Rovio - Arvoa pelialalta?

Ja nyt tarkemmin tilinpäätöstä läpi käytyäni voinkin todeta, että hyvä kun en ehtinyt ostonappia painamaan. Viime vuoden tulos oli yhtiöltä todella huono ja kun noilla luvuilla ei oikein voida enää mistään kasvuyhtiöstäkään puhua (Q4 liikevaihto laski verrattuna vuoden takaiseen), eivätkä tällä hetkellä tulospohjaiset kertoimetkaan anna osakkeelle mitään tukea, niin mielestäni arvostus on todella kallis. P/E huitelee 25 paikkeilla ja kun samalla koko vuoden liikevaihto kasvoi onnettomat 2,8%, oikaistu liikevoitto laski 41%, osakekohtainen tulos oli tippui näin ollen 45% ja liiketoiminnan rahavirta lasketteli peräti 75%. Olisikohan aika alkaa pohtia Katille seuraajaa tämän puluparven peräsimeen?

5 tykkäystä

Jos toimari menee vaihtoon niin uteliaisuuteni saattaa taas herätä tämän yrityksen osalta. Levorannan suoritus on ollut Wärtsilä-termein “vaimeaa”.

5 tykkäystä

Joo olipas taas kuraa Roviolta.

On jälkiviisautta että eilen oli sormi myyntinapilla.

Ja ovat menneet ostamaan omia osakkeita pitkänä ison kansan… voi jeesus.

Kati on pystyvä nainen, Kati saa mennä… ja Mika mukaan.

Ei ole nyt tarkoitus kritisoida kenenkään sijoituspäätöksiä, mutta en kyllä ymmärrä miksi joku on ostanut tätä osaketta? Firmalta ei ole tullut vuosiin suosittuja pelejä. Nuoret lapset eivät enää tiedä angry bird brändiä, joten lelut tuskin menee kaupaksi puhumattakaan elokuvista. Paljon pelaavana nuorena minun on todella vaikea ymmärtää Rovioon sijoittaneita. Kaikki tietenkin saa itse tehdä sijoituspäätöksensä, ja halusin tuoda esille vain minun näkökulmani.

16 tykkäystä

No Rovion pääomilla ja henkilökunnalla pitäisi pari peliä saada värkättyä, mutta ei. Mä olen ostellu nelosen päältä että ei paniikkia, mutta pettymys taas. Kun nousee omille niin laitaan lentää…

Pelien ongelmia on muutama, niitä julkaistaan aivan älyttömät määrät ja niiden teko ei ole ihan halpaa. Muistelen jostain pari vuotta sitten lukeneeni ainoastaan muutaman prosentin julkaistuista peleistä saavuttavan break-evenin. Tulevaisuuden menestyspelin tekijän arvaaminen lienee todennäköisyydeltään suurin piirtein samaa luokkaa kun autotallibändien demoja kuuntelemalla arvata musiikin seuraava supertähti.

1 tykkäys

Minäkin luovutin tänään. Seuraillaan taustalla kuitenkin. :no_mouth:

Täysin samaa mieltä. Volyymista pitäisi luopua ja miettiä strategia uusiksi. Todella ihmeellistä miten noin monta peliä on suunnittelussa yhtä aikaa ja osa sitten jätetään julkaisematta. Käyttäjähankintainvestoinnit on todella korkealla tasolla eikä noista peleistä kasva kuin Dream Blast ja senkin kasvu on enää alle 2 miljoonaa kvartaalissa. Uskoisin, että sen kasvu päättyy q1:n aikana, jolloin Roviolla ei kasva enää mikään peli… Laskevan auringon firmalta näyttää. Itse menetin uskon q2: jälkeen.

Miksi Rovio ei käytä kassaansa aggressiivisemmin. Ostaisi vaikka Next Gamesin, että saisi jotain uutta AB:n rinnalle.

Olen inhorealisti ja oma arvioni on, että johdon kyvyt eivät riitä. Tarvittaisiin uusi toimari.

1 tykkäys

No Rovion sekoilusta puuttuisi enää Next Games… NG:llä ei ole yhtäkään toimivaa peliä eikä tule… Roviolla on onneks kassaa, mitä taas ei NG:llä ei ole…

Rovio valuu kuin ajelehtiva jokilaiva kohti putousta.
Johtoa on vaihdettava että saadaan uutta näkemystä ja uskoa tulevaan.

FIMin salkunhoitaja Juha Varikselta osuva twiitti.

Rovio on ostanut viime päiviin asti ahkerasti omia osakkeitaan. Muutamassa kuukaudessa noin 2,60 %:n verran suhteessa yhtiön osakekantaan.

7 tykkäystä

Toisaalta voinee ajatella niinkin, että tuo omien osakkeiden osto on jokseenkin ainoa asia, jossa Rovio on onnistunut etenemään julkistamansa suunnitelman mukaisesti.

3 tykkäystä

Silloin kun on kyse johdon palkitsemisesta, niin asiat hoidetaan pilkulleen :wink:

4 tykkäystä

Juu Peter otti fyrkat ja jätti birdsit pulaan :grimacing:
Eikä johdolla hädän päivää…tietenkään.

1 tykkäys

KL:ssä juttu kun Rovio viikon romahtaja.
Ei hyvää mainosta.
Pisti silmään tämän ketjun nimi., Mitä Sony tekisi Roviolla, ei mitään :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 tykkäystä

Joo kyllä Rovio alkaa olla nähty case. Näivettyvä lafka kaiken kaikkiaan. Kuten tällä palstalla olen jo aiemmin nostanut esiin, on Dream Blast ainoa kasvava peli, joka sekin hiipuu. Ennätyskorkeilla käyttäjähankintainvestoinneilla pidetään keinotekoisesti yllä AB2-pelin myyntiä. Samoin monet vanhemmat pelit ovat taantuneet todella pahasti viimeisten kvartaalien aikana.

Yritysosto kortti on ainoa potentiaalinen asia tässä enää, mutta spekuloinnin vuoksi en ole hyppäämässä kyytiin. Hatchistä ei ollut myöskään sateentekijäksi ja bränditoiminta näivettyy. Luvattua kasvua ei ole luvassa missään segmentissä…

2 tykkäystä

Yllättävästi kurssi korjaa ylöspäin, mistähän nyt tuulee…

Rovio oli ostanut yli 300 000 eurolla omia osakkeita.

Ihmettelin samaa lentoa myös itse.

1 tykkäys

Pääseehän sitten kassasta näppärästi eroon.

1 tykkäys

Nyt oli niin edullista Rovio et pienen siivun otin, alle 3,80 lapulta…
Nyt vaan Rovio ostamaan reippaasti vaan omia kuponkeja ja Roviolla polttaen vaan … Saataisiin taas neloseen jokupäivä