Kesko. Breakoutin makua - en löisi vetoa vastaan.
Edit: Ja miten fundamentti?
Ja kuten yleensä, yhteys on löydettävissä fundan ja ta:n välille.
Exel Composites. Pulkkamäen maailmanennätys ei ole kaukana - tulee mieleen Kobayashin 291 m hyppy Islannissa.
Tästäkö se kääntyi. Päivätason ja viikkotason trendit ovat kyllä edelleen laskevia. Mutta ovatko pitkään?
Ja jälleen fundamentti tuntuisi osuvan yhteen.
Smart Eye. Mun parhaimmat arvaukset skenaariosta tuleville viikoille. Uskon sentimentin pysyvän hiukan negatiivisena kunnes tulee jotain suurempia kauppauutisia. Niitä kyllä pitäisi olla tuloillaan.
Niin monta aaltoa ylös että korjaava aalto alas (eli alempi pohja kuin SEK 80,20) ei nyt yllättäisi. En siis itse usko että korjaisi heti vauhdikkaasti ylös. Mielelläni olen tästä väärässä - ja varmuuden vuoksi olen siis lisännyt tänään positiota kun uskon tähän pidemmällä aikavälillä.
Dax päivitys. Kuinka pitkälle tässä mennään kertaheitolla ennen haaraa alas - joko on sen aika?
Edelleen tänään nouseva kynttilä, ja markkinavire ollut vahva, että siinä mielessä ennakointia.
Kuitenkin edeltävä päivätason huippu @ 18 564,39 pisteessä. Tämän päivän huippu varsin lähellä sitä.
Lyhyellä aikavälillä oon yleisesti markkinan kanssa hieman varpaillani, mutta samaan aikaan esimerkiksi YIT näyttää mielenkiintoiselta - bull flag?
Ja Kalmaria katselen näin - myin position eilen. Rauhassa nyt odottelen että purkautuu putken läpi - tuleeko HH vai LH? Vai tastataanko edeltävät pohjat?
Mielenkiintoinen kuvio Hims & Hersissä. Näyttäisi H&S long-term uptrendissä. Fundat paranee, mutta tällä hetkellä insiderit myyneet jonkin verran.
Riskinä mennäänkö tuon laskevan lyhytaikaisen trendilinjan yli jo nyt, vai käydäänkö H&S:n teknisen näkökulman kautta koputtelemassa vielä tuota alempaa ylöspäin menevää trendilinjaa. Leikkauspiste kuitenkin jo lähitulevaisuudessa, reilun 1.5 vkon päästä.
Ohessa myös toisesta näkökulmasta, missä laskeva trendi piirretty eri tavalla. Eilinen pomppu näyttäisi myös törmänneen 100-d Moving Averageen, mikä voisi tukea lyhyen aikavälin laskupainetta.
Ennen tätä “analyysiä” olin ostamassa jo tänään… ehkä TA-harjoituksen vuoksi voisi odotella ensi viikon vielä entryä.
Tähän Smart Eye tapaukseen vielä lisää. Ajatuksissa siis korjaava aalto A → C.
Ja seurailen muodostuuko pohja (toivottavasti häntä) välille 75,50-80,20 SEK. Toki alalaitaa laskulle ei ole sementoitu, eli pohja voi myös muodostua alemmas.
Liikkeet ovat suuria. Vuoden sisällä pohjilta ensin nousua noin 176 %, jonka jälkeen laskua ollut tähän hetkeen noin 28 %.
@CitizenJ palailen asiaan heti kun ehdin.
Edit: Noniin päivitän hieman tätä vastaamalla noihin kysymyksiisi.
Oikeastaan ensimmäiseen vastasin eilen yhtiökohtaisessa ketjussa. Edeltävä huippu on viikkotasolla alempi, joten tältä osin myöskään alempi pohja ei yllättäisi. Ja tosiaan aaltoteorian mukaan kun tarpeeksi monta nousulegiä on tehty, on korjaavan laskevan (A → C) legin vuoro.
Annan trendiviivoille paljon arvoa, mutta alempi pohja ei nyt täyttyisi mikäli kurssi ei tee edes häntää trendiviivojen alle. Ja trendiviivojen osalta vartalo on kuitenkin oleellinen - eli välttämättä tämän trendin ei tarvitsisi rikkoutua.
75,50 on kuukausitason edeltävä pohja - sitä kautta haarukoin että mahdollisesti tehtäisiin nyt tuota korkeampi pohja. Mikäli näin käy, pysyisi kk -tason trendi nousevana. 80,20 on tosiaan puolestaan edeltävä viikkotason pohja.
Katsotaan että miten käy. Kuten aikaisemmin oon kertoillut, oon luonnollisesti itsekin epävarma (ja mikäli nyt tulisi esim. yhtiökohtaisia negatiivisia uutisia onhan toki mahdollista että pohja tehtäisiin jonnekin paljon alemmaksi) että minne pohja muodostuu ja tämän takia olen ostellut jo jonkin verran takaisin. En siis halua missata tätä pidemmällä aikavälillä. Aika paljon tällä on tullut käytyä kauppaa, joten jonkinlaista otetta tähän on tullut saatua.
Ainiin, volyymiprofiili näyttää tältä.
Nousu näyttää jatkuvan YIT:llä. Ehtisitkö @Lexus päivittää näkemystäsi tästä? Minne asti oltaisiin menossa jos ja kun ilmeisesti tuo vastustaso tuosta rikottiin?
Edeltävät huiput @ 2,638 € olisi hyvä ensin vielä rikkoa.
Selkeä seuraava merkattu taso on noin 2,90-3,20 € .
Suuremmat volyymivastukset ovat noin 5 €:n tasolla. Tätä ennen myös 4 €:n tasolla on vastusta.
Oman tulkintani mukaan hieman aikaista alkaa asettamaan targettia kurssikäyttäytymisen perusteella. Mikäli tuo edeltävä huippu ylittyy, on tavallaan uusi latu ja uudet tulkinnat.
Miksi pidät perusskenaariona sitä, että viikkotasolla tehdään matalammat pohjat? Pelkästään tuon aaltoindikaattorin perusteellako?
Piirsit vihreillä tendiviivoilla tuollaisen tukialueen jossa parhaillaan ollaan. Etkö anna tuolle arvoa? Alalaita taitaa osua tällä viikolla aikalailla 80 sek tienoille.
Weekly MA50 löytyy tasolta 80,3 ja daily MA200 on tasolla 86sek, jonka päälle voidaan vielä päivän mittaan kiivetä.
Määrititkö alueen 75,5-80,2 viikkotason alempien pohjien mukaan?
Miltä volumeprofiili näyttää, ja miltä tasolta tukea voisi olettaa tämän perusteella löytyvän?
Itse ajattelin asettaa seuraavan pilkin hieman 80,2 yläpuolelle sillä oletuksella, että tuo edellinen viikkotason pohja, 80sek tasaluku ja weekly MA50 tarjoaisi tukea. Ja osuuhan siihen myös tuon piirtämäsi tukialueen alalaita. Tuon kanavan saisi toki piirrettyä myös hieman jyrkempänä tuon edellisen viikkotason pohjan(80,2) kautta, jolloin pohja osuisi jo melko lähelle tämän päivän pohjia.
DAX teki uuden ATH:n, jos katsoo DEU40 charttia. Itse seuraamani DE30EUR teki double topin.
Kovaa on meno, veikkaan shorttien sulkeutumista isona syynä. Tämän vuoksi on mielenkiintoista nähdä, kuinka pysyvää tämä DAX:in nousu on.
Kalmar. Päivätason trend change nousevaksi. Positiota eilen ja tänään latailtu.
Taisi fundapuolelta Ruotsin DI pitää huolen että tehtiin korkeammat pohjat.
Päivitelläänpä pitkästä aikaa tänne ES:n tilannetta. ES on sahannut noin pari viikkoa tiukahkossa balanssissa 5572-5664 välillä ja ostajat ja myyjät eivät kumpikaan ole onnistuneet breikkiyrityksissään. Arvion mukaan, kun tältä kyseiseltä alueelta vihdoin poistutaan, niin liike voi olla suht nopeaa ja usein onnistuneesta breikistä tehdään suunnilleen balanssin kokoinen juoksu (eli nousu- tai laskutarget esim 1x, 1,5x tai 2x… BZ:n koko), joka tässä tapauksessa olisi n. 90-100 pistettä eli suunnilleen yhtä suuri kuin kyseinen balanssi.
On myös tietysti mahdollista, että breikit edelleen epäonnistuvat ja tuolloin on hyvin tyypillistä, että palataan balanssiin ja kokeillaan melko nopealla tahdilla balanssin toisen laidan breikkausta (kuten esim. to 29.8. premarket breikki alaspäin ES 5561.25 ja nopea juoksu ylös ja BZ:n ylälaidan testi RTH:n aikana ES 5664 vastukseen). Näistä paikoista ja tunnistamalla tasot, voi usein saada ajan kanssa erittäin tuottoisia treidejä aikaiseksi ja ainakin riskinhallinta on huomattavasti selkeämpää.
Smart Eye. Samaa mieltä edelleen (eli lisälasku edelleen mahdollinen), mutta vähimmäistavoite on tänään saavutettu, eli C on alhaisemmalla tasolla kuin A.
Ohessa balanssialueen 5572 (-5664) alapuolisia päivitettyjä targetteja omista muistiinpanoista/suunnitelmasta: