Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

Täysin tilannekohtaista ja pitäisi tietää, mitä tarkoitat long/swing aikajänteellä. Mutta sanoisin, että 4H, 12H, 1D tai 1W. Lyhyelle muutaman päivän swingille 1H on ihan ok.

1 tykkäys

Lähinnä sitä että elääkö kynttilät eri tavalla jos shortti päällä . Joo aivopieruhan tämä oli. Tajusin sen myöhemmin , välillä mennään alas myös. Itse en vielä ole shortannut siitä varmaan hölmö kysymys. Niin tosiaan tuoltahan tuo selvisi . Kiitos taas kerran

1 tykkäys

Miksiköhän TV näyttää pre-market kurssit väärin? Voiko tätä korjata jollain maksullisella toiminnolla tms. Itsellä ilmainen versio. Esim. nyt näyttää että Tesla olisi +0.39%, vaikka todellisuudessa on -8%

Ilmaisversio näyttää Cboe BZC:n kurssia, joka seurailee, normaalisti, oikeaa Nasdaqin kurssia kohtuullisen tarkasti. Häiriö on todennäköisesti Cboen päässä, maksullinen/reaaliaikainen TV näyttää todelliset pakkaslukemat oikein:

1 tykkäys

Tesla sai preessä toisen kainalon valmiiksi. :thinking:

Heitätkö kuvan minkälaista käyrää katselet?

Pre/post-market kauppa Cboe BZC:ssä on täysin olematonta, joten sieltä tulevat ilmaiskurssit ovat normaali markkinan ulkopuolella täysin mitä sattuu. Ei mitenkään poikkeuksellista. Eli jos haluaa noita seurata/treidata niin pitää pistää rahaa tiskiin :slight_smile:

Itse en näitä juuri pulaa eikä Nordnetistä noita voi muutenkaan treidata pre/post marketissa, joten jos kiinnostaa haistella missä mennään niin kurkkaan “spottitilanteen” yleensä Yahoo Financesta yksittäisen lapun sivulta, näyttää antavan ihan ajantasaista dataa myös pre/post marketissa.

…kertoo että ~-6% on tällä hetkellä lasissa, vähän toipunut. Tämä tosin siis eilisen -8.5% päälle että punottaa kuin pieni eläin.

1 tykkäys

Pahoittelen, että preen kurssi ei ole päivittynyt kuvaan ja viivojen aiheuttamaa sekavuutta.

1 tykkäys

Jotakin tuollaista se voisi kyhäillä:

Jos toteutuu, niin 400-450$ välille painuu :thinking:

H&S on ihan liian epämääräinen 1H:lla, eikä se näy 1D tai 1W myöskään, joten kyse ei ole siitä.

1 tykkäys

Mielestäni sen myös päiväsellä näkisin?

Olen kylläkin vasta aloitellut näiden kuvien tulkintaa. :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Katoitkin vastauksessa monta eri tilannetta, kiitokset. :slight_smile:

Mitenkä näät Nassen etenevän? Äsken mentiin futuureissa alle 13k väliaikasesti. Missä näät kovempia tukia jos tosta mennään läpi?

1 tykkäys

Seuraava merkittävä tuki on weekly 12742.4 (voi tulla testiin tänään), sen jälkeen 12506

1 tykkäys

Mulla oli muuten TV:n kanssa ongelmia aikaisemmin eli Teslan pre ei näkynyt oikein ja kyseessä maksullinen pro+ versio.

Tiedoksi ihmettelijöille.

EDIT: maksulliset kurssit myös täällä mutta vain “perus” maksulliset, lisärahalla saa tarkemmat. Tämä selittänee.

1 tykkäys

Siis onko sulla NASDAQ market data ostettuna? Ilmeisesti ei, koska minulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia kurssien kanssa TV:ssä.

1 tykkäys

Piti käydä ihan tsekkaamassa eli ei ole maksullista muuta kuin Pohjolan Nasse ja Norja realtime kurssit, muistelisin että olisin ottanut myös Nassen ja Nysen omat realtimet mutta en näköjään ole tätä tehnyt eli CBOE datalla mennään.

Nyt pitää miettiä odotanko taas blackfriday tarjouksia vai päivitänkö kesken vuoden…

2 tykkäystä

Market data on aina samanhintaista eli niihin ei tule alennuksia esim. Blackfriday:na

2 tykkäystä

Nasdaq 2 USD/kk ja NYSE 2 USD/kk, nuokin verovähennyksiin.

Olisin voinut tämän päivän avausdipin hinnalla ostaa reaaliaikaiset datat em. pörsseihin vuoteen 6440 saakka :rofl: Eli… sanoisin, että aika halpaa.

7 tykkäystä

Joo olisin voinut vannoa että nuo oli hankittuna mutta eipä ollut, pitää huomenna tsekata kuitti vielä