Smart Eye - King of automotive’s Interior Sensing AI?

Software for a car is a long project. The first step to selection is to be compatable.

All DMS is just software so could run on any hardware if there is support for the language etc That is the Hardware Agnostic part covered.

But, when I see software that is written to run anywhere, it means that it does not use the most modern features, instead it works on the older widely supported features that will run anywhere. It cannot rely on using the libraries that are written for platform X, because they will not be available on platform Y or Z.

However, if you develop 3 versions of your software, to use the latest and fastest features of each platform, it will run quicker, use less resources and be more reliable than code that is designed to be agnostic.

1 tykkäys

I believe this is not true at least for Qt that is used in infotainment & screens in automotive. I don’t know exactly about DMS software, but we do know this:

Krantz said, “The situation was different when Mobileye in the early 2000s chose to develop their own silicon for their ADAS algorithms.” The supply of high-capacity auto-grade SoCs was very limited, he said. “Now there is a very large number of different processors that will all work for DMS and interior sensing, and there are all sorts of reasons for an OEM or a Tier-1 to select one.”

Krantz said, “We have been very efficient in supporting the most common platforms,” which he cited as a key to Smart Eye’s market strength.

6 tykkäystä

These kinds of questions belong entirely to the SEE thread. IMO it is fine to have comments that compare SEYE and SEE but there exists now a thread where everyone can share their thoughts on SEE. Please use it as well.

All this talk of “have you guys bought SEE” and “where can you guys buy SEE” Is unsightly. This forum is place where people share opinions and learn. I would assume you are here as well to learn, so act like it. People will make their own decisions on where to invest.

Edit: You already had some people accusing you of “selling” SEE. As I said then, we want to keep the discussion civil. The deal is, our “people” keep their tongue to themselves and you don’t provoke them. It is OK to “bash” SEYE, it is very much appreciated. Especially so when the best native writers on this thread are SEYE positive. Everybody will gain if you clash with facts, everybody loses if this evolves into a shit show.

51 tykkäystä

Well being agnostic does not necessarily mean that you just run your sw as is and be done with it. You can still be modular, configurable and updateable, but yes that comes with a drawback of not being optimized for a single particular system or architecture.

6 tykkäystä

SEE = SM so I assume you meant to say SEYE instead of SM :wink:

2 tykkäystä

I would be glad if you could show me financial calculations in SEE thread. Just to sell me ideas why I should invest in SEE. Now I see that Seye has value to give me in future. I don’t need information about see has this and Seye don’t. Just the numbers like Aston and Arimatti have calculated. In my opinion numbers count.
I am ready to invest in this too if numbers are good .

16 tykkäystä

Eipä oo tullut hardisriippumattomuuteen liittyvään suorituskykykysymykseen kommentteja, vaikka heitin ns. helpon. Sen sijaan diskurssi on nyt vaihtunut suorituskyvystä siihen että ei olekaan olemassa kirjastoja, ts. kehitysnopeuteen suorituskyvyn sijaan.

4 tykkäystä

No on the contrary, for a software solution you must use the best libraries for the platform (because they will give the best performance and lowest power consumption) also you must optimise your code to make the best of what is available in hardware on the platform, finally, you need to review your code running on the platform to see which parts are not working quickly on that platform.

Of course with a chip platform such as Xilinx the way that you code is different - this can massive difference to performance several orders of magnitude for parts of the program. The same applies with different SoC based on the hardware modules available you can improve your performance so do more with less power, so save on battery and cooling

5 tykkäystä

18 tykkäystä

Customisation and integration is good, but it helps if your code already fits well on the platform.

Of course, it helps if you get to production after the NRE budget is spent.

Edit: This is relevant to SEYE - What happened to Audi, JLR and Porche? Could you not optimise them enough?

2 tykkäystä

Lyhyesti, ja suomeksi. Tämä threadi oli allekirjoittaneelle pitkään koko keskustelupalstan kirkkain jalokivi. Yhteisö kaiveli pienimmätkin tiedon muruset sijoituspäätöksien tueksi, tai jo tehtyjen päätösten selkänojaksi, yhteen hiileen puhaltaen. @Aston_Livingstone johti pumppua kohti nirvanaa, ja yhteishenki oli käsinkosketeltavaa. Välillä ehkä sorruttiin pieneen hurmokseenkin, vauhtisokeuden riskikin tuntui joskus nostavan päätään, mutta mistä sitä ei “jokainen vastaa omista sijoituspäätöksistään” hokemalla selviäisi :wink:

Sitten ketjua rikastuttamaan saapui, melkoisen koordinoidusti, kourallinen samalla alalla toimivan kilpailijan huutosakin johtajaa. En tiedä kuka heidät tänne ohjasi tai pyysi, ja toisaalta, onko sillä väliäkään.

Näin harvalukuisen toimijajoukon jakamalla markkinalla kilpailijoiden aktiivinen seuranta ja heihin pelaaminen on väistämätöntä, ellei jopa välttämätöntä, mutta silti…

Keskustelusta on tullut raskasta, ja vieläpä kohtuullisen informaatioköyhää, seurattavaa.

Aiemmin 30+ uutta viestiä kuluvan päivän aikana tarkoitti sitä, että ketju oli syytä käydä lukemassa ja sassiin, sillä jotain oli tapahtunut / julkaistu / saatu selville. Nykyisellään se ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että foorumille rantautunut SM fanijengi ja täällä aiemmin asunut SEYE lahko ovat jatkaneet nykyisellään jo lähes sisällötöntä köydenvetoaan tasaisen tappavalla tahdilla.

Why, prove, we, you, why, why, why.

Ei tehdä Inderesistä suomen omaa Stockwitsiä tai WSB:tä, eikä anneta tänne rantautuvien valloittajienkaan tehdä sitä. Pidetään lippu, tai tässä tapauksessa taso, korkealla!

Ja itse aiheeseehan tämä on melkoinen nollaposti itsessäänkin, eli lipun alle tai poistoon vain :sunglasses:

E: @Investingsnake Roger. Ikävää, että ei saatu hedelmällisempää keskustelua aikaiseksi. Toisaalta, en ole vielä toistaiseksi törmännyt laadukkaaseen argumentaatioon sijoittajilta, joka käyttävät termiä we/me puhuessaan jonkun yhtiön, johon he ovat sijoittaneet, toimista tai tilanteesta.

179 tykkäystä

Minä vinkkasin pojille ketjun Telegrammissa. Ajattelin että saadaan vähän erilaista näkökulmaa kilpailijalta, kun dms-markkinat monien analyytikkojen mukaan on suurimmaksi osaksi kahden kauppa. Me voidaan täällä liputtaa kaikki turha ja Seeingin omankin ketjun avaaminen ehkä vähän rauhoittaa.

7 tykkäystä

Täysin samaa mieltä. Fanipojilta kun ei ole juuri tullut faktoja pöytään - kontribuutioiden arvo lähellä nollaa, kun tarjotaan värittyneitä mielipiteitä ja väittämiä todistellaan vastaamalla kysymyksellä kysymykseen.

20 tykkäystä

Tämä kyllä summeerasi erittäin hyvin omatkin ajatukset. Ollut yksi parhaimpia ketjuja tähän mennessä, nyt alkanut ärsyttämään kun niin paljon “turhaa” keskustelua ja turhanpäiväistä väittelyä täällä, joutuu kaiken “roskan” seasta etsimään sen oleellisen tiedon ja keskustelun mitä ennen täältä löytyi mukavasti. Harmi että näin.

7 tykkäystä

Smart Eye otti palstatilaa tänään myös iltapäivälehdessä. https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000007712756.html

“Ensi vuonna Kukka aikoo luottaa pohjoismaisiin pienyhtiöihin, kuten Zaptec, Kahoot, Smart Eye.”

13 tykkäystä

Yhdistämällä nämä viestit yhdeksi kokonaisuudeksi kahdesta ketjusta tullaan siihen johtopäätökseen, että Seeing Machinen fanien kovasti hehkuttama General Motorsin Super Cruisen uusin versio onkin Smartilta.

1. Väite Seeing Machines EX toimarilta:

And on that group ex CEO KK has stated that Supercruise latest version is SEYE not SEE and they have won a substantial contract. Never in my trading days have I seen an ex CEO give out company sensitive information in such a manner.

lähde:

1. Tarkentava kysymys asiasta:

3. Tämä, eli TheLongestShotin vahvistus ex-toimarin touhuille:

Tämähän menee mielenkiintoiseksi. Erityiskiitokset @Piit

Korjatkaa joku nyt jos ymmärsin asian väärin.

14 tykkäystä

Erittäin hyvin kirjoitettu, aivan täyttä skeidaa koko smarteye-ketju nykyään, ennen tuli seurattua tiiviisti mutta nyt ei enää jaksa vaivautua kun kilpailevan firman mustamaalaajat on vallannut koko ketjun, ei sillä etteikö vastaväitteitä olisi hyvä myös ottaa vastaan mutta samojen asioiden jankutus tulee jo korvista . Smarteyen asema dms-markkinassa on taattu ja se ei siitä jankkaamalla muutu, on siitä niin paljon nyt annettu jo faktaa pöytään. Nyt ei tarvi kun odotella, joskin odottavan aika on aina pitkä.

8 tykkäystä

Then I guess you should look again. Thats just downplaying important work that Aston and Alhanko among many others has done.

I have absolutely same feeling about this - it was important and necessary conversation for a while but it starts to turn into useless “shit-chat”.

Also thank you @TheLongestShot for keeping your contribution quite neutral. Thats how it should be.

35 tykkäystä

Ollaan varmasti kaikki pitkälti samalla linjalla tämän SEYE-ketjun puolesta, mutta ehkä positiivisimpana ja informatiivisimpana juttuna tullut SEE porukoiden toimesta, että ei oikeastaan ole tullut mitään asiaa mikä kaataisi case smarteyen. (lähdekritiikki) :+1: Enemmänkin päinvastoin! Ja tämä vahvistaa omaa luottamusta yhtiöön :ok_hand:

43 tykkäystä

Täsmälleen samalla linjalla kanssasi @Jakali

Lisäksi on saatu viikon aikana lukea EETimesista, kuinka Colinin argumentit FOVIO-chipistä murtuvat. Colin on keskittynyt väittämään FOVIO-chipin olevan niin edistyksellinen kaikkeen muuhun nähden.

Krantz said, “The situation was different when Mobileye in the early 2000s chose to develop their own silicon for their ADAS algorithms.” The supply of high-capacity auto-grade SoCs was very limited, he said. “Now there is a very large number of different processors that will all work for DMS and interior sensing, and there are all sorts of reasons for an OEM or a Tier-1 to select one.”

https://www.eetimes.com/cost-looms-large-in-dms-race/

En ihmettele että Seeingin johto vaihtui. Aika isoilta strategisilta ongelmilta vaikuttaa. Noh mutta se osaltani Seeingistä tässä ketjussa. Tätä pointtia ei oltu vielä nostettu ehkä esille.

31 tykkäystä