Tekninen analyysi ja treidaus -opiskeluketju

spx500usd

Olisikohan ero limit down häröilystä johtuva, eli kun mennään limit downiin niin viimeinen prosenttiluku voi olla mitä sattuu. Ainakin itse nähnyt noita limit downeja missä silti viimeinen prossa on yli 5%.

Mä olen ollut siinä uskossa että jotkut “nollautuu” vrk vaihteessa ja toiset kun jenkkipörssi sulkeutuu. En ole enempää ajatusta tälle uhrannut tai tutkinut koska ei ole ollut merkitystä omiin toimiin

Tämä voi hyvin myös selittää.

Onkohan mulla joku asetus persiillään kun spy premarketkin näyttää nyt +5.4% 252.8:ssa. toi tosin on ikkunan otsikossa ja lukemat varmaan oikein itse käyrällä vaikka sielä ei näy prosentit

Otsikon prosentti on viimeinen regular-time:n tilanne klo 22 - se muuttu vasta, kun NYSE aukeaa.
image
Tuolla työkalulla voit itse mittailla prosentteja/muutoksia
Ilmainen data taitaa olla 15min viiveellä, maksullinen paketti on 2$/kk (ARCA)

1 tykkäys

Mulla näyttää premarket reiluu -6%. Sama Cboe BZX.

1 tykkäys

Jos sieltä alhaalta, ext:in vierestä on valinnut %, niin sillä näkee käyrien arvot prosentteina. Itse seuraan dollareina kursseja.

1 tykkäys

Mulla ei lue ext missään, vain %, log, auto?

Edit. adj tulee kun valitsee osakkeen, ei näy indekseille.

Levitä selainta, niin ext tulee näkyviin.

Ei tule vaikka levitin??

Ja tickkeri SPY?
ext = Extended hours eli pre/after market. Esim SPX500USD:llä ei ole sellaista.

1 tykkäys

Siinäpä se. olin klikannu spx vahingossa näkyville :). Kiitos.

jo näkyy arca ja livenä

Moro! Viime aikoina treidaaminen ruvennut kiinnostamaan, ja haluaisinkin pelkän tradingviewn tuijjottelun ja lukemisen sekä videoiden katsomisen lisäksi kokeilla omia siipiäni treidaamisen saralla mieluusti reaaliajassa. Haluaisinkin kokeilla paperitreidaamista ja käsittääkseni hyvä vaihtoehto on lynxin kautta, jossa on ilmeisesti IB:n kaupankäyntityökalut. Ilmeisesti ei sen suurempia kuluja synnytä, kunhan luo tilin Lynxille?

2 tykkäystä

Tradingviewn kanssa voi myös paperitreidata.

1 tykkäys

Kyllä, mutta eipä taida olla ilmaisiksi ainakaan saatavilla daxia tai Helsingin pörssiä

1 tykkäys

Eli kysymys kuuluukin. Onko olemassa ilmaista papertradingtiliä, missä voi esimerkiksi euroopan indexejä ja niihin liittyviä johdannaisia räpläillä?

1 tykkäys

Tradingview kysymys: Taipuuko ohjelma oman salkun luomiseen niin että saisi määriteltyä oman keskihinnan kullekin hankinnalle? Nyt ei oikein salkun seuranta onnistu kun näkyy vain päivän muutos

Onko Nordnetin kautta mahdollista treidata SPY:llä? Sepen treidaaminen turboilla ja minifutuilla on vaihdon tai spreadien takia aivan turhaa.