Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Oliko niin, et jos volyymit on kovaa luokkaa niin tkeninen analyysi ei ole niin luotettava? Vai päin vastoin?
McPhyllä vaan kovaa vaihtelua tssä tänään, niin mietin tankkauspaikkaa…


Monthly RSI 90, weekly 93.7
Eihän tuo ole ihme, jos lähdetään vauhdilla ottamaan voittoja kotiin. Lasku jonnekin 22.50 tasolle (ma20 kelt/ema26 vihr) on enemmän kuin todennäköistä.

Volyymi on todella hyvä indikaattori ja nimenomaan tärkeä apu TA:ssa.
Senttiosakkeet, joiden vaihto on pientä, ovat asia erikseen. Niitä ei voi yleensä TA:lla katsoa, koska niihin saa vauhtia yksittäisen treidaajan kautta, mikä vääristää tilannetta aina paljon (=manipulointi).

9 tykkäystä

Kiitos, olin laittanut pilkkiä 23 tasolle… täytyy katsoa pitääkö siellä vai mitä teen…

Kurssi kävi 22.40, joten arvio 22.50 oli aika tarkka, vain lievästi piikkas noiden ma:iden rikki, mitä mainitsin :star_struck:

20 tykkäystä

Hyvin losahti tuon alle jo tänään. Ei pitänyt taso.

1 tykkäys

Itsekin väijyn tätä… 22 ostotoimari meni sisään hieman myöhässä ja nyt pyörii aika tarkkaan tuossa 22,50 tasolla… tekisi mieli vetää toimaria pois, jos käy katselemassa vielä alempaa… missäköhän seuraava tuki lienee?

E: myöhäistä, oli toteutunut. Eli mietitäänkin sitä seuraavaa tasoa lisäsiivun eikä avauksen näkökulmasta :joy:

1 tykkäys

@DayTraderXL mikä toi vaaleanvihree funktio on tuossa alimpana kuvaajassa?

Dax 4h. Jokohan nyt lähdettiin kuromaan umpeen tuota 14.-15.7 ilmaantunutta gappiä tuonne 12700 tasolle? Osuisi tuohon alempaan trendiviivaankin melko kurantisti

NEL taisi breikata myös tuon keltaisen viivan läpi, löytyykö tuohon seuraavia tukia?

Tänään otti kosketuksen EMA21. Seuraan itse nyt ainakin pitääkö se. MA50 (valkoinen pisteviiva) voisi olla seuraava mitä tarkkailla jos lähtee alas. Jos mennään sinne asti ja ottaa pompun ylöspäin, niin tarkkailen alkaako muodostua H&S, (mikä ei tietenkään tarkoita että sen tarvitsisi sellaiseksi lopulta muodostua). Jenkkitunnelmat nyt kumminkin tuntuu määräävän tahtia, joten mennään “virran mukana” vähän osakkeessa kun osakkeessa.

4 tykkäystä

Tuossa 20,20 tasolla taitaa joku tuki olla mutta seuraava onkin sitten 7 euroa alempana.

1 tykkäys

Juu, 20.20 olisi ensimmäinen tuki ton EMA21 jälkeen. Tulikin katsottua vain liukuvia keskiarvoja äsken… Saa tästä myös ton 18.40 piirrettyä. Luulen että tankkaan itse jos sinne päästään. MA50 varmaan nousis aika samoihin jos pikapudotus tulisi

2 tykkäystä

Jos tota käyrää kysyt niin taitaa olla EMA26 kyseessä :slight_smile: (eksponentiaalinen liukuva keskiarvo 26:n periodilla)

1 tykkäys

En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta alin käyrä kuuluu osaksi Bollinger Band:iä (BB):
Jos tarkoitit keltaisen käyrän alapuolista vihreää, niin se on ema26.

Se ihan alin. Eli taitaa olla se BB.

Nasdaq 100 -futuuri indeksi on aika kovasti yliostetussa tilassa, 1h graafilla. Kun tarkastelee kauempaa, huomaa montun täyttyneen, joka alkoi 14.7.

Nokia breikkaamassa daily tasolla viimeinkin :slight_smile:

7 tykkäystä


Näyttää toteutuvan skenaario, jossa tavoitellaan ATH:ta, DAX30 on enää 4.3% päässä.
Huomio kiinnittyy tänäänkin isoon volyymin, ensimmäisen puolen tunnin aikana jo 25% koko eilisen päivän volyymista tehtynä. Mikäli ostovoima pysyy tällä tasolla, tuo ero kurotaan tällä viikolla umpeen.

14 tykkäystä

Myyntisignaali tuli maanantaina, kun tuli kolme punaista kynttilää ja volyymit olivat laskussa. RSI näytti myös yliostettua. Tämä päivän kurssiliike nollaa myyntisignaalin, jos kurssi nousee 19.48 yläpuolelle.

2 tykkäystä

Näin sen itse tulkitsin ja myin :slightly_smiling_face:

1 tykkäys