Tekninen analyysi (ei kyselyitä)


Pientä piristymisen merkkiä on näkyvissä, päivätason suunnanvaihdosta yrittää.
Viikkotasolla on kuitenkin vielä pitkä matka tehdä sama. Ohessa kaksi vaihtoehtoa: mikäli pomppu jää alhaiseksi, vaarana on pudota uudelleen tukitason 16.10 läpi.

5 tykkäystä

TYRES close yli 18 ja melkein 19kin. Saattaa osallistua nousuun nyt vähän paremmin kuin tähän asti. Nyt voi jo vedellä ruksit aikaisempien downside-targetien yli. TradingView Chart — TradingView

4 tykkäystä


Seuraavaksi ainakin itse seuraan, että saadaanko tohon 19,100€ arvoon double top ja siitä shortille entrypaikka!

4 tykkäystä

kieltämättä aika myöhään tyres sai ostajia, mutta itse en uskalla lähteä shorttaamaan.

1 tykkäys


Tässä on oma chartti TYRES:istä. Vahvin nousupäivä volyymi mielessä sitten 7.4. Kävi lähes 4H OB.
Haiskahtaa jonkun instikan osto-ohjelmalta tai shorttien sulkemisesta. Eihän tuossa varmaan mikään hätä isoilla shorteilla vielä ole, mutta saattaa olla vähän voittojen kotiuttamista ja riskitason alentamista.

Ollaan golden pocketissa tuohon edelliseen weekly LH:hon nähden. Monthly Pivot-taso on 19.5 ja seuraava vastus 19.16. Varmasti sai yleistä nostetta muiden joukossa, rokotehuuma näkyy myös OMXH:lla selvästi. Chartista on hahmotettavissa daily-tason I&HS myös, oikea olkapää puuttuisi.
Tässä on siis monenlaista jatkoa oletettavissa, mutta ei shorttikaan ole huono ajatus, jos sattuu OMXH:lle laskupäivä.

9 tykkäystä

Macy’s murtautumassa symmetrisestä kolmiosta ylös. Jos saadaan tälle ja huomiselle päätös 5.49 yläpuolella, niin ostosignaali vahvistuu. Ensimmäinen tavoitetaso 7.14 ja toinen 8.36. EMA21 leikkaamassa MA50:n alhaalta ylös. Nouseva RSI-trendi.

10 tykkäystä

Miltäs muuten Luckin TA-taulukot näyttää? Itse en noista ymmärrä, mutta volaa on sen verta, että näkisikö niistä jotakin?

Pistetään jakoon, kun tällaiseen tuli törmättyä :thinking:
Mietteitä?

2 tykkäystä

zSplit ei perustellut näkemystään mitenkään. Kuvan perusteella pitää 3018 kovana vastustasona.

SPY daily: TradingView Chart — TradingView
“Major” vastuksen 299 puhkaisu (SPX 2990 p) vapaapäivän jälkeen muutti kuvaa jälleen positiivisemmaksi.
Plussat em. lisäksi:
+RSI tekee korkeampia huippuja
+VIX jatkaa alenemistaan
+VIX9D/VIX jatkaa alle 1 ja teki alemman pohjan
+SPX ja monet muut indeksit jaksoivat nousta ilman NDX vetoapua
+XLF/SPY pohja näyttää jo melkoisen varmalta. Uusi low vaatisi finanssisektorilta 10% alisuoriutumista vs. laaja indeksi (jossa finanssit mukana n. 14% painolla SPDR S&P 500 ETF Trust (SPY) Holdings - Yahoo Finance)
Tärkein plussa on kuitenkin spx 2990 pisteen puhkaisu.
Miinukset:
-VIX on jäänyt tavanomaista korkeammalle

SPX (oanda cfd) 4h

4 tykkäystä

Ennustajia löytyy maailmalta tuhansia toistaan parempia. En itse kyllä jaksa näille laskea mitään painoarvoa. Jos itse olet henkilöä pitkään seurannut ja ennusteet osuu aina oikeaan, eihän siinä mitään. Silloin kannattanee seurata.

TA:n ydin on kuitenkin toisenlainen ja siinä haetaan erilaisin indikaattorein mahdollisia tuki- ja vastustasoja pidemmällä aikavälillä ja sekä lyhyemmällä käännekohtia. Kaikki on lopulta kiinni siinä, mikä sinun oma treidaamisen aikajänne on. Seuranta pitäisi tehdä sen perusteella - seuranta ei tarkoita ennustamista. Ja toimia sen perusteella, mitkä omat tavoitteet (sekä max. tappiolle että min. voitolle ovat olleet). Voittojen juoksuttamista voi sitten harjoittaa periaatteessa vaikka kuinka pitkälle, jos hallitsee stopparien käytön.

Eilen kotiutettiin voittoja aika laajalla rintamalla NYSE:ssä, mutta yön aikana on SP500 futu noussut jo 3022 tasolle ja näyttää vahvalta 4H bull flagiltä tällä hetkellä. Mikä taso on kenenkin mielestä vahva vaatii jo perusteluita, muitakin kuin esim. yhden liukuvan keskiarvon. Aina niistä jonkun saa osumaan oman tarkoitusperänsä mukaan “sopivasti”. Bullit on voimissaan edelleen.

18 tykkäystä


Kenties joku tukitaso tuo 4,10 € kun ei mene sen alle :slight_smile: Tämä on sahannu aika tukevasti jo pitkään 4-4,3 väliä.

Teknisen analyysin herkkua Renkaiden monthlyssä:

  • Kahden vuosikymmenen trendiviiva piti kutinsa, mistä myös finanssikriisin pohjilta pompattiin. :heavy_check_mark:
  • Tänään kolkuteltu vuoden 2017 lopusta alkaneen bear-kanavan reunoja :heavy_check_mark:
  • Fib-rangen golden pocketista vahva pomppu :heavy_check_mark:
  • Monthly RSI käväisi oversoldin puolella (<40) ja nyt nousussa :heavy_check_mark:
  • Daily RSI:ssä bullish divergence ja breakout :heavy_check_mark:
  • Volume kasvaa :heavy_check_mark:

Toimarin vaihdon myötä 0.5 fibin yläpuolella tänään, saa nähdä pitääkö!

8 tykkäystä

Tui AG kiinnostaa, menny pari päivää kuuta kohti ja nyt vähän rauhottunu ainaki hetkeksi.

Onko jo tappiin ostettu ja onko ta näkökulmasta lyhyellä tähtäimellä näkymä mikä.

Oikeessa elämässähän Tuin bisnes on siellä vaikeimmin elpyvien joukossa ja mikään rahasampo se ei tule olemaan aikoihin.

1 tykkäys

Mahdollinen head&shoulders piirtyy SP500 futuurien tuntigraafilla.

Divergence RSI tuntigraafilla.

Divergence MACD tuntigraafilla.

Pidemmän ajan MACD divergence tuntigraafilla.

Ja vielä dailylla.

5 tykkäystä

Tänään tultu huipuista -30% eli tälleen ihan TA maalikkona sanoisin, että puhti on tainnut loppua.

Nojoo…

2 tykkäystä

Sehän muodoistui ihan voimakkaaksi breikiksi. Oisko pitäny eile lisätä tai eihän tuo vieläkään olisi myöhäistä jos uskoo jatkumoon :thinking:

1 tykkäys

Onko palstalaisilla suosituksia mitä teknisen analysiin työkalua/palvelua kannattaisi käyttää? Itsellä on vähän välittäjä mietinnässä ja samalla olen pohtinut onko jossakin erityisen hyviä työkaluja reaaliaikasella kurssilla? Ja mitä niistä kannattaa maksaa? Perusteluita sitten miksi on hyvä.

1 tykkäys

TradingView on mun mielestä ihan must have jos aikoo tehdä teknistä analyysiä kunnolla (vastaa aika hyvin Nordnetin Infrontia käsittääkseni, mutta jotkut kehuu jopa Infrontia paremmaksi). Jopa ilmaisena versiona ilman mitään upgraded plania saa kolme indikaattoria chartiin, toisaalta volume puuttuu ilmaisversiossa. Itsellä on PRO-plan käytössä, maksaa vuodessa n. $155, ellei osta esim. Black Fridayn alennuksesta, jolloin varmasti saa halvemmallakin! PRO-planin (tärkeimmät) ominaisuudet tässä:



TradingView:n mukana voi myös ostaa reaaliaikaisia kursseja eri pörsseihin hintaan $3/kk (mulla vaan OMX:n reaaliaikaiset kurssit, oon aatellu ostaa jossain kohtaan myös NYSE:n vastaavat) Varmasti tiedätkin jo, mutta reaaliaikaiset kurssit on etenkin treidaamisessa (ja mun mielestä muutenkin osakesijoittamisessa) ihan must have myös. Välittäjänä käytän ite Medifilmille nykyään Nordnetiä, ja Private Banking -asiakkuus Medifilmillä on (välityspalkkio 0,08% per toimeksianto) :slight_smile: Käsittääkseni Nordnetille on nykyään hyvää kilpailua tarjolla, varmasti esim. Degirosta, IB:stä, Mandatum Traderistä tms. voi jotkut muut kertoa lisää :3

3 tykkäystä