Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Moi. Mistä saisi seurattua yhtiöiden lyhyeksimyyntejä? Suomen ja Usan pörssi kiinnostaa. Yksinkertaisesti nähdä koska on hyvä ostaa ja myydä osakkeita.

Tossa Suomen osalta:

@DayTraderXL osaa varmaan Jenkki hommissa neuvoa.

1 tykkäys

@Nyyb.K @NukkeNukuttaja
Löysin markkinoiden sulkeutumisen jälkeen vanhan ystävän TA-maailmassa: Aika ilkeä H&S-kuvio NRE:llä tuntitason graafilla :open_mouth:

13 tykkäystä

Hyvä löytö. On nätti kuvio. Jos 22.40 taso rikotaan, niin voisi laittaa tavoitteen 21.60.

7 tykkäystä

Hyvä huomio. Seurailen tätä mielenkiinnolla, että kulkeeko renkaat omia polkujansa (niinkuin on nyt lyhyellä aikavälillä tapahtunut) vai alkaako todellisuus painaa päälle. Omasta mielestä renkaat nousuillut lähiaikoina tehokkaasti fundamenttien keskiarvoa vastaan; niin kuin noista olkapäistä ja päästä näkyy.

1 tykkäys

Laitetaas pitkästä aikaa Sampo päivitys, Sampohan totellut teknisisiä todella mallikkaasti tässä viime aikoina. Sampo selvästi oireilee tällä hetkellä alaspäin, kanavan ylälaitaa käytiin kokeilemassa kaksikin kertaa muttei päässyt läpi. Viimeisen reilun viikon supportti (32ish) nyt breikattu ja seuraava taso 31.25 (vanha high). Trendikanavan alalaita noin 30 eurossa. RSI:kin oireilee trendistä ulos.

8 tykkäystä

Iso kiitos tästä, H&S melkolailla kurantti ja shortti rullaa :wink:

6 tykkäystä

Mahdollinen H&S 5 min käppyrässä. Pre market nyt jo alle 75, joten voi toteutua heti avauksessa

E: toteutui heti aloituksessa. Sain ongittua 67.72 ja 5.5 taalaa myöhemmin ulostus.
…piti olla treidaamatta tätä osaketta mutta miksi ei ottaisi löysää rahaa pois…

5 tykkäystä


Golden pocket, jos se ei pidä, niin fib 0.5 target

9 tykkäystä


SP500 mini rikkoi 4H EQ:n, joten nähtäväksi jää, miten päivätasolla edetään. Kyetäänkö nykyinen taso pitämään vai lähdetäänkö vihdoin(?) konsolidoitumaan. Vihreä alue on vielä “bullish”, viikkotason pivot tukialue.

Powell maalaili kyllä omaan korvaan aika bearish näkymän, taantuma kestää ainakin kaksi vuotta. Korkoja ei nosteta (laskusta ei puhuttu, Fed ei ole tähän saakka suostunut negakoroista puhumaan), työttömyyslukujen uskotaan tänä aikana parantuvan 9.5%->5.5%. Bondeja ostetaan rajattomasti niin pitkään kuin tarvitaan. Bondien 10v korko lähti heti laskuun, Dollari myös ja kullan hinta nousuun.

Itse olen kevennellyt pitkää salkkua ja keräillyt käteistä, BTFD:tä odotellessa. Treidikassa on myös 100% käteisenä, koska on ihan mahdoton ennustaa, miten huomenna jatketaan. DAX futu putosi eilisen päivän pohjien alle, joten meilläpäin taidetaan avata punaisella. Hellettä pukkaa, joten short(s)it jalkaan.

25 tykkäystä

Onko sun fibonacci muuten väärinpäin tossa Nikolan kuvassa? Oon tottunu että golden pocket olis kurssin laskiessa alempana?

Miksi? Se on asetettu nousevan trendin mukaisesti eli ainakin itse olin hakemassa longia en shorttia.

Tällanen kuva kävis mun järkeen enempi. Low tosin eri kun sulla mut tässä kuvassa golden pocket olisi 46.03-48.39 longille. Onko mulla nyt joku perustavanlaatunen virhe tässä? (Eli olenko tähän asti aina tehnyt juuri päinvastoin kuin olisi pitänyt.) 0.5 fib retracement on oletus mikä yleensä tulee ja jos laskee alemmas niin alkas kultaset alueet?

Sulla on ainaki low niin eri paikassa kuin @DayTraderXL:llä, niin tulee väistämättä ihan matemaattisesti eri arvot golden pocketille. Muuten toi on asetettu toi Fibo oikein (nousutrendin mukaan), ottamatta kantaa tuohon low-arvoon :slight_smile:

1 tykkäys

Juu, tietenkin eri arvot eri lowlla. Mutta silti Daytraderin kanssa piirretty päinvastoin tuo. Mulla ylhäällä nolla ja XL:llä ykkönen, ja molemmat hakee longia…

1 tykkäys

Never mind, luin väärin noi asteikot :man_facepalming: Mutta joo, nousutrendissä pitää olla alhaalla nolla, koska se on se piste mistä tarkasteltava trendi on alkanut!

1 tykkäys

Voihan vehnänen sitten… Tarkoittaa että olen sitten piirtänyt tähän asti aina päinvastoin :exploding_head:

Ajatus tosiaan oli että kurssi usein putoaa fib 0.5 alueelle, ja jos jatkaa alemmas, tulisi golden pocket ja paremmat nousumahdollisuudet. Nyt menee pakka sekaisin kun nousutrendissä golden pocket tuleekin ennen fib 0.5… No, hyvä tämä oli edes nyt saada korjattua ennen kuin olisin vuosikymmenet mennyt väärillä säännöillä

4 tykkäystä

Onko näkemystä nykyisestä kurssista? Tultiin komeesti trendin alalaitaan. 30.20€ alue vastustanut tänään moneen kertaan. Jos se rikotaan kunnolla niin mahdollisesti tulee vielä hieman alas?

Oma targetti on 28-29€ ja silloinkin pienellä varauksella, että vastustaako kanava ollenkaan vai painellaanko etelään. Sitten seuraava pysäkki edellisten pohjien 26,6€ maastossa.

1 tykkäys

Kopsattu fb ryhmästä. Voiko tuossa olla muodostumassa ascending triangle? Ja jos on, niin meinaako se mitään nyt? Nousevaa?

1 tykkäys