Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Pitää paikkansa @Iiiks, huomaa vaan kun kurssia painetaan tasaisesti alas, eikä ikään kuin “ryminällä”

2 tykkäystä

Tässä on paniikkimyynnin makua (yks.sijoittajat).

6 tykkäystä

Yep. Hold your horses…

Pikkuhiljaa alkaa spekulatiivisessa mielessä houkuttelemaan. Kieltämättä.

5 tykkäystä

täällä jo tarkkaillaan… harillista, että osaa en saanut myytyä :slight_smile: mutta paukkuja on laittaa jos on paikkaa… sanokaanhan jos alkaa oikeamaan!

@ 3,29 Spekulatiivinen positio avattu.
3,80 ylityksestä lähtee salkusta takaisin markkinoille.

2 tykkäystä

Lähinnä pienellä reboundin mahdollisuudella spekuloin.
Ei ole talot, eikä maatilat pelissä.

4 tykkäystä

Nokia on ylimyyty 15min,1H,4H,1D,1W - pomppu on vain ajan kysymys. Ostin itsekin päivän lopusta 3.28, mutta aika pieneksi jäi positio. Odotin loppuun isompaa ylimyyntivyöryä, mutta se jäi tulematta.

5 tykkäystä


5min EQ muodostui päivän loppuun - ihanteellinen tilanne huomisen avaukseen olisi, jos tekisi gap down avauksen, josta saisi lisättyä odotettavissa olevaan pomppuun. Silloin myös lyhyet TF:t <5min menisi ylimyydyksi.

6 tykkäystä

Itse luovutin Nokian kanssa aamupäivällä kun pohjaa ei näkynyt ja ennakkoon asettamani stoploss tuli vastaan. Kokonaistappio koko sopasta kuluineen satasen luokkaa. Illalla harkitsin paluuta mutta luisu on ollut sen verran eeppinen että jätin toistaiseksi väliin. Onneksi muu salkku reippaasti vihertävä tästä huolimatta.

Mielipidettä pienen longin ottamiseksi Nokiaan? Tuntuu, että pohja voisi tulla vastaan lähiaikoina.

Nokiasta otettu pari erää 3,22€ pinnasta.

Inderes myi just nokiat mallisalkusta. Stopparit kireelle!

Väliaikaiset pohjat on lähellä, ja skaalausvaraa oon jättänyt paljonkin.

Itse olen vain lyhyen pompun perässä tässä kohtaa. Longin suhteen kannattaa hakea suunnan vaihdosta esim. 1H tasolla ja muistaa skaalaaminen sekä stoplossin miettiminen. Tukitasoja ei ole toistaiseksi muita kuin tässä kohtaa syntyvät higher low:t.

1 tykkäys


Itse olen seurannut TYRES:iä tästä näkökulmasta:
Double top 28.71 + kanavan ylälaitaan törmäys - laskusuunta jatkuu toistaiseksi. Osarin osalta ei taida odotukset olla korkealla.

3 tykkäystä

Oliko sanoman kurssikehitys jotenkin outo pari päivää?
Ostelin pari erää ite.

2 tykkäystä

Ihmettelin itsekin, vain 14,58% hallintarekisterissä ja niistäkin 2% Norjan öljyrahastolla, ehkä markkinat eivät vielä salli yli 13 p/e-kerrointa.

Moikka @viljo! Koitan tässä samalla kun prokrastinoin läksyjen kanssa (…) vastata sulle nopean katsauksen pohjalta:


Kuvassa päivätason graafi. Itsellä pisti ensimmäisenä silmään tuplahuiput tuossa 10,320€, jonka jälkeen onnistuttiin tekemään vielä uudet huiput 10,440€, sen jälkeen kun oltiin tehty uusi HL (saatiin siis luonnollinen jatko nousutrendille). Tuon viimeisimmän huipun jälkeen lähti hakemaan HL:ää (higher low = korkeampi pohja), mutta viimeisimmän päivän perusteella tuo edellinen HL taisi mennä rikki tässä prosessissa, oisiko kenties kyse reaktiosta osariin, siitä en osaa sanoa. Huolestuttavaa minun silmään on se, että nyt kun suljettiin aikaisemman HL:n alle, niin ollaan lähtökohtaisesti laskutrendissä päivätasolla, joten lasku voi jatkua edelleen.

Tuntitasolla EMA4 (oranssi käyrä) toimi todella pitkään resistanssina, vasta viimeiset kaksi tuntikynttilää onnistuivat sulkemaan sen päälle. Viiimeinen tuntikynttilä on itseasiassa aika bullish, korkea ostovolyymi, ja suljettiin myös itseasiassa EMA8 päälle (valkoinen käyrä), kävi myös koskettamassa EMA12 (punainen käyrä), mutta ei vielä päässyt sulkemaan sen päälle.
Summa summarum:
Kurssikehitys ei ole outoa TA:n puolesta, mutta fundapuolelta hiukan kyseenalaistaisin nykyistä osakkeen käytöstä kyllä. Mutta jos jatkat ostelua niin voin vain kehottaa varovaisuuteen (kuten aina!), sijoitusneuvontaa kun en saa antaa :slight_smile:

Jes, oon ollu ostoilla aikaisemmin pikemmin 8 euron tasoilta, mutta minusta sanomasta on tulossa aikaisempaa parempi kohde kun liikevaihto saadaan vihdoin nousu-uralle

Ehkä vähän hätäilin

1 tykkäys