Osakesijoittaminen

Talenomin automatisoidut prosessit ja kansainvälistyminen

Mulla 11 euroa alku hetki. Osinko siihen alkaa olla 8-9%.nyky kurssilla 1,??% automatisoitu kirjanpidon tuotantolinja todisti silloin toimivuutensa.

1 tykkäys

Ymmärrän, että täällä taivastellaan Talenomin arvostuksia. Mutta Talenom on pikä peli tukevalla pohjalla.

Olen ollut Ukko-Pekan toimarinimityksestä lähtien huolissani Talenomin rönsyilystä samaan tapaan, mitä Vernerikin Juhalta kysyi Q3 -tulosvideossaan. Kysyin itseltäni, miten kaikki kehittämisprojektit voivat pysyä johdon näpeisssä. Karkaako fokus.

CMD rauhoitti mieltäni kummasti. Paras CMD ikinä. Vaikutuksen teki sisällön lisäksi erityisesti johdon harmonia. Kun johtoryhmä toimii nähdyllä dynamiikalla, homma pysyy hanskassa. Edellinen CMD 2018 (jonka itse olen katsonut), oli samanlainen luottamuksen boostaus. Silloin Talenomilla tähdenlennoksi jäänyt digiSakke avasi automatisoidun kirjanpitolinjan luoman vallihaudan loistavasti. Eikä hauta ole tullut umpeen luoduksi. Vuotta ennen tehty eka sijoitukseni on saanut seuraajia…

Tulee mieleeni aikani Elisalla VM Mattilan tullessa toimariksi 2003. Vanha johtoryhmä sai mennä. Uudelle annettiin “raamattu opiskeltavaksi”. Tieto levisi ja niinpä minäkin riensin Töölön kirjastoon ja vakuutuin lukemastani! Kuukkeli kertoo ko. kirjasta " Hyvästä paras -kirja on ilmestymisestään lähtien ollut organisaatioiden johtajien ja kehittäjien ohjenuora. Jim Collins esittää kirjassaan mallin, joka kuvaa organisaation hyvästä parhaaksi kehittymisen prosessia. Mallin avulla on mahdollista kehittää organisaatio, joka tuottaa pitkään ylivertaisia tuloksia". Petri Kajaani muistaa aina Elisasta raportoidessaan muistuttaa yhtiön kykyä hivuttaa aina vaan parempaa tulosta, vaikka ylärivi ei kummemmin värähtelekään. Talenomin johdon maltillinen, mutta määrätietoinen kehittämisote on kuin suoraan Collinssin kirjasta.

Collinssin kirjan esimerkkiyhtiöt (Cokis, Gillette…) olivat yhtiöitä, jotka ovat parantaneet tulostaan vuosikymmeniä. Sien tien alkumetreillä Talenomkin vaikuttaa olevan, kunhan nykyote pitää.

17 tykkäystä