Tekninen analyysi (ei kyselyitä)


Uusi low, vanha oli -0.841

4 tykkäystä

En ole koskaan keksinyt, miten TA toimisi Fortumille. Suomen valtiolla 51% omistus ja toiseksi suurimmalla näkyvällä omistajalla 2%, ja tämäkin valtion talutusnuorassa. Omistajat halintarekisterissä (26%) määräävät kurssin.

Viikkovolyymi palannut vuoden takaiselle tasolle, ja on jopa hieman alle edellisen 10 vuoden keskiarvon. Noin 5% osakekannasta vaihtuu kuukausittain eli käytännössä 10% vapaasta osakekannasta. Tämä on siis normaalitilanne.

Irtaantuminen Venäjältä pitää tapahtua, jotta kurssi saa eloa. Varmaan harva uskoo tässä nopeaan ratkaisuun.

5 tykkäystä

Olen itse sitä mieltä, että kaikki mistä saat dataa irti niin pystyt tulkitsemaan trendejä tai niiden muutoksia. Yleensä siihen trendin muutokseen löytyy jälkeenpäin syy ja koitan niitä kunnioittaa.

Ei fortumin osakekurssi siinä minun mielestä sen ihmeellisempi ole, vaikka omistajapohja on mitä on.

Päiväkauppaan en ota kantaa, kun sitä en tee.

3 tykkäystä

US-10y veti viime vkolla kanssa trend breakin ylöspäin, ennen tätä cpi ylitystä.

12 tykkäystä



Massiivinen 15min bear volume

8 tykkäystä

En kiistä, etteikö TA toimisi Fortumin tapauksessa. Itse en vain ole sitä tälle kohteelle saanut toimimaan. En siis vain osaa. Siksi onkin hyvin tervetullutta nähdä analyysisi. IHS validi, vaikka onkin aika vino. Ilman muuta seurantaan👍

3 tykkäystä

Eipä tuo kummonen “analyysi” ollut :grinning_face_with_smiling_eyes: Koitin vaan nostaa tasoja ylös, mitä itse seuraan ja huomannut.

Olin laittanut myös tuon saman kohdan hälyille joskus, minkä @DayTraderXL nosti esiin.

Hinta kävi sen yläpuolella tänään hetkellisesti, kun häly pamahti luuriin, mutta chartti kaipaa vielä mun silmään selkyyttä.

Ekana tuosta kanavasta pitäisi nousta selvästi ylös ja tietty hinta 200ma päälle, että alkaa nousutrendi selkeentymään, JOS siihen asti päästään.

11 tykkäystä

Yleensä, lähes aina, 9/10, enemmistö kerroista milloin enemmän on enemmän kuin vahemmistö on vähemmän, Helmikuun toinen puolisko on surkeaa, voittojen kotiuttamista ja longien rikkomista.
Kuvassa Nasse, setä saattaa olla vihainen koska löpö on ehkäpä loppumassa?
Hiukan näyttää, että otettaisiin vauhtia alemmalta tasolta.
Tuosta punaisesta vaaran vyökykkeestä ei päästy ekalla yrittämällä lävitse. Eilen tulleet luvut saivat kaiken sinkoilemaan, joten klassillisen-hieronnan-periaatteilla — läpi tai kellariin pomppujen kautta. Se tuleeko tästä vuodesta +30% vai jotain muuta ei ratkea kuin vasta kevään aikana. Tässä nyt voi koittaa omaa juttua tehdä longilla tai shortsilla.
Ei suositus, tee itse omat munauksesi ja syytä niistä kasvatusta!

14 tykkäystä

Tämä IHS sai hieman korkeamman targetin. :ok_hand:

13 tykkäystä

Pari poimintaa omalta listalta. Oli aiemmin juttua Nasdaqin weekly-RSI tasosta 54. Positiiviselta näyttää tällä hetkellä:

Kamux weekly sma20 koittaa vihdoin jopa kääntyä.

Fiskarsin koronapohja ja Fibo_Nakin taikaviiva vielä tuosta: :saluting_face:

Loppuun analyyshiä kuinka Nokia on siirtymässä ns. beast modeen. :face_with_peeking_eye:

58 tykkäystä

Uskallanko kysyä että mitä beast mode indikoi? :sweat_smile:

10 tykkäystä

Selkeästi alkaa napsimaan shorttaajia välipaloiksi :face_with_hand_over_mouth:

11 tykkäystä

SDIG. shortsqueeze näyttää toteutuvan ja kryptojen nousu lisää voimakkuutta. Osake näyttäisi olevan lyhyeksi myyty 24% vapaana olevasta osakemäärästä. :grimacing:

Pienellä positiolla seuraan tapahtumia :rofl: :popcorn:

3 tykkäystä

:sneakybear2:


Fed Ballard:in sanoilla näyttää olevan edelleen tehoa, huomenna Opex, maanantaina NYSE kiinni.

31 tykkäystä


DAX on tarjonnut pomppuja MA20:sta lähihistoriassa

18 tykkäystä

Viikon pläjäys taas ulos.

24 tykkäystä


Weekly bear flag aktivoituu, kun/jos pudotaan fib 0.5 alapuolelle ja 4000 uhkaa myös rikkoontua. Bearit saa jalansijaa pikku hiljaa. Nyt näkyy selkeästi, miten weekly trend change (up) jäi haaveeksi, toistaiseksi.

41 tykkäystä


Rinkuloiden heikkous jatkuu. Koska seuraavat tukitasot (mikäli 9.032 ei pidä) löytyvät vuoden 2009 alkupuolelta, monthly 8.72, niin melkeinpä tämä on ATL:ään verrattava tapaus. Black dirt breakdown lähellä, en koskisi ennen daily trend changea.

44 tykkäystä

Miltäs sepe näyttää teidän silmissä?

Breikkasi alas. Tuosta 0,618 tasosta saisi oppikirja breakoutin vahvistuksen jos siitä kääntyisi ylös.

Mutta tuossa 3900 tasolla on naked POC jonka se varmaan hakee ennen kuin kääntyy jos noille nurkille valuu. Siinä seurattava kohta että mitä tekee.

15 tykkäystä