Smart Eye - King of automotive’s Interior Sensing AI?

Alamäki taisi alkaa edellisen kvartaalituloksen jälkeen. Liikevaihdon kehitys oli tuon Q3/24 tuloksen osalta pettymys sillä odotukset alitettiin noin 20 %:lla. Ja samoin tähän kvartaaliin katkesi vuoden 2024 nouseva liikevaihdon trendi. Kun odotuksissa on alla oleva kuvaajan mukainen liikevaihdon nousu tuleville vuosille, aiheutti siis Q3/24 liikevaihdon kehitys epävarmuutta - oliko kyseessä vain yksittäinen huono kvartaali vai ovatko ylipäätänsä tulevien vuosien odotukset epärelistiset? Markkinat ovat varsin kärsimättömät ja lyhytnäköiset - olet niin hyvä kuin edeltävä kvartaali.

Itse olen edelleen luottavainen että Smart Eye on matkalla kohti menestystarinaa ja viimeistään 2-3 vuoden sisällä tämä tulee realisoitumaan myös rajusti nousevan osakekurssin muodossa.

Smart Eyen osalta edelliseen kvartaaliin taisi osua yleisesti automarkkinoiden heikohko tilanne, sekä laskeva osuus BMW:n tuotannossa. Huolimatta BMW:stä en itse osaa olla huolissaan Smart Eyen markkinaosuudesta - se on kuitenkin melko pitkälti sementoitu tuleville vuosille. Nyt on ennen kaikkea kyse ajoituksissa - mitkä mallit tulevat milläkin kvartaalilla tuotantoon. Kuten yhtiötä seuraavat tietävät, on EU:n lainsäädäntö ajurina automotiven tulevien vuosien liikevaihdon kasvulle.

26 tykkäystä