Tekninen analyysi (ei kyselyitä)


SPY: jos breikkaa fib 0.5 alle = bear flag

16 tykkäystä

Kohta on plugin gap täytetty. Jäin sitä odottamaan kun raketoi elokuussa. Enkä ottanut possaa pitkään salkkuun. Kärsivällisyys palkittiin?

12 tykkäystä

Daily Gap 17.32 - enpä tiedä, onko growth-sektori vielä kovan kysynnän kohteena. Daily trend change olisi hyvä nähdä, niinkuin kaikissa muissakin. Ei taida PLUG:issa ollaan mitään erityistä nostavaa toistaiseksi. Weekly support 14.75

15 tykkäystä

Teslassa Monthly HS:ä
Aika paljon pelissä 19 pvä ?

3 tykkäystä

Kannattaa kiinnittää huomiota kaulalinjaan. Sen pitäisi saada piirrettyä, ainakin omaan makuuni, vakaasti - ei häntiä yli ja alle.

En nyt koneella, mutta silmämääräisesti kuvaajasta ehkäpä piirrettävissä viistosti kohti koillista.

4 tykkäystä

Joo voi olla noin tai varmaan onkin. Itse kun en pidä tiettyä lukua supporttina enkä resistanssina vain alueina. Enkä muutenkaan hirveästi HS kiinnitä huomiota osui vain silmään.

2 tykkäystä


Jep, linja pitäisi piirtää näin - sen mukaan on jo mennyt rikki. Tämä on kuitenkin niin pitkän aikajänteen pattern, että toteutuessaan tämä tarkoittaisi totaalituhoa Teslan kurssille.
Seuraava tukitaso 182.33 tekee jo pahaa teslabulleille.

  • edit: jotain huhua, että noin 160 tarkoittaisi esim. Muskille margin call:ia (liittyen lainoihin). Itse en lähde ennustamaan, vaan seuraan aina porras portaalta tukitasojen kautta. Sinun arvio voi olla hyvin mahdollinen, mutta monthly H&S ennustaa totaali romahdusta. Vaatii jo taloudenkin syvää lamaa jne.
14 tykkäystä


Roikutaan romahduksen partaalla. 5min double bottom.

15 tykkäystä

Itse pidän 166 tasoa mahdollisena Teslalle jos Fiboon katsoo. Nythän ollaan 0,50 ja tuo 166 olis 0,38. En usko että ollaan vielä lähelläkään pohjia. Nyt voidaan mennä SPY:ssä vielä aika korkealle hetkellisesti silti ollaan HL tasossa. Tai sitten suoraan alas .Eli vielä olen aika vahvasti käteisellä toki eilen ostelin jo jotain.

3 tykkäystä

Daily-tasolla tuo 208 ympäristö toiminut tukena aika hyvin, löytyy double bottomi kesältä, sen pitäisi kestää, jos rikotaan selvästi niin sitten on nähdäkseni suora pudotus tuonne 182 korville.

5 tykkäystä

TSLA: Eilinen low 206.22 rikkoi weekly supportin 206.86, mutta jos no follow through, se ennustaa hyvää ostopaikkaa. Sen uusi breakdown on huono ennuste, koska seuraava weekly higher low on tuo 182.33
Aina tietysti voidaan pysähtyä välille, mutta esim. weekly OS on vasta 145 tasolla. Tesla on yllättävän heikko osarin alla.

5 tykkäystä

Erittäin kauniit bull ja bear trapit luotiin parissa päivässä. Volume kuoli juuri täysin ja loppuhuipennus odotuttaa itseään. Eiköhän tämä riitä tältä viikolta. Hyvää viikonloppua foorumille!

26 tykkäystä

Kyllä, ainakaan itse en haluaisi olla all-in vivulla - eikä se sitä tarkoita, etteikö tästä voida pompata. Mutta ennuste ei näytä hyvältä!

14 tykkäystä


Pieni päätösralli mahdollinen

  • edit: TICK edelleen bearish
4 tykkäystä


Vähemmän näkyy Twitterissä uutisia, miten arvattiin tämä päivä :star_struck:

25 tykkäystä

Karmea close Teslalle, maanantaina pitää mennä isosti vihreällä tai sitten voi se rommi alaspäin jatkua pidempään.

9 tykkäystä

Toisaalta closessa oversold 5min->1D - huonoin tilanne, jos after/premarketissa nousee, niin pienemmät RSI:it jäähtyy ja tarjoaa taas mahkut lisälaskuun. Historiassa TSLA on näistä daily oversold tiloista aina pompannut. Otin taas position closessa.

  • edit: suljin 213.10 avauksessa, noin 8$ profit riitti tällä kertaa
14 tykkäystä

Katselusuositus. Mihin VIX voi olla menossa…

2 tykkäystä

En ainakaan itse pysty ottamaan kantaa muutenkuin, että ison flushin myötä voi VIX nousta todella korkealle, kuten on nähty historiasta.
Muuten tuosta päiväkohtaisesta liikkeen keskimääräisestä suuruudesta (seuraavan 30pv ajalle), helppo kaava laskea se on VIX-arvo jaettuna 16. Esim. 32/16=2 → 2% - liikehän voi sitten olla joko ylös tai alas. VIX ei ennusta vain alaspäin menoa kursseissa, kun arvo nousee. Tuossa kaavassa treidipäivien määrä on pyöristetty 256, vaikka tarkempi arvo 252. 16 on sen neliöjuuri.
Tästäkin on ollut väittelyä, että pitäisikö päivien lukumäärä olla 365, mutta itse uskon tuohon pörssipäivien lukumäärään (koska optiot ei oikeasti ole aktiivisina kuin pörssipäivinä).
Kuten aikaisemmin olen kertonut, voi katsoa myös erilaisia aikajänteitä, jos kiinnostaa. Esim. VIX9D (9pv liike). VIX on kaikkinensa ihan oma maailmansa, vain hulluimmat treidaa VIX-johdannaisilla.

13 tykkäystä

Kiitos tuosta VIX:n merkityksen avaamisesta! Jotenkin muuten tuntuu että kohta rytisee. Esimerkkinä Bitcoinin daily TTM squeeze (squeeze käynnistyy kun punaiset indikaattoripisteet vaihtuvat vihreiksi).

5 tykkäystä