Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Voisko @Verneri_Pulkkinen @Johannes_Sippola @Sijoittaja-alokas vilkaista ja kommentoida, että mitä tässä on käynyt? Ei kai tällaisia viestejä voi mennä poistoon?

11 tykkäystä

Olisi muuten ihan tervetullutta, että selkeästi turhiin liputuksiin sortuvien käyttäjien liputusoikeutta rajattaisiin. Samalla kannattaisi miettiä, tuleeko esim. palstabannia hiljattain lusineilla käyttäjillä olla mahdollisuutta viestien liputukseen.

11 tykkäystä

Moi!

Mä palautin lähes kaikki viestit, ainakin noi mainitut. Palautin myös sellaiset näkyville, jotka ehkä olisi pitämnyt jäädä piiloon tai poistoon, mutta selvyyden takia jätin sellaisiakin. :slight_smile:

Tällaista viestiä ei ollut ainakaan tuollaisenaan. :slight_smile:

Meni muutamat poistoon kyllä turhan herkästi, pahoittelut niistä! :slight_smile:

Ketjun historiassa on poistettu 3-numeroinen määrä viestejä tuosta ketjusta, suurin osa aiheesta, mutta nyt lähti turhan herkästi useampi viesti.

Hyvää keskustelua ja asiallista… hyviä palautteita ja pointteja, kiitoksia niistäkin :pray:

Tuli taas opittua, mukavaa päivän jatkoa!

19 tykkäystä

Kiitos nopeasta reagoinnista. Tosiaan välillä näissä keskusteluissa mennään syvälle tuoteen yksityiskohtiin, mutta toisaalta samalla käydään läpi niitä asioita, joista tuoteen ja yrityksen kilpailukyky pohjimmiltaan tulee.

Aikoinaan Teslaan sijoittaessani katsoin ja kuuntelin kymmeniä Sandy Munron videoita, jossa Teslaa ja sen valmistusteknikkkaa käytiin läpi. Oma sijoitusteesini perustui suuresti näistä videoista saamiini tietoihin. Jos tänne foorumille jatkossa ilmaantuu näitä kotimaisia versioita Sandy Munrosta, niin koittakaa nähdä asia siitä näkövinkkelistä, että tekniikkaan ja valmistustekniikkan kaikki lopulta perustuu, myös se tuloslaskelman viimeinen rivi.

7 tykkäystä

Omalta osaltani voin sanoa ettei kirjoitustaito ole vahvinta osaamistani mutta tietotaito on autoista ja autokorjaamo alalta kohtuullisen hyvä, yrittäjänä n.20vuotta + muualla työssä autoalalla ja jatkuvasti kouluttautunut, autokorjaamo alalla on pakko kouluttautua säännöllisesti pysyäkseen kiinni uudesta tekniikasta ja lisäksi kun on kiinnostunut syvemmin ajoneuvojen tekniikasta itse opiskelua tapahtuu jatkuvasti. Ja ehkä tärkein tekemällä oppii niin kuin vanha sanonta kuuluu.
Olen pahoillani jos joku mielensä pahoittaa faktoista ja kirjoitus tyylistä, en ikinä väitä mitään jos ei sillä ole totuus pohjaa eikä minulla ole perustella asiaa olipa asia mikä tahansa milloin tahansa aina pitää osata perustella miksi näin, jos ei osaa olla rehellinen eikä osaa perustella asioita minun kanssa ei kannata asioida ollenkaan, minun tärkeimpiä arvojani on rehellisyys.

Ensimmäisen kansiremontin tein vieraalle jo n.11vuotiaana en ihan tarkasti muista ikää mutta ainut missä tarvitsin apua siihen hommaan oli kun piti saada sylinterikansi momenttiin ja eihän se pikku ukolla puhti riittänyt, vanhassa takamoottori T3 Volkkari Transportterissa kun oli venyvät kansipultit ja ne kiristetään ensin tietty momentti ja sitten asteissa esim. 2x 90astetta niin saa kyllä voimaa käyttää että ne saa kiinni oikein, innostus teknisiin laitteisiin ja autoihin on ollut aika kova koko ikäni ja jos joku asia ei ole selvää niin sitä tutkitaan niin kauan että se on selvää, mutta periksi en anna. :smiley:

Koitetaan pysyä asialinjalla ja muutenkin asiallisena, maailma on huomattavasti parempi paikka kun on sovussa vaikka jostain asiasta onkin erimieltä, reilusti kun kysyy asiallisesti mieltä askarruttavasta asiasta niin todennäköisesti saa myös asiallisen vastauksen, jos tiuskii ja äyskii niin vastaus on myös vastaava.

17 tykkäystä

Itse opin ainakin paljon kirjoituksistasi ja pidin niitä hyvin opettavaisina ja harvinaisen mielenkiintoisina. Sitä suurempi olikin shokki, kun nämä joutuivat liputuksen kohteiksi. Toivottavasti jatkat kommentointia myös jatkossa!

7 tykkäystä

Business-as-usual-Teslaketjussa. En usko inderesin palstalta löytyvän yhtäkään toista ketjua, joka on niin vihamielinen viesteille, joissa on minkäänlaista kritiikkiä ketjun yritystä kohtaan.

2 tykkäystä

Niin en tiedä, ei sieltä ainakaan juuri nyt mielestäni mitään liputettavaa löydy, tai sitten viestit on jo ehditty poistaa. Normaalia keskustelua, tosin ei ehkä erityisen syvällistä sellaista.

1 tykkäys

Kiitos @Hawkmountdiver :slight_smile: se on tarkoitus että muutkin ymmärtäisi tekniikasta ja eroavaisuuksista toisten merkkien välillä, yritän kertoa mahdollisimman ymmärrettävässä muodossa kun joskus on varmasti vaikea ymmärtää ammattisanastoa ja teknistätermistoä. Minua ei haittaa jos ei joku tykkää mitä kirjoitan Volkkari ketjuun mutta tietysti pitää pysyä asiallisena ja faktoissa eikä saa tahallaan johtaa harhaan niin kuin ei missään muuallakaan.

Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

3 tykkäystä

Sain joulukuussa 2 kuukauden kiellon Inderesiltä käyttää sananvapautta, ja tilini suljettiin.

Kuka päätti sulkea tilini - onko rauta asia kunnossa?

Mielestäni hävytöntä.

1 tykkäys

“No ei kai tuo yllätyksenä voinut tulla? Alueluovutukset olivat varmoja, miksi Venäjä perääntyisi kun on voitolla ja Ukrainalla ei mitään mahdollisuuksia valloittaa alueita takaisin? Krim on ollut jo pitkään Venäjän alla, joten varsinkaan siinä ei mitään uutta.”

Minkä takia tämä viesti jatkuvasti poistetaan?

En tiedä, mutta jos poistettavaa viestiä spämmää palstalle uudelleen ja uudelleen jatkuvasti, on se aika “hassua” toimintaa.

1 tykkäys

No eihän ole, koska viestiä on muutettu niin että on poistettu varuilta lause lopusta mikä voisi edes etäisesti olla syy poistoon.

Nyt haluan tietää mikä on kyseisessä viestissä vieläkin vialla?

En tiedä syytä, miksi sinut liputettiin. Asiapitoisuutta hakiessa viestisi esittää toki erikoisia väitteitä, kuten sen, että ei olisi yllättävää tai uutta, että Yhdysvallat tunnustaisi Krimin laillisesti ja oikeutetuksi osaksi Venäjää. Omasta mielestäni tämä nimenomaan on yllättävää ja uutta, että rikollisvaltion sotatoimet palkitaan antamalla maa oikeutetuksi heidän omakseen vielä näin 2000- luvulla.

Miksi venäjä perääntyisi kun on voitolla” - Siksi, että he eivät ole omalla maallaan?

Joku on voinut tulkita viestisi venäjämieliseksi, jonka uskon sotivan foorumin arvoja vastaan.

21 tykkäystä

En tiedä mitä viestisi tarjoaa ketjuun, chattailua voi harjoittaa privaviesteinäkin. Viesti voisi olla parempi, jos olisit vaikka esittänyt miten mielestäsi venäjä on voitolla. Itse en jaksanut liputtaa vaikka kovasti haiskahtaakin trolli/provo viestiltä.

17 tykkäystä