Volkswagen Group

Ihan hyvin lähtenyt I.D nelosen myynti vetämään

7 tykkäystä

Kiina vetää. UBS tavoitehinta 300€, Metzler 330€.

3 tykkäystä

Heh, Volkkariin voi sijoittaa useammalla tavalla. Onneksi tarkoittavat osakkeista tuota halvempaa.
VOW. DE (tänään noin 296€) ja VOW3. DE (tänään noin 245€). Molemmat hyvin nousussa viime aikoina.
Syvällisesti en ole noiden eri sarjojen eroja selvitellyt. Jos joku on, niin mielihyvin kansa kuuntelee.
Edit: Lisätty osakekoodiin välilyönti, että hyperlinkki kuolee,

Lyhykäisyydessään ero on, että VOW osakkeella on äänioikeus ja VOW3 osakkeella ei ole. VOW3 on preferred share, joka antaa etuoikeuden osingoissa yms. Tavis ei yleensä tarvitse äänioikeutta, niin halvempi on halvempi, vrt. A ja B sarjat.

2 tykkäystä

Suunnilleen tuolla tasolla olin, mutta kun on koodeja VOWG, VOW:GR, VLKAF… Ei näitä jaksa. Pääasia että volkkari on hyvä peli, vaikka en ole koskaan omistanutkaan, ajoin Golfilla ajokortin ja ekan onnettomuuteni Jeans-kuplalla.

2 tykkäystä

Kävin koeajamassa tuon VW ID.4 ja on helppo ymmärtää miten tuo myy. Erittäin hyvä siihen segmenttiin. Etenkin kun tuosta on se pienemmällä rangella oleva versio aika kohtuullisella hinnalla. Tilava, iso/korkea, helppo ajettava ja juuri sellainen mitä monet etsivät.

Itse päädyin hankkimaan 2018 VW Passat GTE :n, ihan sillä ajatuksella että ehkä vielä ei ole täyssähkön aika ihan sen takia että ei löydy pihasta latauspistettä (As Oy). Oman laitteen hommaaminen ei tähän hätään onnistu.

1 tykkäys

Voi ostaa myös Porsche Automobil Holdingin (PAH3) kautta, joka omistaa 53,3% Volkswagenin VOW sarjasta. Lisäksi sijoittavat alan teknologioihin, josta tarkemmin täältä:

https://www.porsche-se.com/en/company/holding-structure

Itse olen ostanut Porsche Holdingin kautta, koska saa ”vähän ekstraa” volkkarin päälle.

Linjassa mennään, vaikka VOW yhden hype hetken hetki sitten koki

9 tykkäystä

VW omistaa 89,72%.

3 tykkäystä

Luultavasti tulee herättämään keskustelua:
With the new ID.4 GTX, Volkswagen is showing the first sporty top-of-the-range electric model on April 28 at 5pm CEST

Odotellessa vaikka tämä eilinen:

2 tykkäystä

Hauska kolmikko. Honda e on kaunis ja söpö, mutta hinta ja kantama ovat naurettavia. Yaris toisaalta…no comment. Ainakin Yaris voitti COTY 2021 tittelin. :slight_smile:

1 tykkäys

Dieselwagenin päämajan keskustelu kävi näin:

Fritz, vi hav eine great problemme. Ze main clock of ze electric automobil doesn’t start without ze damn transistor.

2 tykkäystä

Minä kans, sanoi Porsche kun akkutehtaan perusti.

3 tykkäystä

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-id4-gtx-world-premiere-7055
tai

The World Premiere of the ID.4 GTX will be broadcasted live on Wednesday, April 28th, from 05:00pm – 05:45 CEST (03:00pm GMT – 03:45pm GMT).

1 tykkäys

Ei mitään tajuntaa räjäyttävää, mutta laatutietoisen kuluttajan sähköinen kansanauto varmastikin. ID-vitosta odotellessa.

1 tykkäys

Citygroup: Buy, target 300 €.

Eilinen close 211,50 €, joten Citin mukaan nousuvaraa on reilusti.

3 tykkäystä

Ettei kyse olisi tuosta VOW tikkeristä, jonka close 266,20

3 tykkäystä

Hyvä huomio, pitääpi yrittää tarkistaa. Itse olen aina työstänyt VOW3:sta joten en edes osannut kyseenalaistaa. :+1:

Edit: Näyttää että tavoitehinnat olis annettu kuitenkin tuolle VOW3

image
image

3 tykkäystä

Euroopan myydyin sähköauto huhtikuussa on ID.4

ja Ruosin myydyin auto ( sähkö, bensa, diesel, hybridi …)

5 tykkäystä

Tavoitehinta nousee ja arvioidaan ennätystulosta, joka ei ole yllätys:
https://www.boerse-frankfurt.de/news/2b4c5907-894a-4042-999e-444b39ef07f3

4 tykkäystä

Tämän jos jakaisi Tesla-palstalle, voisi syntyä porinaa. Joka tapauksessa Volkkarillakin on tunnistettu pyrkimukset kohti autonomista liikennevälinettä.

4 tykkäystä