Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

Mitä indikaattoreita ja “strategioita” käytätte TraidingViewssä? Tarkoitan ihan mitä teidän käyttämänne on nimeltään siellä - koska niitä on paljon. Enkä ole ehkä ihan tyytyväinen noihin mitä olen sieltä joskus valinnut.

Kiinnostaa nuo liukuvat keskiarvot nyt ainakin esimerkiksi. Muutakin saa ehdottaa.

Kiitos avusta.

Moving Average
Moving Average Exponential

2 tykkäystä

Osaaks jokuu sanoa, mistä ilmaisesta screeneristä löytyisi Relative Strength Rating osakkeista?

Lisäksi TradingView ei taida olla relative strength-indikaattoria? En tarkoita relative strenght index (RSI). Public Libary löytyi Relative Strenght (MA) to S&P 500 (Wyckoff_Trader-käyttäjä luonut). Tää on varmaan ihan passeli?

Mitenkäs treidaajat käyttävät viputuotteita, eli seuraatteko teknisellä analyysillä itse kohdetta ja treidaatte viputuotteilla?

@Aaatu kysymys lienee sopivampi tänne ketjuun :slight_smile:

1 tykkäys

Onko tällaisessa kanavan piirrossa mitään ideaa, vai tuleeko tuo katsoa kauempaa. Koittanut katsoa mihin suuntaan tuo TTCH lähtee ja nyt näyttää vihdoin puhkaisseen ylös. Jos vaan kestäisi sulkuun. 1H kuvaaja.

2 tykkäystä

Kännykällä en nyt saa tehtyä oikein mitään (ihan kun nyt muutenkaan niin osaisin), mutta DYA meni vihdoin 0,64 läpi.

https://invst.ly/tg7cw

3 tykkäystä

Hei!

Tuolla ylempänä sekä Nokia ketjussa oli asiaa tuosta Nokian tilanteesta viikkokynttilöillä. Jäin miettimään tuota kanavan piirtämistä, jossa ainakin omani eroaa muista. Mitä mieltä olette seuraavasta ja mikä tässä mun kanavassa mahdollisesti on vikana? Tällä tavalla piirrettynä Nokiahan olisi poistunut kanavasta ja suunta olisi ylös?
Tämä tilanne vastaisi siis tuota @DayTraderXL ylempänä ketjussa ennustamaa a) tilannetta.

ping @Lexus

ja isot rispektit ja hatunnostot teille. Oon oppinut teidän viesteistä paljon! :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Samaa miettinyt joskus. Jos todellisuus menee väärin, niin muutetaanko ennustetta, tai mittatikkua, siis sitä tarkasti, mutta mutulla vetäistyä viivaa?

Arvostan silti kovasti viivan vääntäjiä. Teidän viivanne antavat mukavasti toista näkökulmaa ja ylipäänsä auttavat hahmottamaan tilanteen laajemmalla ja pidemmällä näkökulmalla.

Funda-Juurikki kiittää kaikkia viivanvääntäjiä! Teiltä oppii paljon.

1 tykkäys

Taas varoitus kun itsekkin harjoittelen . Eli saa liputtaa ,kommentoida ym.
Olisko tuo trendi kanava kuitenkin vaaka ? Nyt sitten korjaa tuota Joulukuun laskua trendiä viivan ylä laitaan. Siinä tapahtuu sitten varsinainen murto ?

1 tykkäys

Sitten jos tosiaan tarkkailee viikko käyrää niin ollaan Trendin ylälaidassa .

1 tykkäys

Tarkastelen asiaa ensin viikkokynttilöillä. Nokia on monivuotisessa laskevassa trendissä (keltaiset viivat). MA50 (sininen) osoittaa laskevaa trendiä. Lokakuusta alkaen MA50 on kuitenkin tasaantunut. Volyymit ovat monivuotisen tasonsa tuntumassa. Mahdollisessa käänteessä ylös 5.75 olisi vahva vastustaso ja laskun jatkuessa 2.08 on mahdollinen tukitaso.

Päiväkynttilöillä näen symmetrisen kolmion, josta on yritetty murtoa ylös kahden päivän ajan kohonneilla volyymeilla. Perjantain päätös päätyi kuitenkin murtotasolle. Murto on siten epävarma. MA200 liikkuu vaakatasossa indikoiden vaakasuuntaista trendiä.

Swingtreidaajan kulmasta näen Nokian vaakatrendissä. Tukitaso 3.12 ja vastus 3.63.

13 tykkäystä

Onko syytä miksi viikko trendissä piirrät viivan tuonne 2 piikin kohdalle ? Ihan vain että itse oppisin teiltä konkareilta ?

Hieman paneuduin olenko ihan kujalla ?
Eli mulla toi viikko trendi miten olin yllä laittanut tämä tässä 1D .

Edit: Äskettäin tuo tuki on toiminut vastuksena joka murretaan ja nyt toi ns breakout murtamassa myös kolmion.
Edit 2 : Myös tunti graafilla mennyt MA200 rikki

Nyt mulla siirtynyt homma tuohon pieneen nousuun …sorry

2 tykkäystä

Trendiviivat (keltaiset) piirrän kynttilän hännän läpi. Maaliskuun pohjien kaltaiset nopeat markkinahäiriöt voin sulkea pois kuten tässä viikkokynttilöiden trendin alareunaviilla tein.

1D-kuvan kolmiosta meillä on sama näkemys. Uskoisin, että valtaosalla TA-kuvien tulkitsijoista tuo kolmio on selvä, mikä osaltaan vahvistaa mahdollista liikettä siitä ulos (ylös tai alas). Kolmas vaihtoehto olisi sivuttaisliike välillä 3.25 - 3.45, mihin en itse oikein usko.

3 tykkäystä

Mulle tuo ei ole breikannut ylös😬

Edit: nuo oli vanhoja viivoja ja näin piirsin tänään

Edit 3 - cup and handle muodostumassa?

4 tykkäystä

Menee nyt vähän off topic .
Piirretäänkö trendiviiva häntien mukaan ? Itse käyttäisin mielummin runkoa kun häntä käytännössä näyttää missä se on hetkellisesti käynyt, kun taas runko close kohdan.
Trendi viivassa pitäisi olla mahdollisimman monta kosketusta jotta se näyttää trendin ?
Onko olemassa jotain minimi määrää
Kaverin puolesta kysyn

Kolme niitä kosketuksia pitäisi vähintään olla. Mitä enemmän sen parempi.

Minä piirrän noin ja yritän vielä hakea linjoja pivottien kautta.

3 tykkäystä

Handle muodutuu ennen vuosiraporttia ? Hyvät luvut ja suunta pohjoiseen ? Olisipa hieno tarina TA:ltä.

1 tykkäys

Eli kumpaa suositte ? Ja onko siihen jotain syytä. Vai kannattaako 2 eri skenaariota käyttää jos esim sitä trendi viivan rikkomista haetaan.

Ps Nämä voisi melkein siirtää kysy osastolle