Solwers - Kasvua yrityskaupoilla

Iso meteli tästä alennuksesta. Jos olisin suursijoittaja jonka nimeä osittain käytetään ankkurisijoittajana markkinoimaan IPOa haluaisin itsekin jonkun hyödyn siitä. Tuossa alennus on mielestäni kohtuullinen, onhan näitä paljon räikeämpiä keissejä joissa puoli vuotta ennen tehty paljon edullisempia anteja.

7 tykkäystä

Niinpä, ei mielestäni ole mikään iso ongelma tai ihmeellisyys. Normaali blokkikauppa pörssissä menee usein tuollaisella 5% alennuksella päivän hinnasta.

Eri asia jos alkaisivat myymään heti lappuja laitaan, mihin en usko itsekään. Hyvät taustatekijät ankkureina saatu mukaan.

7 tykkäystä

Nauhoite (kesto 1h) 8.6 pidetystä yritysesittelystä:

4 tykkäystä

Hype tämän ympärillä sen verran pienempää että en pelkää että ylimerkattaisiin. Voin toki olla väärässä?

Sillisalaattimainen yritys, oletteko osallistumassa?

2 tykkäystä

Osallistun. Kohtuullisesti hinnoiteltu ja kiinnostava liiketoimintamalli, jossa eri tyyppisiä osaamisia tarjotaan eri brändien alla. Julkisia hankintoja yritetään pilkkoa tulevaisuudessa yhä enemmän, joten Solwersin tytäryhtiöilä on hyvät mahdollisuudet hyödyntää ketteryyttään. Samalla heillä on tukena isomman konsernin tarjoamaa näkemystä.

Myös minä olen huomannut, että hype on pieni, eikä pikavoittoja välttämättä ole tiedossa, mutta Kyösti Kakkosen mukanaolo rauhoittaa ja luo uskoa menestyksen jatkumiseen.

5 tykkäystä

Anti ylimerkitään moninkertaisesti sen pienen koon vuoksi. On täysin varmaa, että keskeytyspäätös tulee tänään. Osallistun antiin, koska uskon, että yhtiörakennetta aletaan tulevaisuudessa selkeyttämään ja synergioita hakemaan eri puljujen kesken.

9 tykkäystä

Laitoin tavoistani poiketen hieman yli minimin, eikä tätä tule myytyä avauspäivään. Vaikkei tämä olekaan mikään yltiöhalpa anti, näen liiketoimintamallissa potentiaalia pidemmällä aikavälillä. Aiemmissa viesteissä tätä näkökulmaa onkin kahlattu ansiokkaasti läpi. Ylipäätään 2021 H1 anneista taitaa jäädä käteen vain Sitowise ja tämä. Muissa otettu exit ensimmäisen tai toisen päivän aikana. Perusteet pidolle: hajautusta alan sisällä mm. liiketoimintamallien muodossa ja toisaalta usko alaan sekä yhtiön ankkurisijoittajiin.

2 tykkäystä

Kuten odottaa saattoi:

Kaupankäynti osakkeella onkin alkamassa jo perjantaina, listautumisannin tiedoissa kaupankäynnin odotettiin alkavan 22.6.

  • Kaupankäynti Yhtiön osakkeilla alkaa Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla arviolta 18.6.2021 edellyttäen, että Yhtiön listalleottohakemus hyväksytään.
15 tykkäystä

Tämä on aika selviö, kun merkintäikkuna suljettiin ennen määräaikaa.

1 tykkäys

Isomman pikavoiton toivossa osallistuin tähän ensimmäistä kertaa instikkapuolelta

En tiedä yhtään kuinka monta lappua lopulta saan mutta uskoisin että enemmän kuin tuulipukuannista. Näistähän pääsee jo perjantaina eroon ja ehtii sijoittaa samat rahat Puuiloon :grinning:

12 tykkäystä

Itse tuli myös osallistuttua ensimmäisen kerran intsikka-antiin. Jotenkin veikkaisin, että tässä voi käydä “heikosti” ja intsikka-anti niin paljon ylimerkattu, ettei tuostakaan juuri osakkeita heru.

E: Eipäs sitten tullutkaan merkittyä, kun Nordnet oli hylännyt merkinnän. Muistelin, ettei rahoja olisi tarvinnut olla tilillä heti, vaan vasta 16. päivä ja niin tuon tiedotteenkin tulkitsen.
image
E: Asiakaspalvelun mukaan Nordnetin sivulla kuulemma ollut teksti, että rahojen pitää olla tilillä 16.6, mikäli antia ei keskeytetä. Ei siellä tietenkään ole mainittu mitään siitä, milloin rahojen pitää olla tilillä, jos anti keskeytetään, sehän olisi ollut liian selkeää. Näissä antiesitteissä saattaa olla helposti 50-sivua kaikenlaista lakijargonia, mutta ei sitten viitsitä tarkastaa että olennaisimmat asiat olisi kunnossa/ilmoitettu. Kyllähän tällaiset aina pikkuisen harmittaa…

Osallistutko yksityishenkilönä instikkapuolen antiin? :astonished:

Minulla on sijoituksiani hoitava osakeyhtiö jonka omistan itse kokonaan. Instikkapuolen annit vaativat ymmärtääkseni LEI-numeron jonka siis saa vain yhtiölle.

Instituutioantiin voi osallistua myös yksityishenkilö.

2 tykkäystä

Itse osallistuin ensimmäistä kertaa instituutioantiin Solwersin kohdalla ja heti tuli pakit.
Sain tällaisen viestin Nordnetilta:

Merkintäpäivällä 07.6.2021 - 14.06.2021 tekemäsi instituutio merkintäsitoumus on hylätty Solwers Oyj:n listautumisannissa. Hylkäämisen perusteena on ollut jokin seuraavista listautumisannin ehtojen mukaisista hylkäämisperusteista:

  • Merkinnän tehneen sijoittajan kotipaikka on muu kuin Suomi.

  • Merkinnän tehneen sijoittajan tilillä olevat rahavarat eivät ole riittäneet merkinnän tekemiseen.

  • Merkinnän tehnyt sijoittaja on yritysasiakas, jolta puuttuu LEI-tunnus.

  • Merkinnän tehneen sijoittajan antama merkintä on annettu puutteellisesti tai virheellisesti.

Hylättyä merkintäsitoumusta ei käsitellä uudestaan, vaan se tulee pysymään hylättynä.

Jos sinulla on kysyttävää merkinnän hylkäyksestä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse 020 198 5898 tai Viestikeskuksen kautta sisäänkirjautuneena palveluun.

Ystävällisin terveisin
Nordnet

Solwersin listautumisesitteessä sanotaaa seuraavaa:

Instituutioantiin osallistuvien sijoittajien tulee maksaa hyväksytyn Sitoumuksen mukaiset sijoittajille allokoidut
Tarjottavat Osakkeet Nordnetin tai UB Securities Oy:n antamien ohjeiden mukaisesti siten, että maksu on Yhtiön tilillä
viimeistään 22.6.2021 kello 16.00, ellei merkintäaikaa keskeytetä tai pidennetä. Merkintäpaikalla on oikeus tarvittaessa
vaatia Sitoumuksen saadessaan tai ennen Sitoumuksen hyväksymistä Sitoumuksen antajalta selvitystä tämän kyvystä
maksaa Sitoumusta vastaavat Tarjottavat Osakkeet tai vaatia Sitoumusta vastaava määrä suoritettavaksi etukäteen.
Maksettava määrä on tällöin Merkintähinta kerrottuna Sitoumuksen mukaisella Tarjottavien Osakkeiden määrällä

Jos syy merkinnän hylkäämiseen oli Nordnetin mainitsema peruste rahavaroista, niin en sitten tiedä että onko kyse listautumisannin ehtojen venyttämisestä vai eikö. Itse en ole saanut mitään yhteydenottoa Nordnetilta merkintään liittyen. Mutta saahan lappua hankittua sitten perjantaina muitakin kanavia pitkin.

Itsellänikään ei tilillä ole käteistä vaan ajattelin kuitata osakkeet Superluotolla. Eikä ole tullut hylkyä instikkapuolelta. Eikä ole kyllä mitään tililtä vielä veloitettukaan. Eli uskoisin että syy hylkyysi ei ole rahan puute, tämän varmasti tiesit itsekin.

Tämä on UB:n anti, joten siellä ilmeisesti tulkitaan Nordnet-tilin saldoa eri tavalla kuin Nordnetin omissa anneissa. Nuita hylsyjä tullut monille, jotka merkanneet instikkapuolella luotolla samoin kuin muissakin anneissa. Ehkä merkintöjä niin paljon, että pitää jotenkin karsia osallistujia.

Itse kysyin privatebankingistä juuri perjantaina milloin pitää olla instituutio annin rahat tilillä. Aiemmin riitti, kun tilillä saldoa on samana päivänä kun osakkeet tulevat tilille ja pystyi myymään halutessaan osakkeita pois jos saldo ei riitä.
Nyt käytäntö oli muuttunut, jo kun merkinnän tekee pitää olla merkinnän suuruinen summa rahaa tilillä.
Itse olen merkkaillut aiempina vuosina aika isosti yli sen hetken saldon, kun olen tiennyt etten saa kuitenkaan haluamaani määrää annista. Nykyään näin ei voi enään tehdä.
Minulla olisi kyllä aiemminkin luottoraja riittänyt osakkeisiin, mutten ollut jaksanut hakea korotusta luoton ylärajaan.

Merkkasin nyt sitten vähän maltillisemmin instikkaan, en usko että osakkeita sieltä saa kuin 0-4%. En muista että yhdessäkään instituutio annista mitä olen merkannut olisi saannut osakkeita juuri yli 5% haluamastani määrästä.

5 tykkäystä

Merkinnän jälkeenhän saldo voi elää paljonkin, ennen kuin allokaatio selviää. Mielenkiintoista, että se merkintähetken saldo on se ratkaiseva tekijä.

Yleisöannista 40kpl +5,9% ja instikoille 13,7%

https://www.kauppalehti.fi/porssitiedotteet/solwers-oyj-listautumisanti-on-ylimerkitty-ja-listautuminen-toteutetaan-suunnitellusti-kaupankaynti-osakkeilla-alkaa-arviolta-1862021/05a3ba35-7da7-5341-bc86-c15fd62e36ed

19 tykkäystä