Yrityksen toiminnan eettisyys ja ESG-kriteerit ovat nykyään sijoittajille merkityksellinen asia. Onkin hienoa, että Verkkis on ottanut askeleita tällä saralla. Näistä esimerkkeinä vastuullisuusraportit vuosilta 2022 ja 2021 sekä osallistuminen amforin BSCI ohjelmaan.
Verkkokaupan omat tuotemerkit, kuten Procaster, Blackstorm, Ströme ja Anton Oliver, ovat olleet näkyvästi esillä yrityksen verkkosivujen markkinoinnissa viime aikoina. Merkittävä osa näistä tuotteista tulee vastuullisuusnäkökulmasta tarkastellen korkean riskin maista kuten esimerkiksi Kiinasta.
Vuoden 2022 vastuullisuusraportin mukaan lähes kaikki yrityksen omien tuottemerkkien BSCI-auditit arvioitiin tasolle C (acceptable). Ehdotankin, että yritys pyrkisi asteittain saavuttamaan tasoa C korkeamman tason omien tuotemerkkiensä osalta ja pyrkisi kohti tasoa B (good) tai A (outstanding).