Rovio - Arvoa pelialalta?

Samaa mieltä Hatch:istä. Sen takia olen ollut passiivinen Rovion suhteen ja ajatellut, etten tee liikkeitä, ennenkuin siitä tulee jotain merkittävää uutista. “5G cloud gaming” - onko se tuo 5G, joka tässä aiheuttaa viivettä?

1 tykkäys

Minä en ole kyllä tuon Hatchin varaan laskenut sijoitustani ollenkaan. Hatch on mielestäni villi kortti. Uuden synnyttäminen on aina kallista ja sitä se taitaa tässäkin olla.

Itse toivon, että pelien portfolioon tulee lisää näitä vähintään 10milj. Kvartaalissa tuottavia pelejä. AB2 jaksaa vielä jonkin aikaa, mutta oman uskomukseni mukaan sekin pienenee elokuvan aiheuttaman mahdollisen ”huuman” jälkeen. Onko noista uusista esitellyistä peleistä tuottamaan vähintään 10milj.€ kvartaalissa? Sitä en kyllä oikeastaan osaa sanoa. Vähän pelkään, että ei ole. Playraven pelistä ei ole annettu mitään muuta tietoa, kuin että se on ilmeisesti strategiapeli. Tämäkin on oletus siitä, mitä pelejö Playraven on aiemmin tehnyt. Toisaalta Rovio on osoittanut, että osaa rahastaa peleillään, joten mikäli Playravenin peli on hyvä, niin se voisi nostaa kurssia nopeasti.

Tarkastin äsken, niin oma keskihinta on tällä hetkellä 4,33€ ja ajattelin katsoa vielä ainakin Q3 asti. Itse kevensin puolet omistuksesta pois 6,9-7,3€ välillä, joten sinänsä minua ei kuumota katsoa tätä vielä vähän pidemmälle. :slight_smile:

1 tykkäys

Saako kysyä kun olemme varmasti yhtämieltä siitä, että tappioiden hallinta on yksi tärkeimmistä sijoitusopeista miksi Rovio on itselläsi holdissa.

Tarkoitan siis sitä kun TA katsoen olisi ollut hyvä aika kotiuttaa voittoja/minimoida tappioita. Tämän ei ole siis tarkoitus olla mitään jälkiviisastelua eikä sitä tietä mihin se vielä kehittyy. Lähinnä mietin kun ymmärtääkseni käytät kuitenkin teknistä analyysiä paljon niin oliko joku syy miksi et painanut myy nappia vaikka esim. RSI siitä indikoi ja pyrkinyt ostamaan alempaa takaisin tms. Onko siis @DayTraderXL myös salattu buy and hold salkku :wink:

1 tykkäys

Minulla on eräänlainen lottosalkku, johon olen ostanut hyvin pienillä summilla erilaisia kohteita. Ne on ostettu 5-10v sijoitushorisontilla eikä ole niitä tarkoitus liqvitoida, ellei nyt konkurssi uhkaa ja liiketoiminnassa näkyy vielä toiveita lopullisesta läpimurrosta. Enkä myöskään osta niitä lisää, ellei läpimurtoa ole nähtävissä. Rovio on yksi salkun ostoista.
Olen näiden osalta perehtynyt kohteisiin tarkemmin ja koen kyllä epäonnistuneeni Rovion osalta.
Oli jo annin aikana huono fiilis, mutta kun summa oli pieni, niin lähdin mukaan, vaikka kaikki kellot soitti kyllä varoituksia. Hatch:in varaan olen laskenut tulevaisuuden, mutta epävarmalta näyttää.
Eikä tosiaan ole ollut tarkoitus näihin koskea aktiivisesti eli buy&hold linjalla ollaan näissä.

3 tykkäystä

Jos olisit ostanut -50% rommin jälkeen, olisitko paremmin mielin holdailemassa?

Mun mielestä osaridippi on liian syvä. Yhtiön tase on kunnossa ja uutta peliä ulkona. Leffa kuitenkin tuo lisäbisnestä, Q3 on mielenkiintoinen.

Leffaa on ainakin Suomessa mainostettu reippaasti ja ko. ”investointi” pitäisi tuottaa myös AB2 peliin uutta pelaajaa.

Onhan Rovio firmana hyvässä kunnossa, mahdollisuuksia ja resursseja on vaikka kuinka.

1 tykkäys

Ostin vähän lisää. Suomessa kuulemma avausviikonloppu elokuvan suhteen hyvä, mitään lukuja en ole nähnyt.
Kahdelta kysynyt eri kaupungeista ja salit melkein täynnä. Nykykurssilla uskaltaa ostaa, Hatch jokerina.

Ihan jees aloitus, kyllä tuosta joukosta pelaajia taas löytyy ja osa vanhoist aaktivoituu uudelleen.
Myös pipokauppaa tulee syntymään.

1 tykkäys

Onko sinulla tietoa, että kuinka monta katsojaa tarvitaan, että Rovio pääsee omilleen tämän tuottamisessa?

Onhna tämä elokuva laajassa levityksessä eli eipä taida duffelle jäädä.
Twiterissä positiivista palautetta vaikka kuinka paljon #AngryBirdsMovie2
Kyllä Sony Pictures hoitaa

1 tykkäys

Mika Ihamuotila nosti twitterissä esiin Washington Postin tekemän jutun AB2 leffasta. Hyvää näkyvyyttä isossa mediassa.
Tähtiä 2,5/4 ja ihan kehuivat

The Angry Birds Movie 2’ is better than you think. Wait, we’re serious.

Pat PaduaAugust 13 at 8:54 AM

1 tykkäys

Joo erittäin hyvä teksti, tähtiä toki olisi toivonut enemmän – Pixarin leffat saaneet pääsääntöisesti näköjään WP:lta 4*

No, 2,5/4 ihan jepa sekin, teksti tosin olisi antanut odottaa mielestäni 3-3,5*

On mielenkiintoista nähdä jenkkilän ensi-iltaviikonlopun luvut miten siellä on saatu “potea” liikkeelle.
Pelithän onnyt konvertoitu myös pleikkarille ja PC:lle että ainakin jakelukanavat ovat lajentuneet, ei pelkkää mobiilia.
Tämä on vitskalla kiva kuponki, firma on taloudellisesti vahva ja osaamista&kokemusta löytyy.

Kauankohan tätä jaksetaan lyödä. Onkohan ulkomaalainen raha lähtemässä karkuun? En oikein muuta järkevää syytä tälläiselle alennusmyynnille keksi.

Jos tällainen meno jatkuu, niin täytyy todellisesti pohtia, jos ostaisin takaisin salkkuun. Viimeksi siitä irtosi kelpo voitot, nyt leffa ja oheistavaran myynnit pitäisi siivittää tulosta pieneen lentoon, niin potentiaalia uskoisi olevan :thinking:

1 tykkäys

Leffa, oheismyynti ja kaksi uutta peliä loppuvuoden aikana. Lisäksi leffat boostaa vanhoja pelejä hetkellisesti. Hatch järjestelyt jokerina. Loppuvuodelle on mielestäni aika monta ajuria. Taidan ostaa lisää.

Itselläkin on Rovio ostoliipaisimella. Jos mennään lähemmäksi 4,0 euroa, niin tuotto-odotus alkaa olla jo melkoinen. Jälkeenpäin harmitti ettei tullut vuoden vaihteessa ostettua 3,8 euron hintaan vaikka silloinkin mietin (ostin tuolloin Nordeaa sen sijaan…). Tase ja tulos ovat Roviolla vahvassa kunnossa, mutta liikevaihdon kasvattaminen tuntuu olevan ylivoimainen tehtävä. Jos onnistuvat siinä, niin tässä on potentiaalia nousta kuin vihainen lintu ritsasta.

1 tykkäys

Juu potentiaalia Roviossa on, nyt vaan kaikki leffaa katsomaan ja pelaamaan!

Juu optioilla oli merkattu 2,76 hinta nippu osakkeitaeli olsiko tuossa puolivarmat pohjat.

Kyllä elokuvan on pakko poikia Roviolle kun miljoonat lapset/nuoret vahtaavat puolitoistatuntia AngryBirds mainosta leffassa putkeen, pakko jäädä mieleen ja syvälle.

No Q3 on mielenkiintoinen et miten pelien luvut muuttuvat, lisenssitulot kait tulevat vasta viiveellä.

Nousupäivänä lievä FOMO ja päätin nyt sitten kuitenkin ottaa Roviota lisää salkkuun näillä hinnoilla. Näen tässä vain niin paljon potentiaalia ja luin eilen katsoja-arvosteluja leffasta – yllätti positiivisesti hyvät arvostelut. The Angry Birds Movie 2 (2019) - The Angry Birds Movie 2 (2019) - User Reviews - IMDb