Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

Missä vaiheessa/minkälaisen toteutuman jälkeen toteaisit tukitason pitävän, jos saan kysyä hölmöjä :smile: nyt jonkun aikaa pompittu siinä.

Totta, noinhan se itse asiassa menee… :frowning_face: Kai se tarvitsee vaan pelata sit tällä TV-alert → manuaalinen myynti -kaavalla ja ottaa satunnaiset hitit jos ei satu olemaan paikalla myymään.

Tämä ei ole mikään sijoitussuositus, mutta itse haluaisin nähdä, että tänään suljetaan tuon tason yläpuolella ja huomenna vihreä kynttilä. Ts. odottaisin käänteen varsinaista realisoitumista. Tosin olikos tämä se osake, jossa oli ollut joku antikuvio? Sellainen tietty vaikuttaa et mikä se antihinta oli (tästä taisi olla jo keskustelua jossain toisessa ketjussa, olikohan niin, että nyt ollaan jo antihinnan alapuolella).

2 tykkäystä

Antihinta on 18,45 NOK (sama kuin 15.6. annissa).

Kiitos. Tämä vähän avasi itselleni toimintamallia minkälaisella temmolla tapauksen suhteen kannattaa toimia ylipäätänsä.

Aika hyvin otti bouncin tuosta edellisestä tuntitason LL:stä (17.765) eli se näyttää tukevan, harmi etten ollut koneen ääressä itse.

1 tykkäys

Kieltämättä. Hyvin lähti siitä nousuun, seuraavaksi varmaan pitäisi puhkaista tuo laskeva trendiputki, millä aikavälillä kannattaa tarkastella? 1h?

voiko kuvassa muodostuvaa kynttilää tässä vaiheessa kutsua hammeriksi? Mikä osottaisi ostopuolen vahvistuvan?

Voi kutsua hammeriksi ja osoittaa vahvuutta, käännettä tuntitasolla osottaisi jos ylittää tuon aikaisemman LHn eli 19.58 ja sitten tekisi HL:n ennen jatkoa ylös.

Minä pelaisin tätä tiukalla stopparilla tuon LL:n tasolla.

1 tykkäys

Hajosiko muilla Tradingviewn custom screenereiden tallennus tänään? Itsellä siis homma defaulttaa nykyään tuohon market cap screeneriin eikä omiin custom screenereihin kuten aiemmin, ja jos vaihdan omaan screeneriini niin väittää heti ilman minkäänlaista inputtia että olen editoinut omia screenereitäni vaikka en näin ole tehnyt. Jos oikeasti olen editoinut jotain ja yritän tallentaa sen niin homma yrittää tallentaa sen tuon market cap screenerin päälle, eikä editoidun custom screenerin päälle. Laitoin asiasta Tradingviewille jo jonkinlaisen viestin, mutta free käyttäjänä en tiedä millaista vastausta sieltä tulee jos tulee.

EDIT: Ongelma korjattu

Tuolla ylhäällä puhuttiin indicaattoreista niin jos osaa yhtään koodata niin voi koodata omat scriptit joissa “yksi” indikaattori voi piirtää ruudulle 10+ käyrää. En ole koittanut monta käyrää on maksimi, mutta yli 5 käyrää olen kyllä laittanut yhdellekin indikaattorille.

1 tykkäys

Taitaa olla melkein sama vika minullakin. Voin kyllä tallentaa oma screenerin ja se onnistuu aivan oikein. Mutta kun lataan layoutin, niin siinä on oletuksena Market cap screener.

1 tykkäys

Mitenkäs tämän kanssa kävi, saitko @T3r00 homman toimimaan? Kokeilin yhdistää mutta antaa tällasen ruudun, ja en tiedä mitä salasanaa se oikein kaipaa. (Tradingwiev tai Mandatum salasana ei kelpaa) @MoneyWalker sama kysymys sullekin, kun olit näemmä saanut ainakin salkkusi näkyviin Tradingviewiin.

saxotrading

E: Ilmeisesti homma ei toimi Suomesta käsin. Luulisi että toimisi jos laittaa VPN yhteyden jostain sallitusta maasta. Kokeilin Saksaa ja pääsin tuosta alla olevasta ilmoituksesta eroon mutta salasanaa en vieläkään tiedä mitä kyselee…

Eikös tuo ollut vain valuuttatreidaukseen, eli siitä ei meille osakkeita veivaaville ole iloa vaikka se toimisikin.

2 tykkäystä

Kokeilin mutta en saanut toimimaan

1 tykkäys

Tuo toimii vain valuuttakauppaan kuten Jarnis muistikin.

1 tykkäys

Aina Suomenmaassa kaikki kivat asiat kielletään tai ei toimi :joy: No, hyvä että tuli selväksi ettei tarvi enää yrittää saada toimimaan. Kiitos vastauksista!

Itselleni vastaten: Kesti se jonkun aikaa mutta tarpeeksi kauan kun naputtaa niin alas tullaan.

Nyt siinä on putoava puukko

3 tykkäystä


Oon tässä pintapuolisesti tutustunut fibonacci retracement ja extension -työkaluihin ja olis kiva saada palautetta (lähinnä oonko tehny ihan päin helvettiä vai oonko oikeilla jäljillä). Tämä on siis ihan opettelun kannalta eikä ole tarkoitus tehdä mitään toimeksiantoja.

Kuvassa siis lähdin muodostamaan retracement -tasoja tuolta koronapohjilta ja huiput asetin elokuulle. Sieltä sitten tiputeltiin aika tarkalleen tuonne fib 0,382 kulmille, jonne asetin extensionin “viimeisen pisteen”. Olisko mitään ideaa laittaa myyntitoimeksianto tuonne 0,5 (~$88) kohdille ja odotella pientä pullbackia, jonka jälkeen ostaa takaisin? 0,5 tasolla lisäksi osake olisi yliostettu sekä siellä kulkee piirtämäni trendilinja (jonka painoarvo voi hyvinkin olla täysi nolla :D).

Moikka kaikille. Tässä näin harjottelen ajanvieteksi TA tulkitsemista. Tietämystaso on amatöörin tasolla, joten pidäyttäydyn rahastoissa. :slight_smile: Weekly -tasolla Fortum on nousu trendissä, mutta päivätasolla haetaan konsolidointia/vahvistusta. 4H framella sain muodostettua symmetrisen triangelin, jossa epäilen muodostuvan break-out. Tukea saadaan, että hinta on EMA20 yläpuolella. Exit-plan olisi tiukka stop-loss 17.000 tasolle, jos break-out ei muodostu. Jos homma etenee niikuin pitääkin kotiutan voitot 18.500 tasolla ja/tai 20.000 tasolla, jos päästään edeltävät HH-taso/t läpi.

https://www.tradingview.com/x/PgysrNqK/

Toivoisin palautetta omaan ajatteluun. Onko asia hyvin mietitty ja perusteltu? Jos ei niin, miten olisit itse ehdottanut asiaa?

1 tykkäys

Kiitos @Lucifer, hyvä nosto. Itseltä jäänyt tämä huomatta. Piirrän 1D triangelin hieman eri tavalla ja tulkitsen murtautumisen jo tapahtuneen eilen. MA200 17.88 antaa vastusta. Myös kk-tasolle piirretty trendikanavan yläreuna antaa vastusta omasta mielestäni. Tästä on eri mielipiteitä esitetty.

Tänään pitäisi nähdä kasvava volyymi ja nousu MA200 tuntumaan. Silloin olisi vihdoin mahdollisuus kunnon murtautumiseen 18.58 tasolle. Vaarana on false break-out eilisten Cargotec-Konekranes-uutisten aiheuttamana.

2 tykkäystä

Voidaanko sanoa että SP500 futuurissa olisi bear fläg tehty ja siitä jo rikottu alaspäin? Vai onko liian megafoonimainen kanava?

image

2 tykkäystä