Serviceware SE - Keski-Eurooppalainen vaihtoehto

Yritän tehdä ”kaikkeni” että saisin puhelun johdon kanssa toukokuulle. Arvostus, kuten tässä ketjussa on mainittu, ei ole lainkaan paha mutta itse en uskalla sijoittaa mihinkään ceissiin ennen kuin olen jutellut firman kanssa. Tarvittaessa vaikka pääkonttorille autolla, ei näytä olevan kuin 2,5 tunnin matka Luxemburgista :blush:

70 tykkäystä

Toivottavasti järjestelyy. Olisi positiivista sekä sinun tuoman suoran informaation, että varsinkin yleisen sijoittajaviestinnän näkökulmasta, joka taitaa tässä keississä olla se heikoin osa-alue.

Itse olen päätynyt tähän numerot ja asiakastyyväisyys edellä. Niin kauan kuin SaaS-kasvu on kilpailukykyinen esim. Efecten kanssa ja asiakastyytyväisyys huipputasoa (lue: fundamentit menee oikeaan suuntaan riittävällä nopeudella) niin tämän hevosen kyydissä kelpaa istua.

7 tykkäystä

Näinkin voisi sanoa.

Tiesittekö, että Servicewarella on Twitter?

Tiesittekö, että he laajenivat tuossa tammikuussa 2021 Ruotsiin partneriverkostonsa kanssa, mutta eivät viestineet siitä sijoittajille sen kummemmin?

https://twitter.com/serviceware/status/1347558678757576704

2 uudelleentwiittausta, 3 tykkäystä. Eihän se riitä, että sosiaalisen median tili “on”. :smiley:

19 tykkäystä

Ilo kuukausisäästää tähän, kun ei tarvitse pelätä että isot massa löytää ihan heti.

7 tykkäystä

Sovitaanko niin että ei markkinoida tätä ceissiä eteenpäin ennen kuin ollaan saatu puhelu firman kanssa? :grinning: jotta kaikki ehtivät mukaan :grinning:

26 tykkäystä

Kauppa käy ilmeisesti kohtuullisesti ja tuli otettua vielä kolmas erä nousevaan kurssiin (kiitos vain mielenkiintoisesta ideasta Ekalle, vaikka poistuitkin jo kyydistä):

Aika härkämäinen kommentti vielä loppuun ainakin minun SW-lasien läpi: "Joe Wilson, Director Global Accounts at Serviceware, based in London: “We are increasingly acquiring new international customers, and delivering on an important goal of our expansion strategy. The development work of our international team during the past years is now beginning to bear fruit. Building on a strong basis in the German-speaking countries, we are becoming an international player with a growing number of customers all over and beyond Europe and even the USA. We will continue our efforts and focus on growing the international market of Serviceware in line with our expansion strategy.

8 tykkäystä

Tämä on jotenkin pahasti ristiriidassa tuon vuosikertomuksen maajakauman kanssa, missä lähes kaikki liikevaihto tulee DACH-maista ja niiden ulkopuolella liikevaihto jopa laski vuonna 2020. Voitetaan kansainvälisten firmojen Saksan liiketoimintoja?

4 tykkäystä

Kaipa se liikevaihto nyt voitettavista asiakkaista nähdään hiukan myöhemmin?

5 tykkäystä

Hyvä pointti. En ole ihan varma, joko Viljon mainitsema syy tai sitten “Fake it till you make it” on siirtymässä jälkimmäiseen vaiheeseen. Joka tapauksessa pitää seurata tarkkaan näitä johdon kommentteja vs. numeroita ja sitä alkavatko ne kertoa samaa tarinaa jossakin vaiheessa.

5 tykkäystä

En tiedä onko noita jossain avattu tarkemmin, mutta tuo others-segmentti on vielä hyvin mitättömän kokoinen. Pelkkä ylläpitotuottojen/lisenssien veivaus saassiin ym. voi heiluttaa tuota varsinkin jos siellä on tähän mennessä ollut vain muutamia (isoja) asiakkaita

Tuosta viime vuoden puolelta lähtien noita uusia asiakkuuksia on jo uutisoitu jonkin verran. Oma aikansa kestää ennen kuin ne alkavat näkyä riveillä, mutta kenties kohtapuolin asian suhteen ollaan viisaampia

4 tykkäystä

Tämä olisikin ensiarvoisen tärkeätä! En vieläkään ymmärrä miten ulkomaiden liikevaihto voi pudota 3,5 miljoonasta vähän päälle 2 miljoonaan samaan aikaan kun 10% firman työntekijöistä on ulkomailla! Oma sijoitusteesini oli ostaa länsieuroopan parasta ITSM yhtiötä ja tiedotteista sai kuvan että voitetaan jatkuvasti diilejä ulkomailla. Toivottavasti nuo alkavat materialisoitumaan jatkossa!

7 tykkäystä

Puhut DACH-maista kuin ne olisivat joku Suomi. Pelkästään Saksan 16 osavaltiosta puolet on samalla pallokentällä Suomen kanssa ja kolme suurinta selvästi isompia.

Jos yhtiöllä olisi huomattavampi kalliimpi arvostus, joka edellyttäisi vaikka sanottua Euroopan valloittamista niin tuo voisi olla validikin pointti. Nyt se on sijoituscasen kannalta vain epäolennainen yksityiskohta eikä markkinan koko selvästi aseta rajoitteita arvonkehitykselle.

Kukapa ei haluaisi kaikkea enemmän, mutta asiat pitää suhteuttaa arvostukseen. Nyt menee henkilökohtaisen pettymyksen ja kärsimättömyyden puolelle.

Edit:
Anteeksi @Pohjolan_Eka, huomaan kuulostaneeni ilkeältä.

11 tykkäystä

No toivomme niin, itse ainakin maltan odotella useamman kvartaalin.

Jos vertaa vaikkapa efecte en, niin siinäkin madeltiin pitkään ja kun legasyä oltiin saatu muutettua riittävästi saas ja tulos alkoi kääntyä nollille/plussalle, alkoi arvostus kin nousemaan, sittenhän voisi saada kertoimia ja liikevaihdon ja tuloksen kasvua hintaan, I hope.

Se kai tässä oli ajatuksena? Jos ohjeistuksen mukaan ei mennä, niin ihan kauhean korkealta ei toivottavasti pudota.

7 tykkäystä

Olen laittanut tana vuonna nelja kertaa mailia Serviceware Investor Relationsiin. Ei vastausta. Olen myos laittanut kahdesti viestia firman yleiseen sahkopostiin. Ei vastausta. Ihmettelen… :thinking:

Onko kukaan muu foorumilla ollut koskaan yhteydessa firmaan?

16 tykkäystä

Ping @Pohjolan_Eka olet tainnut olla moniin löytämiisi firmoihin yhteydessä :slight_smile:

4 tykkäystä

Liekö saksalaista asiakaspalvelumentaliteettia. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että aika harvoin vaivautuvat monet firmat vastaamaan.

Kerran kyllä sain niin hyvää palvelua, että lähettivät jonkin ipo-ajan presentaation, jota ei ollut virallisilla nettisivuilla. Jotain hyviä kokemuksia edes

3 tykkäystä

@Obelus kertomansa mukaan tuosta Edicto-sähköpostista on saanut heidät kiinni, mutta suoraviivaista ei ollut.

3 tykkäystä

Älä @Arimatti_Alhanko mene nyt hämmentämään ja tuhlaamaan niiden työaikaa. Siellä taotaan rahaa jo muille :sunglasses:

Kieltämättä kyllä outoa, jos ei edes viiveellä vastata. Sopii kyllä hyvin tuohon aikaisemminkin mainittuun saksalaiseen asiakaspalveluun. Eikö ketjun alussakin ollut jotain mainintaa johdon avoimuudesta?

1 tykkäys

Minulla on päinvastainen kokemus kuin @Obelus:ksella. serviceware@edicto.de -sähköpostista tulee vain mykkäkoulua ja info@serviceware-se.com saa vastauksia muutaman päivän viiveellä. Varmuuden vuoksi lähettäisin viestin molempiin :joy:

10 tykkäystä

Askel eteenpain. CFOn kanssa puhelu kesakuun alussa :ok_hand:t2:

59 tykkäystä