Tekninen analyysi (ei kyselyitä)

Saako kysyä, että onko välityskulusi nimenomaan 0,08 % ilman minimisummaa?


Tossa toi täydellinen lista, ja myös noi minimihinnat tossa! :slight_smile: Eli normaalit minimihinnat Private Banking -asiakkuudessa koskee myös Medifilmin säilytystä.

Onko data reaaliaikaista?

On silloin jos ostat reaaliaikaista dataa siihen pörssiin jota seuraat, ks. ylemmän viestin loppuosa, jossa tästä mainitsin :slight_smile:

Tradingview Pro tai Pro+ riippuen, kuinka monta indikaattoria tarvitset yhteen kaavioon. Kaavioita voi avata useammankin eri selainikkunoihin, joten Pro riittäisi minulle. Nyt Pro+.

Hyvää:

  • foorumilla yleisesti käytössä
  • reaaliaikaiset kurssit saatavilla; mielestäni niistä kannattaa maksaa
  • en tiedä parempaa työkalua :slight_smile:

Kauppoja ei voi tehdä TV:n kautta (paitsi valuuttakauppaa). Itseäni tämä ei ole haitannut, koska käytän muutenkin kaupankäyntiin Mandatumia ja Nordnettia. Mandatum on alustana ja hinnoiltaan ylivoimainen Nordnettiin verrattuna. Käytän Nordnettia nykyisin vain viputuotteisiin.

2 tykkäystä

Tarkoitin Nordnettia. Mandatumilla saa datan ilmaiseksi jos tekee vähintään 5 kauppaa siinä pörssissä mihin on sen tilannut

1 tykkäys

Mun muistaakseni on, mutta riippuu pörssistä, kait ainakin OMXH:ssa on reaaliaikaiset kurssit oletusarvoisesti!

Kiitän ja kummarran, tämä oli juuri tietoa mitä kaipailin. Pari mahdollisesti typerää kysymystä, sattoi tuosta jo kertoa.

  1. Saako trading viewillä tallennettua omia arvopaperi listoja?
  2. Saako tallennettua omia analyysejä eli, jos piirrän vaikkapa esimerkkinä Koneelle pitkäaikaset tuki tasot niin saako ne säilymään muistissa? Eli jos piitelen 10 v. graafista tukitasoja niin näkyykö lyhyemmässä grafissa ja pystyy tallentaamaan niin, että joka kerta katsoessani Konetta ne tulee näkyviin ja pystyn jatkaamaan tukitasoa eteenpäin?
  3. Löytyykö kotimaisia nakkikiskoja, esimerkkinä Inderesin suositussalkkuyhtiöt?
    4 Ymmärsinkö oikein, että volyymi on yksi indikaattori?(toki on indikaattori, mutta niin basic, että yleensä löytyy)

Periaatteessa minulle riittää pari liukkaria trendiin, mutta haluan katsella niitä eri aika jänteillä. Eli lähtisin pitkästä ja menesin lyhyempään aika jänteeseen. Sitten käyttäisin mometum indikkaattoria. Fiboja voisin käyttää, mutta ehkä siten, että vilakisen tasot ja saatan sitten jonkun mielestäni merkityksellisen piirtää kuvaan vaikka käsin. Minulle riittää niinkuin kolme kerralla+volyymi, mutta sitten halaisin tallennella näitä “kolmen pattereita” useampia.

1 tykkäys


Ehkä lähin listaa vastaava mitä itse keksin tohon, on toi Watchlist, jonka oon ympyröinyt tonne :slight_smile: Itellä on tuolla esim. OMXH25, OMXH:n tuotto-indeksi ja Jenkkien keskeiset indeksit (S&P, Nasdaq, Dow Jones, jne.)

Jos ymmärsin kyssärin oikein, niin jos käytät tiettyä chart layoutia, jonka oot tallentanut, niin sun kaikki piirrokset yms. mitä oot tehnyt osakkeille tallentuu muistiin! Tässä mulla esimerkkinä KONE:n chartti, johon mulla on tommonen pidemmän aikavälin trendiviiva tallentunut:

Koska noi mainitsemasi Inderesin Mallisalkun yhtiöt on listattu pääosin First Northiin, niin asianmukaisella tickerillä löytyy nekin, alleviivasin tosta muutamat esimerkit!

1 tykkäys

@Johannes_Sippola Puhut aina sijoittavasi Medifilmin kautta. Mites onko sulla henkilökohtaista salkkua ja mihin sillä pyrit? Treidausta vai pitkää salkkua?

1 tykkäys

Mulla ei vielä ole henkilökohtaista salkkua @MoneyMaker1 :slight_smile: Oon aatellu tulevaisuudessa myös pyrkiä siihen, että säästäisin Medifilmiin esim. ostamalla lisää Medifilmin osakkeita (jonkunlaista osakeantia silloin kait pitäisi tehdä, mun pitää vielä tutustua noihin juttuihin tarkemmin kun kerran listaamattomasta yhtiöstä puhutaan), jolloin ylimääräiset rahat päätyis ainakin oikeasti säästöön, eikä pystyisi lipsumaan samalla tavalla kuin jos olisi vaan henk. koht. AOT:llä tai OST:llä varat istumassa! Joskus tulevaisuudessa varmasti perustan henkilökohtaisenkin salkun, mutta oon kokenu tän tyylin nyt toistaiseks kaikista parhaimmaks tavaks säästää, koska Medifilmin kautta pystyy sekä treidaamaan, että olemaan pitkässä pelissä mukana!

1 tykkäys

Juu nuo oli kysymykseni. Joissakin palveluissa chart layoutissa voi säätää kynttilöiden, trendiviiojen paksuutta, tausta väriä, jne. Jos sinne sitten vetää oman vastustustason niin sen jälkeen se hyppää seuravaaan paperiin eikä merkitse siellä mitään.

1 tykkäys

Noi kaikki em. jutut voi tehdä myös TradingView:ssä, mutta TradingView:ssä en oo koskaan nähny, että viivat esim. hyppäis tolleen sun kuvaamalla tavalla kohteiden välillä!

Kuvasi kertoi oleellisen, kiitos. Ja layoutteja voi tehdä sitten esimerkkinä 50 arvopaprille?

1 tykkäys

Öljyä (brent) on ollut ihan mielenkiintosta seurata. Ollaan nuodatettu tota samaa nousevaa tukitasoa 22. huhtikuusta asti. Tasolla käytiin taas tänään. Samoin nyt on parin päivän aikana muodostunu laskevien huippujen linja. Tällä on varmaan joku hyvä nimitys, mutta ennakoi että huomenna pitäis purkautua johonkin suuntaan.


2 tykkäystä

Jos meinaat esim. noita tuki- ja vastustasojen piirtämistä yms. eri arvopapereille niin joo!

1 tykkäys

Juuri sitä tarkoitin.

1 tykkäys


Daily SMA 20,50,200 on kääntynyt nousuun (vain 100 vielä ei). Olipahan vaikea päivä monelle karhulle (piditkö shorttia liian pitkään) ja härälle (myitkö liian aikaisin pois?)
SP500 mini koputtelee 3040 tasoa päivän päätteeksi.

2 tykkäystä


SPY teki muuten aikamoisen recoveryn tuolta EMA26 tasoilta!
Näkyy futuureilla vielä toi V-shaped luonne paremmin, ja siellä toimi tukena MA100:

Noniin, yön aikana tuo Brentin tukitaso rikottiin alaspäin. Mistä voisi päätellä, alkaako tästä downtrend vai rikottiinko vain suora, ja jatketaan silti ylös?
Fundataso vaikuttaa tietysti isoon kuvaan: tuotantoa vähennetään ja kulutus kasvaa taas, mutta varastoissa on paljon tavaraa, mikä saattaa pitää hinnan maltillisena.

2 tykkäystä