Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

Hyperahat karanneet älykkäästä silmästä ihan muihin lappuihin? :smiley:

1 tykkäys

Mistä tällainen kuvio johtuu daxissa? Kuvion pohja on tasolla 13530.
Samanlainen kuvio näkyy kyllä myös Russell 2000:ssa. Ehkä vain bugi?

2 tykkäystä

@tuhlaajapoika tänne kyselyt. Ja tässä vastaus :sweat_smile: Tekninen Analyysi ja TradingView opiskelu. Kysy & vastaa -ketju - #504 by Badwithmoney

Itse seuraan vielä tilannetta ja en ole ottanut positiota takaisin.

2 tykkäystä

Mikä tilanne tän osakkeen suhteen? Ite en saa tuntumaa tähän ja tuntuu et linjat on väärin piirretty.
Volyymi on ollut laskeva ja trendi alaspäin niin uskon, että hyvä mahdollisuus jatkaa viimeisimmän kynttilää pitkin alas.

En muuten ota kantaa mutta miksi 4h chartti, ehkä D/W chartit antaisi vähän perspektiiviä?

Itsellä oli tuonne VLDR:lle tukitaso piirrelty 21,4$ kohdalle, pari kertaa siitä otettu nousu ylöspäin tammikuussa. Suljettiin vielä sen päälle, vaikka käytiin alempana.
Historiaa ei ole kovin kauaksi, mutta päivägraafi antaa vähän enemmän näkymää.

Onko Baban tilanteessa relevanttia katsoa kynttilöitä, kun pörssin sulkeuduttua tulee paljon odotettu osavuosikatsaus? Ja siis ihan rehellisesti kysyn fiksummilta, kun olen olettanut että isojen raporttien alla kynttilät voi unohtaa. Miten lähinnä TA:n pohjalta treidaavat treiderit tekee kun tiedossa on jotain isompaa tulosraporttia ja ohjeistusta lafkalta?

Edit. Jees tänne parempi👍🏼. Pisti vaan viimeisenä viestinä Baba analyysisilmään niin sitä piti lainailla.

Edit2. Pingataan @terva_xyz . Miten suhtaudut itse uutiset vs kynttilät, kun on tiedossa odotettua informaatiota tuloksesta.

Tällaiset kysymykset @Pavel voi esittää tässä ketjussa, pidetään TA-ketju ainoastaan valmiille analyysille :slight_smile:

1 tykkäys

Ehdottomasti uutiset ja tulosjulkistus vaikuttaa kynttilöitä enemmän. Kynttilöistä voi nähdä mitkä on odotukset esim. ennen tulosjulkistusta mutta tulos voi aiheuttaa kurssille sitten mitä vain. Esim. Baban tapauksessa laitoin eilen TA - ketjuun “ennusteen” kynttilöiden perusteella mutta antamaani näkemystä vahvistamassa on fundapohjalta odotettavissa oleva vahva tulos, joka muuten julkaistaankin tässä ennen pörssin aukeamista. Pian nähdään toteutuuko näkemykseni…

2 tykkäystä

Mandatum Trader GO tarjoaa ilmaisena lisäpalveluna tuollaisen ilmeisesti Autochartist.comin tuottaman teknisen analyysin. Mandatumin käyttäjät löydätte sen suoraan, kun painatte yläreunasta “Tutkimus”. Onko teknisen analyysin osaajilla näkemystä tai kokemusta tästä? Alle liittämästäni kuvasta näkee tarkemmin minkälaisia analyyseja tämä antaa. Todennäköisyys-napista pystyy lajittelemaan analyysit “parhaimmasta huonoimpaan”. Näyttää aloittelijan silmiin varsin (liiankin?) helppokäyttöiseltä systeemiltä, mutta kaipaisi TA-osaajien mielipidettä näihin.

Mä ole mikään asiantuntija, mutta jossain kohtaa seurailin enkä nähnyt suurta hyötyä.


Onkohan tokmannille muodostumassa kahvikuppikuvio?

1 tykkäys

En ole TA-ekspertti mutta täsmälleen samaa tiirailin eilen ja tankkasin…

Puhtaasti TV:n käyttöön / appiin liittyvä kysymys:

Onko apissa mahdollista saada watchlist sortattua hintamuutoksen (%) mukaan siten, että se ottaisi huomioon after- ja pre-marketin muutokset niiden lappujen osalta jotka ovat kaupankäynnin kohteena em. markkinoilla. Jos lappu ei ole listan päivityshetkellä aktiivisena, niin käytettäisiin viimeisintä closea / muutosta.

Nyt appi näyttää kyllä pre-marketin hinnan, mutta ei osaa järjestellä lappuja sen mukaan.

Eli haluaisin esim. tämän listauksen:

Järjestykseen:

QS
QTCOM
WKHS
RIDE
PLUG
STNG
BE
FCEL

Liittyy siis siihen, kun juuri äsken minulle selvisi (kiitos @T3r00), että pussihousukin pääsee käsiksi jenkkien pre-markettien klo 14 alkaen Mandatum Golla…

1 tykkäys

My stock portfolio appi osaa ainakin järjestää closen ja reaaliaikasen kurssin mukaan.

Varsinaisen kaupankäyntiajan ulkopuolella ei taida osata järjestää… Tälläinen olisi kyllä timanttia.

@Axxess Kyssärit tekniseen analyysiin liittyen mielellään tänne :slight_smile: Teknisen analyysin ketju on valmiille analyyseille.

2 tykkäystä

Kiitos selvennyksestä. Oon muistaakseni aikaisemminkin saanut saman palautteen, mutta nyt vasta tuli mieleeni kun vastasit. Mun mielestä vähän epäselvää kun on kaksi vähän samankaltaista ketjua, mutta koitan muistaa jatkossa. Peace!

1 tykkäys

Eikö tämä ole ennemmin myyntisignaali?

PS. tekninen analyysi ei ole liian tuttua itselleni.

Arvosijoittaja poimii halvalla :+1:

Esim AT&T

5 tykkäystä

Niin, mutta itse signaali ostolle mielestäni kuitenkin nousevaan, 50/200 liukuvan breikkaavan kurssiin.

2 tykkäystä