Talenom - Automatisoiduilla prosesseilla tehokkaammaksi

Periaatteessa kyllä, eli osinko oli mukana tuotto-odotuksessa. Käytännön vaikutusta tällä ei kuitenkaan ole, koska 1) 12 kk:n säteellä tulee lähtökohtaisesti aina yksi osinko mukaan ja 2) arvonmääritys ei valitettavasti ole mikään luonnontiede, jossa olisi absoluuttisesti oikeita vastauksia. Sen takia pyrin ainakin itse välttämään turhan tarkkoja desimaaleja, jotka menisivät kuitenkin “virhemarginaaliin”.

En ollut yhtiökokouksessa paikalla, vaikka osakkeenomistaja toki olenkin (analyytikkonakin pääsee kyllä mukaan, jos se omistajille sopii). Puhuin kyllä yhtiön johdon kanssa eilen ja kysyin saman kysymyksen, eikä ollut kuulemma uutta. Merkittävät uudet asiat tietysti vaatisivat myös tiedottamista.

9 tykkäystä

Juu, kiitos vastauksesta!

Saakin suosituksen kääntää taas vähennä puolelle.

1 tykkäys

Ei tarvitse, venaan vain pari päivää ja markkinat korjaa takaisin alas ja sitten suositus on taas ihan OK :smiley:

2 tykkäystä

Dodiin, kuten luvattu kävin Talenomin yhtiökokouksessa kyselemässä paljon erilaisia kysymyksiä. Sain kaikki kysymykset ja vastaukset sekä pari uuttakin asiaa, joita en osannut ajatella ennen yhtiökokousta tämän päiväiseen blogikirjoitukseeni.

Itselläni ainakin toimarin esiintyminen ja näkökulmat asioihin vakuuttivat huomattavasti enemmän nyt yhtiökokouksessa kuin Inderesin haastattelussa, joten salkkuun tulee itsellä ainakin Talenomia lisää. Veikkaan, että kyse on ollut vain alkuruosteesta.

26 tykkäystä

Mitenkäs tuo splitti nyt menee. Itselle ei ole tullut op:hen yhtään uutta talenomin osaketta. -83.5% tällä hetkellä :joy:

1 tykkäys

Nordeassa sama homma

Ennen salkun avaamista katsoin, että pentele johan on ropissut turpaan coronan takia! Noh… tulipahan se rytmihäiriö koettua, niin ei tunnu pahalle sitten kun talenomi korjaantuu salkkuun ja pörssit laskettelee lisää :sweat_smile:

Just meinasin itseasiassa kirjotella. Nordealla ei siis edes mahdollista kaupankäynti kuin 1/6:lla lapuista, koska huomenna vasta jyvitetään loput.

Esim Nordnetillahan on kauppaa pystynyt normaalisti käymään - sinne on ilmeisesti “jyvitetty” ylimääräiset laput kullekin omistajalle erikseen jo etukäteen.
Olisi todellakin mielenkiintoista tietää, että miten esimerkiksi tehokkaan markkinan tunnusmerkistö täyttyy silloin, kun osalta markkinalla olevista evätään kaupankäynti osakkeilla määräajaksi? Mä olisin halunnut käydä kauppaa jo monta kertaa, mutta en ole pystynyt.

2 tykkäystä

Mä myin kun sain mielestäni hyvän hinnan (43€ eli 7€). Ekat myin 46€ssa. Vaikka perattuani yllä pari viikkoa sitten tilarin, ja puolustettuani firmaa siinä, kaksi failia putkeen (h2) on liikaa näillä kertoimilla ja “laatuyhtiöksi” mun salkkuun.

Laatuyhtiöksi ei tee se että on defensiivisellä alalla.

2 tykkäystä

@Yu_Gong onko teillä mahdollista korjata tuota Talenomin historiaa? Splitti taitaa vähän vääristää historiallisia lukuja.

4 tykkäystä

@Juha_Kinnunen Voitko tsekkaaa ton @jens.nilsson kanssa huomenna :slight_smile: ? Mä oon viel huomisen lomalla <3 mä voin auttaa slackissä jos tulee jotain kysyttävää toimistolla…

3 tykkäystä

@jens.nilsson tekee ja minä valvon, kun en muuta osaa. Ongelmana lienee, ettei meille ulkoapäin tulevaa osakekurssidataa ole oikaistu. Luulin että se tapahtuu automaattisesti, mut selvitellään!

Nyt korjattu via @jens.nilsson. Ainakin pikaisesti luvut vaikutti jälleen fiksuilta. Kiitokset ilmoituksesta!

3 tykkäystä

:clap: :clap: :clap: hyvältä näyttää! Kiitos :hugs:

joutu tässäkin pienen murun ostamaan.

Talenom Oyj ostaa Addvalue Advisors Oy:n liiketoiminnan.

http://www.globenewswire.com/news-release/2020/02/28/1992588/0/fi/Talenom-Oyj-ostaa-Addvalue-Advisors-Oy-n-liiketoiminnan.html

7 tykkäystä

Mielenkiintoista. Aika pieni yrityskauppa. Talenomin johdon ja hallituksen ajankäytön suhteen toivon, että Addvalue Advisors Oy lähestyi Talenomia myyntiaikeilla ja Talenom vain laittoi nimet paperiin. Tämä olisi mielestäni myös paras skenaario liiketoimintojen integroimisen kannalta.

Itsekkin mietin samaa, että ei vain olisi turhaa vaivan näköä ollut kaupassa. Eikä integraatioon kulu liikaa resursseja hyötyyn nähden.

1 tykkäys

Pöh, tossahan ostettiin vaan 6 työntekijää ja nippu asiakkaita. Kannattavuus paranee kertalaakista kun asiakkaat on migroitu Talenomin järjestelmiin ja prosesseihin

1 tykkäys