Uudet sähköautofirmat - NIO, Fisker, Canoo, Rivian jne

Juuri noin. Itse katson että Xpengin nousu alkaa vasta 2022-23- 24…eli silloin kun kaksi uutta tahdasta tuottaa autoja.(4 yhteensä) Ja parasta …Kiinan valtio maksaa laitokset…jos olen ymmärtänyt oikein.
Nythän kassavirta on pahasti miinuksella sekä Niolla ja Xpengillä…ehkä pari vuotta lisää ja alkaa jo mennä nollalla?
Eikö täällä ole ketään joka seuraisi Li Autoa? Tai muita tulokkaita.
Tesla ottaa takkiinsa tänään…alkaako alamäki ihan älyttömän nousun jälkeen?
Jokainen sen ymmärtää että tikkaat eivät mene taivaaseen saakka.

Teslan dippaaminen kuvastanee markkinoiden huippujen löytymistä vähäksi aikaa IMO. Olisin hämmästynyt, jos tämä ei vaikuttaisi Teslan kautta muihin EV-tikkereihin, patterifirmat/lidarit mukaanlukien. NIO:kin lähti dippaamaan, vaikka oli hyvät uutiset tänään takana.

3 tykkäystä

Sillä välin Canoo nykäisi vähän ennen sulkemista YTDH:n (öö?) 17,2 USD :slight_smile: Varmaan konsolidoituu huomenna, kun meni jo Bollingerin yläreunaan. (E: eikun mediaanin, katoin väärin).

3 tykkäystä

NIO US$1.3B Convertible Senior Notes offering :sob: Citi downgrades

3 tykkäystä
5 tykkäystä

Tämä tiedote taisi tulla Nysen sulkemisen jälkeen (mitä sain selville - xpeng ei kellota tiedotusta). Saas nähdä jos heijastuu tiistain pörssikurssissa.

1 tykkäys

Hyvä juttu,pääsee ostaan lisää.Huomasivat varmaan keväällä kun rahat oli loppu,niin oli vaikea vastata kysyntään.Nyt varauduttu ja helppo kerätä rahaa kun hyvät ajat,kysyntä entistä voimakkaampaa ja massia vastata kasvavaan kysyntään.Hyvä tästä tulee JP Morgan nosti 75$.

1 tykkäys

Aina pitää löytyä vastakkaisia mielipiteitä. Eri näkökulmat on tervetulleita. :+1:

Ei tuossa taida olla kyse vastakkaisesta mielipiteestä tai näkökulmasta. Nostivat targettia ~50 % (46.4 → 68.3) ja kurssi on tällä hetkellä niin lähellä sitä, että buy muuttui neutraaliksi.

Voi raportti pitää sisällään muutakin, en pääse lukemaan sitä, mutta näin maatiaislogiikalla yksin tuo riittäisi “downgreidauksen” syyksi.

Jos joku pääsee käsiksi Citin analyysiin, niin kiitän jo etukäteen sen sisällön yhteenvedosta.

1 tykkäys

Aivan. Oikeassa olet. :handshake:

NIO, TSLA
16:07 01/11/21
Citi downgrades NIO Inc. to Neutral after unveiling of ‘good but not enough’ ET7
Citi analyst Jeff Chung downgraded NIO Inc. (NIO) to Neutral from Buy with a price target of $68.30, up from $46.40, after the company unveiled its first sedan model, the ET7, at its Nio Day event on January 9. The ET7 is “good but not enough to make any critical changes from Tesla’s challenge,” said Chung, who estimates that ET7 will only register limited incremental sales of 3,000 to 4,000 units per month from Q1 of 2022, when it is planned to be available. The ET7 may also be challenged by a future facelift of Tesla’s (TSLA) model S, while a Model Y price cut chould create head-to-head competition with NIO’s EC6, the analyst added.

2 tykkäystä

Tämä on kyllä kova juttu!
Ajamalla Niota tienaat dollareita :slight_smile:
Minusta tuo vaihtovelkalaina tähän buumiin hyvä juttu,koska ei diluutio.

It delivered 27,041 vehicles in 2020 with deliveries-to-date sitting at 40,000 right now. As of September last year, Xpeng has 116 sales outlets and 50 service outlets covering a total of 58 cities. To increase its popularity,…HUOMIO : Xpeng also offers free lifetime charging in several cities …,… and it managed to raise another $2.5 billion in December via an additional listing

MR P
Boy, learn… there is no free meal. :wink:

Jos viittaat “ilmaiseen rahaan” jota NIOn omistajille ajokilometrien perusteella jaetaan, niin tuo vaikuttaa olevan ilmainen lounas… jonka tarjoajakaan ei maksa sitä (ja jota pääsee syömään vasta poltettuaan joitain kymmeniä tuhansia itse autoon) :laughing:

Valtio tarjoilee NIOlle päästökrediittejä, ilmeisesti ihan oikealla rahalla. NIO tilittää osan näistä käyttäjille, mutta kas kummaa, oikea raha onkin vaihtunut NIOn monopolirahaksi, joka kelpaa vain NIOn kaupassa, ja jolla voi ostaa vain NIOn tuotteita / palveluja.

Jos joku on moisista NIO taaloista noin innoissaan, niin NIOn (osakkeiden, en auton) omistajana taputan minäkin innosta hihkuen karvaisia käsiäni. En monopolirahalle, vaan NIO lahkolaisten innolle :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Win (NIO) - Win (kiinalainen auton omistaja) - Win (minä), niin kauan kun päästökrediittejä jaellaan :v:

7 tykkäystä

Täytyy sanoa, että ihan aiheellinen nousu XPengille tänään, mitä se nyt onkaan +14,6%.
Se laski paljon NIO:a enemmän ja kauemmin entisestä ATH:sta ja alkaa olla suht hyvän hintainen NIO:n tämän päivän arvostukseen nähden. Toki XPengiltä on tullut niukasti uutista ulos viime aikoina.
Sanon tämän vaikka itelläni on NIO:a näistä :sweat_smile:

Samaa luokkaa oli että sai ihan ilmaisen upgrade kotilaturin nykyisen 7kw (?) ja vaihtoon tulee tehokkaampi 20kw.
Se ilmainen ; Joudut antamaan kaikkien Nioaitojen käyttöön sun oma 20 kw laturin…se merkataan appiin että ihmiset sinne löytävät kotipihaasi ja voivat kai kaupan lisäksi ilmaiseksi ladata sun “ilmaiseksi saadulla teholaturilla” .
Mulle tulee vähän Tupperwareilmiö mieleen näissä Niohehkutuksisss.
Puhutaan ja luvataan paljon.
Ei ole tarkoitus loukata ketään Niolaista …hyvinhän teillä pyyvkii kun ATH,lla pyöritte :hugs:

3 tykkäystä

Ovatko nuo Nion leikkirahat henkilökohtaisia? Jos eivät, niin aika nopeasti joku polkaisee jonkin Nio-coin pörssin auki ja ei kun treidaamaan😁 Hyvä veto Niolta. Tulee mieleen burger kingin legendaarinen whopper-coin, jolla sai mistä vaan bk:sta sillä yhden whopperin.

2 tykkäystä

Luulen että erehdyt. Minä vain kommentoin lapsellisia YTvideoita jotka on vain superlatiiveja täynnä “omasta paperista”. Ja en mene @arvoomistus henkkohtaisiin tällä palstalla. Olen todennut jo monta kertaa että on nion xpevin ja li,n edun mukaista että kaikki menestyvät. Teslahan on se “bad guy”…jolla on varmasti varaa polkee hintoja aika pitkään saadakseen markkinaosuuksia.
Minulle firmojen toteutut numerot ovat ne tärkeimmät…pilvilinnoja on helppo rakentaa.
Xpeng tänään 22,5 % ylös. Olen monta vuotta daytraidannut (lopetin vuosia sitten) muttei koskaan osunut mitään vastaavaa…ei lähelläkään. Yhtiöostoksetkaan ei koskaan osunut kohdalleni.
Mitäs siihen muuta kun ’ happens only in China’?

1 tykkäys

Kävinpä katselmassa Canoon sivuja.

On kyllä aika eksoottisen näköinen tuo “Canoo”. Mitä mieltä olette? Myyköhän tämä… vai onko tuo nyt sitä tulevaisuutta?

Siellä on pari uutta versiota “coming soon” ja jos esikatselukuvista voi tehdä johtopäätöksiä niin ne olisi pick-up ja porrasperäinen.

Ostin tätä nyt kuitenkin 230kpl 16.30usd. Joku tuossa pisti kutkuttelemaan.

2 tykkäystä

Mitäs mieltä Li autosta. Nousi tänään rutkasti. Aika hiljaiseloa mediassa kuten Xpeng. Onko jotain oikein varteenotettavaa faktaa tässä paperisssa. Kiitos etukäteen.