Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

:boom: daily gap fill tehty


9 tykkäystä


Gap fill harmittavan lähelle, siellä olisi ollut buy order - aina ei natsaa, pitää odotella daily HL:ää…

12 tykkäystä


DAX yllättävän heikko, short hourly ema12 kiinnostaa. Onko tämä jokin ennuste SP500:lle?

6 tykkäystä

Enpä ole moista hakenut TV:stä - uskoisin löytyvän.
Tästä varmaan kyse?

1 tykkäys

Tämäpä juuri(tai total), mutta tulee vaan indeksejä tms., mutta ei raakaa dollarimäärää. Tai sitten en vain osaa hakea.

//
Nämä siis haussa, mutta omiin taulukoihin. Mitä vähemmän eri sivuja käytävissä lävitte sen parempi.

1 tykkäys

TV:ssä on Economy -sarake - filtteroi turhia pois. Kokeile hakea sieltä, itsellä ei nyt just aikaa…

1 tykkäys

Varmaan tätä ketjua seuranneet on huomannut, että olen laskenut aktiviteettia. Elämässä on paljon aikaa vieviä aktiviteettejä, joihin joudun panostamaan. Itse olen intohimoinen TA:n aktivisti, kuten varmaan olette huomanneet.

Onko näistä sinulle hyötyä ja miten näitä hyödynnät? Näistä voisit laittaa ihan suoraan minulle kommenttia. Joku viitseliäs voi tietty laittaa gallupin pystyyn, mutta jos tähän saadaan >100 tykkäystä, niin yritän olla aktiivinen. @Olli_Koponen kiitos, jostain ketjusta löysin viittauksen itseeni - lämmin kiitos :smiling_face_with_three_hearts:

  • edit: jaa, kiitos @Seinakadun_Keisari - odottelen sitten 1000 poksashdusta - onkohan mikään/kukaan täällä sitä rikkonut?
235 tykkäystä


Kannattaa muistaa, että tämä on eteenpäin katsova algo - suunta on kuitenkin bullish ja ennakoi nousua SP500:ssa

24 tykkäystä


No niin, en suosittele shortteja tässä vaiheessa - alla US10Y

18 tykkäystä

Näitä lukee todennäköisesti kymmenkertainen määrä tykkäyksiin verrattuna joten älä ihmeessä lopeta!

68 tykkäystä


Tämä on erittäin voimakas muutos sentimentissä - itsellä kävi futu jo lähellä stopparia, mutta onneksi oli wickle room. Miksi gold nousee, kun kurssit nousee?

  • edit: rahan kiertoliike - kuka seuraa BTC:tä - ison volumen nousu takana
18 tykkäystä


Otin shortin tuosta MA20 alta (oranssi) - lisäilen kaksi kertaa ylempää ja stoppaan 15967.

  • myyn puolet pois 15900 tasolta, loput runnerina
15 tykkäystä

Älä ihmeessä lopeta :pray:

19 tykkäystä

Voisiko Wilshire 5000 Total Market Full Cap Index (WILL5000IND) olla sopiva? Vaikkapa TV:hen:
FRED:WILL5000IND/FRED:M2SL

1 tykkäys

Tätä koitin, mutta jokin tuossa ei nyt täsmää. Muiden datalähteiden mukaan 2007 huippu on samoilla tasoilla kuin 2020 ja hieman alle nykytasojen. Tuossa mennään jo koronapohjien alla -07 huippun osalta.


Esim. tuossa Macromicron kuvaajassa.

Tietysti tuo voi olla se oikea, ja Macromicrolla menee väärin.

3 tykkäystä


En ostaisi tässä kohtaa, karmea pudotus monthly tasolla. Weekly->15min oversold. Varmasti pohjia kolkutellaan, mutta ne löytyy vain trend change kautta. @zeimii

19 tykkäystä

Näkisin, että on kaikkien etu, jos foorumin väki oppii toisiltaan erilaisia teknisen analyysin ja sijoittamisen sekä treidauksen tyylejä. Ainakin henkilökohtaisesti koen, että se ei ole minulta pois, jos joku pärjää esimerksiksi minun ideoilla minua paremmin tai saa salkkunsa suojattua oikeaan aikaan. Markkina on ansoja täynnä ja opittavaa on loputtomasti ja joka päivä on uusi treidi ja käteinen on myös positio.

Mm. @DayTraderXL kokemus on pitkä ja osaaminen ensiluokkaista, joten kaikki hänen viestit tulee kyllä luettua vaikka jälkikäteen ja paljon on tullut sieltä oppia, vaikka oma tyyli on hieman erilainen.

Itse aloitin umpimetsästä n. 5 vuotta sitten ja yli 10 000 tuntia on charttien tuijottamista takana ja ainakin toistaiseksi olen löytänyt oman vakaaseen riskinhallintaan, fundaan, makroon, TA:n, swingeihin, skalppeihin sekä holdaamiseen perustuvan tyylin, joka on edelleen tauottomassa päivitysmoodissa ja tuonut vakaita tuottoja vaikeassakin markkinassa. Kaikki päätökset perustuvat omiin todennäköisyysarvioihin, joten yhtä oikeaa tai väärää tapaa ei tietenkään ole.

Uuden tiedon omaksuminen ja soveltaminen on tämän lajin ehdoton suola ja aina on mielenkiintoista, jos joku tuo uusia ideoita pureskeltavaksi ja siinä tämä foorumi on ensiluokkainen. Toivonkin, että porukka laittaa rohkeasti omia ja kiinnostavia teknisen analyysin näkemyksiä eri setupeista, asseteista ja osakkeista. Pörssin ollessa auki on yleensä kiire (ja muutenkin) ja monta asiaa seurattavana, mutta yritän itsekin aktivoitua syksyllä enemmän.

Laitan vielä oman ES futu ajatukset tälle päivälle:

-vahvahko myyjä 4530 ja seuratava taso. Päivän mahdollinen upside 4536.50-4539.50 (tämän tason päällä näkemys vahva long, jos menisi yli). ”look above and fail” aina huomioitava. Ylhäällä onkin sitten lukuisia tasoja tältä kesältä mm. 4570.

-4524 support/resistance

-Tärkeä taso, jota ei saatu rikottua on 4502 RTH (taso on 10.8.2023 pivot). Longiksi 4511.75 tasosta, ulos 4524.

-Myös tuo 4510.00/11.75 taso seurannassa ja sen alla 4508-4509, jolloin päivän long näkemys heikkenee.

-Downside: jos 4502 rikki niin mahdollinen alin target 4474-4479 ja väliin mahtuu lukuisia tasoja ja alla paljon shortteja jumissa.

Huomion arvoista on, että eilen shortteja jäi tosiaan jumiin melkoinen määrä 4457.75 tason alle, joten tuota lähestyttäessä shortin sulkijat nostavat markkinaa (jos tuota joskus lähestytään.) Nämä on tosiaan pelkästään todennäköisyyksiä ja mm. price action ja order flow antavat koko ajan lisäinfoa. Kaikkeen saa varautua.

54 tykkäystä


Kiitokset palautteesta ja annista ketjuun. Olet ehdottomasti niitä, joilta odotan sisältöä jatkossakin!

35 tykkäystä


DAX - 50% shortista jäljellä ja ES/NQ saisi lähteä tukemaan pikku hiljaa tämän heikkoutta. Pudotin stopparin 15942 ja myyn taas puolet, mikäli tehdään 15859 breakdown. Jos näin tapahtuu, muutan intraday:n swingiksi ja pidän huomiseen.

17 tykkäystä


Tämä on paljon isompi asia kuin moni osaa ajatella. Daily TC up, kun odotin itse, että tehdään vielä 3.545 breakdown. Ehdottomasti erittäin bullish koko osakemarkkinaa/talouden kehittymistä ajatellen. Aktiviteetit on kehittymässä, tosiasiat pitää ottaa huomioon.

  • ihmeellinen gap up
33 tykkäystä