Varmaankin raporttiin tulee tarkempaa tietoa, mutta varmuuden nostan esille markkinaosuuksien kehittymisestä toiveen.
Viittaan tällä aiempaan kommentiisi:
Tuo toki käsittelee Pohjoismaita, eli onko Gigantin markkinaosuuden kasvut tuleet mahdollisesti muualta kuin Suomesta vai onko Verkkis sittenkin onnistunut pitämään asemiaan (ydinkategoriat pikakommentissa mainittu -3% , eli mitä tämä sisältää)? Ja jos Gigantti kasvattanut osuuttaan, niin onko tuo ollut kannattavaa? Haluaisin siis saada hahmotusta että miltä tuo koko markkinan dynamiikka vaikuttaa ja millaisista asemista Verkkis pääsee starttaamaan kilpailijoihin nähden kun markkina joskus taas vahvistuu oletettavasti?
Oikeastaan herää myös kysymys pitäisikö kodinkonemarkkinoita tarkastella Pohjoismaiden tasolla ja kuinka pirstaloitunut markkina on tältä tasolta katsottuna? Voisiko tällä näkökulmalla löytyä myös jotain yhteistyö/laajentumis mahdollisuuksia Verkkikselle? Yhtiö itse toki ei ole aiemmin ollut tämän suuntaisesta kehityksestä kiinnostunut; onko tähän jotain erityisiä syitä?
Kun miettii Verkkiksen toimintaa heillä on myös paljon kuluttajan kannalta mielenkiintoista kehitystoimintaa (esim. tällä viikolla sähköpostiin tietoa että toimitettavien tilausten toimitusajankohdan voi valita tunnin tarkkuudella). Nämä helposti ovat asioita joiden avulla se vaaka voisi kääntyä useammin Verkkiksen eduksi vaikka hinta ei olisi juuri siinä tapauksessa edullisin. Toki varmasti kehitystä tapahtuu muillakin isoilla toimijoilla.