkinaan.

3 tykkäystä

Se on totta - ihan riippuu millä aikajänteellä treidaat.

1 tykkäys

Ostin jo eilen 13 eurolla. Koronapaniikki (tai mikä ikinä onkaan), ei nähdäkseni vaikuta fundaan. Nähtävästiä parempiakin ostopaikkoja olisi nyt tarjolla ja ehkä ensi viikolla vielä parempia, mutta monesti jää nuolemaan näppejään, kun odottaa hyvän kohteen muuttuvan vielä paremmaksi.

1 tykkäys

Juurikin näin. Kunhan funda pysyy samana, niin olen iloisena mukana vaikka -50% jättisyöksyssä (toki tällöin pitää raapia kaikki irti lähtevä lompakon pohjalta).

https://keskustelut.inderes.fi/t/ostin-myin-juuri-asken-ketju/
jatkossa mieluiten tähän ketjuun oli vissiinkin yleinen linjaus :slight_smile:

6 tykkäystä

https://onlysp.escapistmagazine.com/announcing-the-nominees-for-onlysps-best-of-2019-awards/amp/

8 tykkäystä

Minä ostin remedyä takasin, kun tippui… kun joku kysyi.

3 tykkäystä

Markus Mäen stoori Remedystä Anssi Kivirannan ja Matias Mäenpään Exit-kirjassa vahvisti sitä näkemystä ainakin itselle, etteivät ihan helpolla tai pienellä ole firmaa myymässä.

“Edelleen on kova palo saavuttaa taas seuraavat stepit. Tulla Remedyn kanssa vielä paremmaksi. Nyt on liikuttu tähän nykyiseen suuntaan vasta muutaman vuoden ajan. Odotan, että tämä menee vielä ihan eri tasolle.” -Markus Mäki

15 tykkäystä

Aloitin tänään ostamaan lisää lappuja.

Katsoin taas Virtalan haastiksen. Aika pirskahtelevaa.
Etenkin näkymiä koskien, ja siitä miten kommentoi yhtiötä taloudellisten speksien ulkopuolelta lupaa sairaan hyvää koskien kovaa kasvua ja monipelimallistrategiaa.

Katsoin myös Inderesin analyytikkohaastiksen. Kummastuttaa, vaikka toki video on tehty eri mentaliteetilla (15€ kurssilla). Puhutaan hillotolpasta 2021 (yhtiöllä on ässä hihassa tässä koska itse en ole keksinyt mikä se on vielä, jossei AW remastered), vaikka kuluvana vuonna tulee kovalla vivulla Controlista rahat sisään, PLUS lisärit päälle. Hyvin omituisena pidän taas kalkulaatioita, jotka oli kautta linjan ylioptimistisia viime vuoteen mutta lievästi myös pessimistisiä kuluvalle em syistä johtuen. Toki itse rahoitettaessa kulut etupainotteisesti kasvaa paljon mutta niin myös rahaa sataa sisään paljonkin paremmalla vivulla.

On syytä olettaa että kolmannen peliprojektin tai Vanguardin yhtiö hoitelee ns itse rahoituksen suhteen kokonaan. Toisen kanssa neuvotellaan julkaisija varmasti eikä lähdetä onneksi soitellen sotaan kassaa polttamaan kerralla niinkuin yhtiö on sanonut.

Oletetaan että ensi vuonna tulee strategian mukaisesti yksi pelijulkaisu. Se voi olla vain aw remastered. Koska jotain pitää olla mistä kehittää näin lyhyessä ajassa. Tässä ei olisi mielestäni kovinkaan kovaa riskiprofiilia hoidella hommaa yksinään, samalla kun vahva kassa ja Control jauhaa rahaa jota tarvitaan koko setin omarahoitukseen. Plus Crossfire tietty.

Taas toistan että olin superpessimisti pelin suhteen, mutta mielestäni yhtiö lunasti odotukset, oltiin mitä mieltä vain vaiheista pelin suhteen, se osoittaa että firman strategia toimii ja kone rullaa.

En keksi montaa firmaa seuraamistani jotka generoi orgaanisesti liikevaihtoa (pelijulkaisulla +50%a tai jopa ilman mitään julkaisuja yli kymmentä pinnaa) älyttömästi ja marginaalilla 20-30% samaan aikaan rajusti investoiden. Mun mielestä sijoittajat eivät oikein ymmärrä Remedyn potentiaalia alkuunkaan.

10 tykkäystä

Samoilla linjoilla. Ihmettelen jos ensi vuonna ei nähdä Alan Wake julkaisua, joka tosiaan uskoakseni olisi suht riskitön projekti rahoittaa suurelta osin itse. Maltillinen osingonjako puoltaa sitä että seuraava peli olisi enemmän itse rahoitettu. Jossain ikivanhassa haastattelussa Sami Järvi kommentoi Alan Wake 2 projektia, niin että kaikki sen haluaisivat tehdä, mutta siihen tarvitaan paljon rahaa - jota silloin ei ollut. Nyt listautumisen jälkeen ja Controlin tuottaessa kassaan täytettä saatettaisiin olla tilanteessa, että rahaa on tarpeeksi. Vieläpä kun Control pursuaa viittauksia Alan Wakeen ja lisäosakin tulee yhdistämään Controlin AW tarinaan. Siihen vielä TV-sarja samaan aikaan eetteriin (mikähän sen sarjan tilanne mahtaa olla :thinking: )

4 tykkäystä

50 min kohalla puhuu AW2, ehkä viittasit tähän, vaikkei ikivanha haastattelu ookkaan.

Edit: Sais Sami kyl antaa enemmän haastatteluita.

3 tykkäystä

viittasin tähän

2 tykkäystä

Epic päivittyi tänään, kiitos listasta konamixx

image

Pelin uutuudenhohto alkaa hiipua… onneksi lisäreitä tulossa… jokohan ostaisi kohta takas salkkuun ;D

3 tykkäystä

Itse en näe ainakaan coronan vaikuttavan Remedyyn. Myös etätyöt onnistuu hyvin tiimillä :grin: ainut nega, niin sallittujen arvostuskertoimien pieneneminen markkinatilanteen takia. Tuskin negaria tulee ihmisten sairaslomien takia… päinvastoin, mitä sitä muuta kipeänä kuin löhötä sohvalla ja vähän tvtä katsella tai pelejä peleilla?

2 tykkäystä

Entä fyysisten kopioiden valmistus? Jotkut tahtoo vielä ostaa fyysisiä pelejä, jotta voivat myydä käytettynä.

1 tykkäys

Jos pelihalut kohdillaan eikä uskalla coronan pauloissa mennä ulos niitä ostamaan, niin eikun vaan latausta storesta suoraan pelikonsolille/koneelle :slight_smile: äkkiä tässä pelon ilmapiirissä unohtuu jälleenmyynti himot, että säästäisi 10€ tai 20€ jälleenmyydessä

1 tykkäys

Luulen, että pelko on lähinnä meillä sijoittajilla. Ennen kuin aloitin sijoittamisen, niin naureskelin vaan iloisesti kun kurssit kyykkäsivät, oli syy mikä tahansa.

1 tykkäys

Omaan toimintaan peilaten, mukaan mahtuisi myös extempore ostoja. Ainakin itse jos jäisin nyt saikulle, varmasti ostaisin jonkun pelin mitä naputella. Nyt töiden ohessa ei ole vaan aikaa niin ei tule osteltuakaan mitään uusia pelejä.

Kaikki tälläinen viihdebisnes kuitenkin kilpailee ihmisen vapaa-ajasta mikä on rajallista. Enemmän vapaa-aikaa, enemmän kulutusta.

3 tykkäystä

Lopputulema: plus miinus nolla?

2 tykkäystä