Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Ok, odotetaan mihin raati päätyy. Täytynee hillitä osteloita.

Nyt on tultu vasta 14% alas. Tasolla 2633 olisi -23%. MACD on hidas indikaattori ja luonnollisesti viikkotasolla hitaampi kuin päivätasolla.

Edit: Viikkotason MACD divergenssi on antamassa myyntisignaalia. Mutta kuten sanottu, MACD on hidas, eikä siksi aina kovin luotettava.

Joo sori, laskin itse väärin. Laitan ton MA200 tason ylös, josko sieltä tulisi pidempiaikaista tukea.

Koputellaan ovea ja kysytään @DayTraderXL ajatuksia tähän korjausliikkeeseen. :slight_smile: Millä mielin lähdössä jenkkipörssien avaukseen tänään?

2 tykkäystä

Kun kerran ihan kysymällä kysyt, niin ohessa on oma seuranta chartti:


Itse arvioin ennakkoon, että Fib 0.5 retracement olisi se taso, josta lähdetään takaisin ylöspäin.
Aika lähellä jo käytiin - viimeinen vaihde ennen Capitulation:ia saattaa vaatia vielä tämän. Yllätys olisi, jos ei tämän jälkeen nähtäisi pomppua tänään, ennen viikonloppuun menoa. Itse olen lisäillyt positioita pienillä määrillä tasaisesti ja jatkan samalla linjalla.

Golden pocket väijyy 2700 tasolla, mutta itse en usko, että sinne asti päädytään näillä uutisoinneilla. Vaatii kakkososan tähän tragediaan.

35 tykkäystä

Miltä näyttää Norskin osalta tekninen analyysi tällä hetkellä? Onko HH muodostunut tässä päivän aikana, kun kurssi seilannut avauksen jälkeen tuota 19-20,5 NOK väliä?

Vähän epäilyksiä toki on, että jenkkipörssin avaus syö nuo tähänastiset tuotot tältä päivältä.


Tässä vielä kolleegan chartti eiliseltä - kuvasta näkee, miten volyymihuiput on ajoittuneet (oikean reunan palkisto). Aikajänne viime kesäkuusta lähtien - tämä on yksi tapa arvioida tukitasoja historian kautta.

13 tykkäystä

Vielä yhden kolleegan huomio:
“Golden rule of swing trading - bounces always rebound 50%, so 14% down = 7% up. Actually mathematically it works out to 8% or so.”

19 tykkäystä

Mukava nähdä sinunkin käppyröitäsi pitkästä aikaa @DayTraderXL :slightly_smiling_face:

8 tykkäystä

Mielenkiintoinen huomio! Kiitoksia ajatuksiesi avaamisesta. On saattanut kiirettä riittää sinulla näissä tunnelmissa :grin:

1 tykkäys

Volatiliteetti on aina mahdollisuus, paljon tapahtumia myös kryptopuolella.
Kannattaa tässä yhteydessä seurata näitä:
SP500 mini/USOIL/GOLD/US Dollar/VIX/US10Y-US03M (10v vrt 3kk bond korot)

  • näistä voi päätellä, jatkuuko lasku vai tapahtuuko käänne. Käänne ylöspäin tulee aina yhtä yllättäen kuin alaspäinkin
12 tykkäystä

BTW. Tämä kävi nyt täällä.

Nokia on TA:n näkökulmasta, siten kuin itse sitä tarkastelen, vahvassa laskutrendissä. Viikkotason tuki meni rikki. Seuraava tukitaso löytyy vasta 3.2335, gap alkaa 3.3490. Siellä ollaan myös vasta RSI:n kannalta ylimyytyjä. Ollaan selvästi päivätasolla jääty MA50 alapuolelle. Sentimenttikin tuntuu heikolta (pilkkomishuhut). Ollut myöskin tänään hyvin heikonoloinen verrattuna moneen muuhun OMXH25 yhtiöön.

8 tykkäystä

Ollaan taas tässä sarjassa et katsotaan mihin trendianalyysillä pääsee. Alku on lupaava, otti kimmokkeen juuri tuolta alalaidasta :wink: Kiva kuulla erilailla tehtyjä näkemyksiä ja hiukan kieltämättä itse kaipaillut panostasi :+1:

5 tykkäystä

Trendianalyysi on oikein hyvä. Mutta sen lisäksi kannattaisi ottaa myös muita työkaluja ja avartaa myös timeframea isoimmille jänteille (viikko/kuukausi). Nokia teki taas ensimmäisenä päivän uuden low:n niistä OMXH-yhtiöistä, jotka minulla on ruudulla (16kpl).

3 tykkäystä

Tämä kuva ei kyllä auennut minulle. Voisitko tyhmälle selventää? Mikä näkemys tulevasta viikosta sp500, toki riippien mihin tänään jäädään?

2 tykkäystä

Tämä on siis vain oma näkemys. SP500 mini (futuurit) kävi juuri sillä tasolla (Fib 0.5), jota tuossa ylempänä ennustin. Mikäli tämä ei enää tänään rikkoudu, se on itselle vahva signaali siitä, että pohjat VOI olla tässä toistaiseksi. Sitä, miten pitkälle tästä pompataan tai miten pitkään pomppu jaksaa, ei tietenkään pysty mistään näkemään. Mitä ylemmäksi pompataan ja mitä isompi gappi tähän bottomiin tehdään, sitä paremmat todennäköisyydet on, että pohjat kestää seuraavan päivätason Higher Low:n, joka jossain kohtaa pomppua tehdään (eli löydetään pompun huiput ja lähdetään tekemään jäähtymistä alaspäin).

Viikonloppua on tietysti vaikea ennustaa, mutta välttämättä kaksi lisäpäivää ei merkittävästi uutisointia muuta. Nythän pitäisi olla jo SP500 hinnassa sisäänleivottuna se, että epidemia leviää joka maahan, mutta se ei pysäytä liiketoimintaa globaalisti kokonaan. Mikäli tämä sentimentti muuttuu, lähdetään varmasti uudelleen testaamaan tätä mahdollista pohjaa tai lähestymään 2700 tasoa.

Itse seuraan tällä hetkellä mielenkiinnolla kullan hinnankehitystä, se on vahvassa laskussa, mikä voi kertoa siitä, että moni myy jo kultaa käteiseksi voidakseen lähteä ostamaan ensi viikolla osakkeita.

edit: CNBC:ssä on juuri juttua siitä, että Fed on todennäköisesti tekemässä 0.25 koronlaskua. Tämä ei varmasti vaikuta toimitusketjujen toimintaan, mutta on signaali siitä, että Fed tukee USA:n taloutta kaikin mahdollisin keinoin.

23 tykkäystä

Itse tulin kanssa samaan ajatukseen. Bitcoin myös paineessa :slight_smile: tosin sitä ei nyt liian vakavasti tähän tilanteeseen toinna ottaa.

3 tykkäystä

BTC on omassa analyysissä tekemässä monthly higher low:ta, low 6435. Tämä on aika luontaisen näköinen kehitys, kun tarkastelee sitä vähän isommasta aikajänteestä. HL ja siitä kohti kuukausitason suunnanmuutosta, kohti halving:iä mentäessä. Tämä olisi aika ideaalinen kehityskulku jatkoa ajatellen.

3 tykkäystä


Ei luulisi rahan parkkeeraavan tännekään, 10v korko putoaa kuin kivi

7 tykkäystä