Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Mä katson aina ne liputetutkin läpi sillä tän palstan taso on silti aivan omaa luokkaansa verratuna Facen “Oispa kaljaa”-kerhoon. Tosin se Parviaisen ryhmä on aika hyvä.

2 tykkäystä

Hieno homma, että parannusta on siis jo näkynyt. Olkaamme tyytyväisiä. :slight_smile:

2 tykkäystä

On. :wink:

Olet foorumin kärjessä liputettujen viestin (sinun viestejä siis liputettu) ja poistettujen viestien määrässä mitattuna. Ei tuolla suorituksella voi olla Mestari. :smiley:

19 tykkäystä

:slight_smile: mestari varmaan 3 osa-alueella, liputetut viestit, poistetut viestit (joita osan itse poistanut) ja varmaan kokonaismäärä, kun ostin ja möin oli pelkästään n. 550 kpl. = kolmoismestari ja 4. top 2019 voitosta, niin onko se kvartetti mestaruus. Nappaan vielä tuon 2020 voitonkin, niin sitten olis 5x, onko se kvintetti?

Oon vähän tarkkaillut Verneri, niin oot viimeaikoina ollut kyllä mun kovin tykkääjä :wink: Ehkä olen erikoistarkkailussa.

Noh rapatessa vähän roiskuu, oon vähän koittanut kehittyä kuitenkin!
Pääasiassa näissä sijoituksissani olen kuitenkin oikeassa (paitsi panikoidessa).

Ps. onneksi on sijoitusfoorumi tällaiselle himottelijalle, ei vaimoakaan voi liiallisesti rasittaa (ei sijoitus asioilla eikä muutenkaan), vaikka hänkin tietää varmaan aika paljon jo.

9 tykkäystä

Eikös tosielämässäkin ole esim. parisuhteessa olemassa liputuksen kaltainen ele. Eli kun suoltaa riittävästi into pinkeänä sijoitussoopaa vaimolle/perheelle/kaverille, niin “tosielämän-lippu” heilahtaa. Ja se lippu usein on jotakuinkin tämänkaltainen:

15 tykkäystä

Miksiköhän linkittämäni kommentti on liputettu? Ei se toki ole ketjun laadukkain viesti, mutta kyllähän tuo käy keskustelunavauksena yhtiön toimitusten pakkausmateriaalista.

https://keskustelut.inderes.fi/t/fodelia-real-snacks-feelia-ketju/2246/1009?u=pohjolan_eka

1 tykkäys

Moikka!
Liputin viestisi TietoEveryn ketjusta muutamallakin perusteella :slight_smile:

A) Joku voi tulkita tuon viestisi sijoitussuositukseksi, joita ei saa jakaa. (Julistus siitä, että nyt kannattaa ostaa tiettyä osaketta/instrumenttia)
B) Jos viestin onnistuisi muokkaamaan “ei suositusmaiseksi”, kannattaa siihen laittaa muutamalla sanalla perusteluja.

Uutena käyttäjänä, tervetuloa foorumille, pahoittelen suoraa lipun heilautusta :slight_smile:

6 tykkäystä

*Ei ole näkemystä, voi viedä vuosia. *

Riippuu kuinka kauan anaalit suostuvat uskomaan Muskin horinoita ja milloin isot pojat sanovat ettei keisarilla ole vaatteita.

Tämä viesti poistettiin Tesla-keskustelusta. Ei ongelma sinänsä mutta nyt voisi joku kertoa mikä tässä oli ongelma? Se että käytin termiä “anaali” joka on semi-yleinen lyhenne analyytikoista (joskin snadisti halventava)? Vai joku muu?

Tuus @Verneri_Pulkkinen antamaan näkemystä niin tiedän jatkossa paremmin.

6 tykkäystä

Niin, eihän tuo sanan “anaali” -käyttö tässä kontekstissa tällä foorumille ole välttämättä se soveliain ja rakentavin sanavalinta. Onhan se “snadisti halventava”, kuten itse totesit.

Ymmärrän kyllä kritiikin analyytikkokuntaa kohtaan yleisesti, vaikka se Inderesillä työskentelevänä harmittaa kun meillä asiat tehdään hyvin eri tavalla. Mutta en ihmettele, miksi ammattikunnan maine yleensä on mitä on.

17 tykkäystä

Ei välttämättä ole sovelian eikä varmasti rakentavin. Itse olen käyttänyt “anaalia” kuvaamaan ammattikuntaa yleisesti ja näin tekee varmaan moni.

Mutta tärkeintä on tietää miksi viesti poistettiin ja ymmärsin että syy oli juuri tuo, jatkossa kutsun analyytikoita termillä Knights Who Say Ni

5 tykkäystä

Se on varmaan ihan sama jos jossain muulla foorumilla käytät tuota nimitystä, mutta on se musta aika hemmetin ikävää tulla toisten kotiin (Inderes) ja käyttää tuota, kieltämättä, halventavaa nimitystä.
Monty Pythonista saa aina plussaa… :slight_smile:

7 tykkäystä

9 tykkäystä

Sijoituspalstoja pidempään lukeneet ymmärtävät että sitä on käytetty aika laajalti eikä läheskään aina halventavasti vaan vähän kuin vakiintuneena lyhenteenä ammattikunnalle.

Mutta mennään näillä, ei ole ongelma missään suhteessa.

EDIT: tässä hakutulokset kyseiselle sanalle

https://keskustelut.inderes.fi/search?q=anaali

1 tykkäys

https://keskustelut.inderes.fi/t/wuhan-coronavirus/3233/9565?u=pohjolan_eka
Linkitin keskustelun tänne ettei sotketa hyvää ketjua. Jospa Johtaja @Johannes_Sippola haluaisi vaikka siirrellä noita viestejä tänne :wink:

Kyllähän tuo oli aika disruptiivinen tapa tulla mukaan ketjuun mikä lienee liputuksen syynä. Kolme viestiä ilman minkäänlaista tekstiä ja perään vielä tyhjänpäiväinen mietelause. Sitten kun vielä tiedetään että @Twen ei ilmeisesti ollenkaan harrasta sijoituskeskustelua vaan lähes kaikki aikaisemmat kirjoittelut liittyvät Koronapandemian vähättelyyn, niin ei liene yllättävää että viesti liputettiin.

1 tykkäys

Tämä on kyllä erikoinen homma, että heti aloitetaan vastapuolen demonisointi, syytetään trollaajaksi ja liputus käyntiin kun jotain poikkipuolista esittää. Eikös täällä voida sallia aiheeseen liittyvä keskustelu kaikilta näkökannoilta? Ei, en ole kannattamassa Ruotsin mallia. Ruotsi on aina ollut vakaa yhteiskunta, ei ole sodassa kuolleita, siksi varmaan se tuossa esimerkkinä. Jos ei kiinnosta katsoa 1800-luvulle saakka, niin katsokaa 1990-luvulta tähän päivään. Noiden valossa nykyisen mittaluokan koronapaniikissa ei ole kuitenkaan mitään tolkkua.

2 tykkäystä

Täältä boksin ulkopuolelta vain sanon, että ihmettelin yllä, miksi tämä liputettiin:

Mutta tästä pidettiin kovasti:

Eikö mielipiteitä (tässä molempia lainausheittoja) pitäisi sietää? En toivo mielenpahoituskulttuuria Inderesin mainiolle keskustelupalstalle. En haikaile menneitä, mutta nuoruuteni 90-luvun mielipiteiden ilotulitusta ja yleistä paksunahkaisuutta kyllä. Ei mulla muuta :grin:

Joo ja tämän viestin saa liputtaa tottakai. :wink:

13 tykkäystä

Haluatko kieltää disinformaatiosta huomauttamisen? Entä misinformaatiosta? Ajattelitko, että määrä voittaa laadun? Spämppipuppugeneraattoreitahan tänne tarvitaan? Eikö niistä jo voi ihan tarpeeksi nauttia alustoilla kuten KL, IS jne?

3 tykkäystä

Juurikille. Rinnastin kaksi lainausta ketjusta. Kumpikaan lainaus ei ollut toinen toistaan briljantimpi tai omaperäisempi.

4 tykkäystä

Mutta lainauksissa toki oli silti eroa, toinen on ketjussa peukutettu ja toinen liputettu :grinning:

3 tykkäystä

Siis kävitkö lukemassa nuo lainauksia edeltävät jutut? Toinen laittelee pelkkiä kuvia keskusteluun ja vastaa OldFekin kommenttiin kuvalla ja sitten lainauksella ilman mitään omia sanoja. Ihan syystäkin tuollaiset saa liputtaa ja OldFekin lainauskuitti oli hyvinkin osuva tuohon tilanteeseen.

Et keskustellut koronaketjussa ollenkaan.

2 tykkäystä