Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Nousu jatkuu…

2 tykkäystä


Nousu jatkuu, mutta vain viikkotasolla. Daily on downtrendissä ja bear flagiin päättyi.
Olennaistahan on, miten asiaa tarkastelee ja mikä taso on omille positioille tai treideille olennaista.
Pitkässä jänteessä ei vielä hätää tietenkään ole. Mutta kyllä tässä signaaleja on pidemmästä konsolidoitumisesta vähintään. Mitä alemmaksi lasketaan, sitä pidempään sieltä kivutaan takaisin uuteen ATH:hon.

8 tykkäystä

Mä odotan tuota 3200 tasoa, mutta en ole asiantuntija. Enkä ole shortannut indeksiä.

3 tykkäystä

Jatkoa case-Revenioon: melko selvää divergenssiä päivätasolla. Laskentatavasta riippuen on tehty jo 4-5 uutta kurssihuippua, joissa kaikissa edellistä pienempi RSI (merkitty pisteillä kuvaan). Tämä indikoisi kurssilaskua, mutta se miljoonan taalan kysymys lienee, kuinka alas voidaan laskea kun funda on näinkin erinomainen? Itse haarukoisin pohjapilkkejä joko hieman alle 34 euroon (jotta pysytään nousutrendissä), tai indeksi-dipin jatkuessa on mahdollisuus laskea “jopa” 30-33 euroon. Kuulisin mielelläni myös muita näkemyksiä :thinking:

8 tykkäystä

Itse tarkkailen Fibo tasoja 0.382, 0.5 ja 0.618 sekä 50 EMA. 31-33,3€ kursseilla voisi näiden mukaan lisäillä.

4 tykkäystä

Nokian lyhyt 1 h trendi. RSI nousee mutta kurssi laskee. Samoin
(huutareiden) volyymipiikit vaihtaneet väriä. Trendinkäännös vihdoin käsillä (lyhyessä trendissä)?

7 tykkäystä

Nokialla myös 4H RSI divergenssi, 1H tuplapohja ja 1H MA50 ylitetty. Hyvät signaalit käänteestä tuntitasolla.

10 tykkäystä

Viikko sitten nostin esille YIT:n breikkiyritystä, siinä kävi niin ja nyt lähestyy kesän high tasoja. Osake noussut volyymilla, joka tukee käännettä. Sektori pohjoismaissa ollut suhteellisen kovassa vedossa vaikka Euroopassa polkenut paikallaan. Päivätasolla alkaa olla YIT hiukan yliostettu. Jos pääsee 5.50 läpi ei oikein mitään suurempaa ressua ennen 6 euroa.

13 tykkäystä

En tiedä pitäskö näitä wedgejä lähestyä wickeistä vai bodeista, mutta Tesla ottaa kyllä ihan justiinsa vähän räväkämpää liikettä taas, Voihan tuo olla myös härkänen lippukin :sweat_smile:

Oma positio tiistaista bear. Aamusta tänään vähensin -40% positiosta.

2 tykkäystä

@Turpo1 missä olet pystynyt aamulla tekemään kauppaa?

Ihan Bear-sertiä pikkuvivulla Nordnetistä.

1 tykkäys

Mahdollinen IHS muodostumassa SP500-futuun 15min-kynttilöillä. Vaatisi vielä käynnin 3350 alapuolella (n. 3348, jossa myös MA50) ja siitä sitten ylöspäin. Kaulalinja wickeistä n. 3353 ja target 3366.

ps. 5-min kynttilöillä tuohon muodostuu kaksi päätä, mutta ei kai sillä ole väliä jos 15min-kynttilöillä mennään? :thinking:

1 tykkäys

Yit:llä kait osingon täsmäytyspäiväkin maanantaina? Vielä ei ainakaan näy kurssissa

Osinko irtoaa ma, täsmäytys ti

Cisco. Aikahorisontti on pitkä mutta potentiaalinen IHS kehittymässä. Joka tapauksessa näin itse fibonaccitason kokeilemisen arvoisena.

1 tykkäys

Sampo kävi closaamassa maaliskuun suuren gapin! Tätähän tässä on odoteltu. Laitoin puolet pois. Nousuvara alkaa käymään omaan makuun turhan rajoittuneeksi ja RSI:t osoittaa lämpenemisen merkkejä 1h ja 1d tasollakin jo. Toki 50ma tulee leikkaamaan 200 ihan justeensa joten oisko se sittenkin osto :sweat_smile:

9 tykkäystä

Illan otteluna taas: SP500 vs EMA50

8 tykkäystä

Dynacert on ottanut vaikutteita Nokiasta jonka käyrää ei viitsi enää edes katsoa.

12 tykkäystä

Kaikki viivat pettänyt, niin piti siirtyä liukuviin keskiarvoihin.

SP500 hävisi eilen ottelunsa. Onko seuraava uusinta vai alkaako painit EMA 100 kanssa?

5 tykkäystä

Olen todennut, että olen todella huono tunnistamaan H&Sää, joten en sitä omissa treideissäni käytä, mutta eikös tämä Nasdaq nyt näytä päivätasolla aika H&Sltä? Neck linekin olisi mennyt jo rikki eli matka alas jatkuu? @Lexus / @DayTraderXL ketä näitä yleensä piirtelee?

3 tykkäystä