Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

OT, nyt on alkanut BF alet TV:n osalta, tulipa siirryttyä Pro → Pro+ ja otin mukaan vielä Norjan kurssitkin livenä.

4 tykkäystä

Tunnistin itseni tästä kirjoituksesta. Itse vielä olen työkalun valinnalla kahden vaiheella. TV 55% tai Börsdata 45% . BD:ssä kiinnostaa kovin noi hakukriteerit ja siinä näkee yhtiöstä fundapuolenkin samalla.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta.

2 tykkäystä

En tunne BD:tä, eikä ole mitään tarvetta suositella TV:tä, mutta TV:stäkin näkee yhtiökohtaiset tiedot.

  • TV:ssä on niin paljon ominaisuuksia, että veikkaan, moni ei ole edes ymmärtänyt sitä laajuutta. Ei ole jaksanut tutkia?
5 tykkäystä

@DayTraderXL olit pistänyt kuvaajaa Nio:sta Tekninen analyysi -ketjuun (pahoittelut en osannut linkata sitä tähän). Onko tuollaiselle hurjalle nousulle jotain nimettyä kuviota tai voiko siitä päätellä teknisestä näkökulmasta mitään?

3 tykkäystä

Tunnetko sanonnan “Buy the fu…ing dip”? Voisko tämä olla “Sell the fu…ing top”?

21 tykkäystä

@Juupeli

Tämä ketju sopivampi aiheelle.

Itse hankin ensin pro:n ja opettelin käyttämään mahdollisimman tehokkaasti. Jos loppuu indikaattoripaikat kesken, niin niiden kanssa voi kikkailla esim. etsimällä indikaattoreita joissa yhdistetty esim. erilaisia liukuvia keskiarvoja tms. Yleensä aloittelijat muutenkin käyttää liian montaa indikaattoria ja unohtaa trkeimmän, eli itse price actionin, joten ehkä ihan hyvä ottaa ensin vuodeksi pelkkä pro, ja opettelee tärkeimpien käytön mahdollisimman hyvin. Aina voi upgreidata jos oikeasti alkaa tuntua ettei ominaisuudet riitä.

Ensiksi luopuu viivagraafista ja opettelee lukemaan kynttilägraafia. Sitten lisää liukuvia keskiarvoja, esim. MA50/MA200 riittää jo pitkälle. Volume on yksi tärkeimmistä, joten se on hyvä olla myös. Joku RSI ja mahdollisesti Bollinger Bands voi ottaa mukaan mutta siinä ne sitten onkin mitä ensin kannattaa opetella ettei täytä koko näyttöä kaikella “hienolla”.

6 tykkäystä

Moi. Jos haluaa nähdä realiajas Suomen, Ruottin ja Norjan, niin riittääkö pro?

1 tykkäys

Riittää mutta reaaliaikainen data pitää ostaa kaikissa näissä erikseen. Jenkeissä aika lähellä

1 tykkäys

Ok. Paljonkos kustantaa? kurkkaan itse kun kerkiän, jos ei ole tietoa.

OMX group 3$/m
Nyse 2$/m
Nasdaq 2$/m
Frankfurt & Xetra 8$/m

Muut TV:n hinnastosta.

2 tykkäystä

https://invst.ly/syo28

bullflag? 5m

1 tykkäys

Airbus ta kiinnostaisi. 50 sma leikkaamassa 200 sma alhaalta ylöspäin. En saa nyt kuvaa laitettua.

Itselleni AIR on suurin eurooppalaisista “kuoppaosakkeista”, suurin position arvo siis, joka ostettiin keväällä odottelemaan rokoteuutisia / koronapelon hälvenemistä. Ihan kivasti noussut, mutta nyt on, ainakin teknisessä mielessä, vissiin huono hetki myydä? :smile:

1 tykkäys

Ostin tuolta piikistä tällä viikolla, pitemmässä kuvassa luulisi nousuvaraa olevan reilusti vielä. Teknisesti kai tuo pitäisi olla ostosignaali kun liukkari noin leikkaa ylöspäin.

Mulla jäi epäselväksi, mihin tässä kuvaajassa olisin voinut laittaa keltaisen janan? Onko osake vielä downtrendissä (teknisesti)? Lisäksi viimeinen kynttiläkuvio hämmästyttää. Miten kynttilä on edellisen kynttilän päällä ja vasemmalla (edellisen kynttilän “takana”). Yritin netistä katsoa, mutta en osannut tulkita. Mikä on tuon kynttilän nimi (pattern)? Mä sanoisin “three white soldier”, mutta viimeisen kynttilän sijainti häiritsee. :smiley:

Viimeisestä LL.stä piirtäisi ylöspäin trendiviivan

Itse hahmottaisin Nikolaa viikkotasolta, jossa on mielestäni selkeästi laskutrendissä ja nytkin näyttäisi myyntipaine painaneen tuon MA20sen alle. Oma todennäköisin skenaario olisi, että lasku tästä jatkuu.

2 tykkäystä

Muistakaa hyödyntää TV:n Black Friday ale. Vanhakin tilaaja saa alennusta.

image

6 tykkäystä


Huomasin Embracer Groupin hinnassa selkän kausivaihtelun. Pelialan myyntien jakautuminen eri vuodenajoille ja Embraceri raportointi käytännöt selittää varmasti tätä fundapuolelta mutta entä teknisestä perspektiivistä? Onko tälläisessä käppyrässä mitään järkeä?

4 tykkäystä

Toimiiko muilla TV:n premarket sceener?