Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Ohjehan on mitä parhain, mutta mitään asiasta tietämättä veikkaan, että on muitakin (itseni lisäksi), jotka eivät osaa:
a) lainata viestiä toisesta ketjusta
b) pingata (?)
c) tule ajatelleeksi asiaa

1 tykkäys

Yksityisviesti on hyvä tapa esim. kysyä viestissä olevaa epäselvää kohtaa. Usein tahtoo ainakin itselläni unohtua yksityisviestin mahdollisuus. Jos haluaa vain kiittää toista kirjoittajaa hyvästä vastauksesta, voisi lähettää sydämen painamisen lisäksi yksityisviestin.

Ehkä ylläpito voisi vielä laatia jonkinlaisia ohjeita viestin lainaamisesta/pingaamisesta/yksityisviestin lähettämisestä, koska aihe tuntuu olevan epäselvä osalle. Viitaten @Ganso36 viestiin.

Yritin tähän viestin loppuun tehdä jonkinlaisia yksinkertaisia ohjeita, vaikka en ole mikään ekspertti.
Foorumin kokeneemmat käyttäjät ja ylläpito sitten täydentää. :slightly_smiling_face:

a) Viestin lainaaminen

  • Viestiä voi lainata maalaamalla haluttu tekstikohta vetämällä:
    • hiiren vasen painike alas ja pidä alhaalla ja vedä maalattava alue => Paina “Lainaa”
    • puhelimella: paina tekstiä pitkään, jolloin Lainaa-valikko avautuu

Tämän lainauksen voi sitten kopioida ja julkaista esimerkiksi kahvihuone-ketjussa:

b) Käyttäjän pingaus

  • voit pingata esimerkiksi => Ping @Contrafun, jolloin tämä käyttäjä saa Ilmoituksen viestistä.

c) Yksityisviestin lähettäminen toiselle käyttäjälle

  • Esimerkki: Jos haluaisin lähettää käyttäjä Inderesille yksityisviestin, klikkaan käyttäjän profiilia ja tämä valikko aukeaa.
    yksityisviesti
  • Viesti-painiketta klikkaamalla avautuu yksityisviestivalikko, jossa voisin kirjoittaa yksityisviestin käyttäjälle Inderes. :slightly_smiling_face:
16 tykkäystä

Olit pingannut @Oxymoron_007.

Ymmärrän liputtajia hyvin, koska boldaat usein paljon pitkiä artikkeleita. Sen lisäksi artikkeleiden pitkät lainaukset ovat myös niitä kirjoittavien medioiden kannalta niin ja näin. Voisit miettiä, jahka avaisit pääpointit uutisista omin sanoin ja sitaatit olisi pienemmässä roolissa.

1 tykkäys

Nyt on Viljon itseään moitittavaa, kun on qt riemuissaan ja wsb ypkötyksissään nolla postannut! Pahoittelut. Ok liputuksia.

3 tykkäystä

Taas liputettu kun kommentoin edellisen kirjoittajan kommenttia, tällä kertaa “Tekninen analyysi” -ketjussa. Otin kantaa edelliseen viestiin enkä kirjoittanut mitään mikä oikeuttaisi liputukseen. Itseasiassa viestini koski teknistä analyysiä kohteesta josta edellinen kirjoittaja teki teknistä analyysiä joten tulee mieleen vähän “Inception”-elokuva jos muutetaan käsikirjoitusta niin että jossain kohtaa kaikki menee pieleen :smiley:. Tekee mieli taas lopettaa kirjoittelu kokonaan.

Miksi näitä viestejä tarvii edes sitten kirjoittaa?

10 tykkäystä

Sen takia tämän kirjoitin, ettei aina vaan avattaisi uusia topiceja. Näin adminit pääsee kokoontuu, et lukottavatko koko ketjun turhan asian jankkaamisena. Vastaavia tai vastaavankaltaisia ketjuja löytyy jo ennestään riittävästi. Mieti, kaikkiin ketjuihin vois ihan hyvin ajaa rinnalle JOS ketjun. huoh :sweat_smile:

Kuinka monelle on käynyt niin että kirjoitat juttua ja mietit mihin ketjuun tämä nyt kuuluu. Sit joku tulee puun takaa kertomaan, että juuri tälle aiheelle on avattu osuvampi ketju vuonna miekka ja kivi, et miks prkl laitoit tähän ketjuun, jossa ilmeinen liputusvaara. :expressionless:

2 tykkäystä

Minun avaamani ketju. Arvostan rehellistä palautetta ja ymmärrän pointtisi. Jätän ketjun tulevaisuuden adminien armottomiin kouriin.

Jaan näkemyksesi pitkälti, mutta miksi puurouttaa ketjuja joista itse ei välitä “Saa ja pitää liputtaa”- loppuisilla viesteillä.

Tuo oli ihan puhdas provo. Olen joskus turhautunut siihen kun arvostamani kirjoittajat eivät saa kunnioitusta ja vastaavat kuitenkin suoraan kysymykseen joka heille esitetty ns. väärässä ketjussa. Koska liputtajat liputtaa sen heti pois ketjuun kuulumattomana kuuluisi vain kahvihuoneeseen. Olette varmaan huomannut, että monet lisää kirjoituksen loppuun saa liputtaa kehoituksen ns. syötön lapaan liputtajille.

Tuo oli tavallaan anteeksipyyntöketjun aloittajalle, että otan edes kantaa asiaan, mikä ei milläänlailla minulle kuulu eli on selkeesti offtopiccia ketjun aiheeseen liittyen.

Pitäkää vaan ketju auki. Voin joskus itsekin sit tuplapostata et ehkä ostan huomenna ja sit ostan ketjuun uudestaan että kyllä ostettu on, kädet ei ollu tällä kertaa paperia. Nyt loppuu tämän asian vatvominen :sweat_smile:

5 tykkäystä

Ymmärrän toki huolen, mutta ei minunkaan ollut vaikea tuoda keskustelua tälle puolelle foorumia, vaikka sinun viesti olikin toisessa ketjussa. Ja pointtini oli, miksi kirjoittaa näitä provo-viestejä? Miksei sitä voi kirjoittaa vaikka sitten sinne kaffehuoneeseen? Toki niistä ei näin yksittäisinä ole haittaa, mutta kun pörssissä tapahtuu isompaa liikehdintää, niin foorumillakin alkaa joka kymmenes viesti olla “saa liputtaa” loppuisia.

6 tykkäystä

Se, että muut antavat hyviä kommentteja / yhteenvetoja, ei saa yhtään lisäarvoa siitä, että joku tulee vielä sanomaan että “hyviä yhteenvetoja, kannattaako muka myydä?”.

Liputtajan ominaisuudessa, koen liputuksen oikeinkin oikeutetuksi, ja täten en pelkää pimeää Inderesin perunakellaria :wink:

9 tykkäystä

Yleensä valtavasta uutis- ja analyysivirrasta kannattaa jonkun tehdä yhteenveto ja selvitys siitä, mitä itse aikoo ao. firmalle tehdä. Nyt se oli ja on … Masse-setä :slight_smile:

Masse-setä, FA, Lisäarvon määrästä voi aina keskustella - myös hippisen tarinoissa :wink:

4 tykkäystä

Liputin Harvia-ketjun “keskusteluista” tältä päivältä noin 75% viesteistä. Nämä viestit sisälsivät “ei mitään”. Ketjuistahan ei saa tulla vain ATH, :rocket::rocket:, jee, salkun isoin possa yms huutelualustoja. En tiedä mikä tästä ketjusta tekisi erilaisen muihin verrattuna. Itsehän sain kahden viikon bännin juuri samanlaisesta nolla-asiapitoisuus kommentista (ja tiedän olevani syyllinen, en valittanut asiasta). Ja kyllä, minäkin omistan ko yritystä ja olen riemuissani menestyksestä.

PS. Tämä ei ollut valituskirjelmä

21 tykkäystä

Olen ollut vuoden foorumilla keskustelijana ja minun pitäisi tietää säännöt. :slightly_smiling_face:

Olen ollut mielestäni aina ystävällinen, mutta pahoittelen vielä, että minun viestit ovat joskus menneet ohi aiheen ja eivätkä ne ole aina sisältäneet tietoa, joka toisi lisäarvoa teille muille. Eli haluan pyytää anteeksi siitä, että välillä jotkin viestini ovat laskeneet omalta osaltaan foorumin tasoa, yritän jatkossa olla tarkempi!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja pahoittelut joistain turhista viesteistäni, jotka ovat vieneet foorumia huonompaan suuntaan! :slightly_smiling_face:

9 tykkäystä

Sama linkki samasta lähteestä on jo Viljon toimesta 1pv takaperin samassa ketjussa. Piti laitta yksityisviestinä tämä liputustoiminnon kautta, mutta meni väärin, eikä liputuksesta voi muuttaa enää tyyppiä jälkikäteen. Liputustoiminnossa on siis myös se vaihtoehto, että voi lähettää viestin kirjoittajalle.

Nämä linkkijutut on toki hieman hankalia, jos ei erityisen hyvin seuraa ketjua tai ketjuja joihin linkit liittyy. Hakutoiminnolla kannattaa otsikon perusteella hakea niin se voi löytää nämä.

edit. eipä kyllä löytänyt hakutoiminto. Eli onko ainoa keino tietää että joku linkki on jo tuotu tietoon selaamalla x-määrän ketjua ylös/alas? Voi olla toki “raskasta” välillä. Mutta uudehkojen linkkien/uutisten jne kanssa muutama päivä kannattanee selailla, ellei jo ole seurannut aktiivisesti ketjua.

Tämä viestin voi siirtää vaikka liputukset ketjuun. @Johannes_Sippola

1 tykkäys

Eikös webissä ainakin viestiä kirjoitettaessa, jos on postaamassa jo kerran postattua linkkiä, tule huomautus että:

Näyttää siltä, että @xx linkitti jo samaan kohteeseen osoite ketjun aiemmassa viestissä (linkki) – oletko varma, että haluat lähettää sen uudestaan?

2 tykkäystä

Kyllä, sitä ei varmaan osa huomaa / tiedä ja sitten jos linkki ei ole riittävän samassa muodossa, niin se ei taida herjata. Mutta tässä tapauksessa kun oli täysin sama linkki, niin järjestelmä siitä huomauttaa.

1 tykkäys

Joo löyty nyt jälkeenpäin kun kävin selaamassa. On niin paljon luettavaa mutta vähän aikaa joten osa postauksista menee ohi

Ihan mukava että Harvia ketjuissa oli tehty siivousta mutta hieman oudoksuttaa että minun aloittamasta keskustelusta vain minun viesti liputettiin ja poistettiin mutta kommentit tähän Saunamajuri Saapasjalkakissalta ja analyytikko Petri Kajaanilta tähän jätettiin ketjuun. Nyt keskustelu ikäänkuin alkaa ei mistään. Harvia-foorumi eli Haarumi - kansainvälistä kasvua ja hyvinvoinnin megatrendejä - #1807 by Saapasjalkakissa

Minua ei siis haittaa oman viestini poisto mutta toivoisin tarkkuutta liputuksissa/moderoinnissa että keskustelut eivät ala kesken kaiken ja viittaa viestiin mikä on poistettu.

4 tykkäystä