Wärtsilä - Kestävämpää merenkulkua

Joo, omastakin mielestä noi rikkipesurit alkaa olemaan menneen talven lumia ja toi uutinen on kyllä huono kummallekin yhtiölle.

1 tykkäys

Minulla oli kunnia seurata Wärtsilän ensimmäisen pääkoneeseen liitettävän rikkipesurin asennusta Naantalin Luonnonmaalla vuonna 2011. Silloin jäi keskusteluista mieleen, että scrubberit ovat ainakin laivaliikenteessä väliaikainen (silta-) ratkaisu siirryttäessä puhtaampaan energiaan. Toki tekee loven liikevaihtoon, mutta eiköhän Wärtsilässä olla oltu hereillä, Valmet on minulle vieraampi. :thinking: Lähdettä ei ikävä kyllä ole, vain löyhä muisti…

12 tykkäystä
31 tykkäystä

Kiitos sinulle muuten @Cadel siitä, että aktiivisesti jaat näitä uutisia ja esim. Op:n näkemyksiä muihinkin ketjuihin, täydentävät kronologisesti hyvin kokonaisuutta, jossa on paljon myös vapaata keskustelua. Tiedon etsiminen jälkikäteen vähän sieltä sun täältä on melko työlästä.

33 tykkäystä

Cadel on tosiaan kiitokset ansainnut!

2 tykkäystä

Kiitoksia kiitoksista. Hyvä jos viesteistä on ollut jotain hyötyä ja joku niitä lukeekin :slight_smile:

35 tykkäystä

Tämä on vissiin kolmas viestini tälle foorumille ikinä ja silti olen täällä viettänyt aikaa viimeisen parin vuoden aikana enemmän kuin kehtaan edes itselleni myöntää. Siitä kuuluu kiitos kaikille teille, tämän foorumin, hienon sisällön tuottajille.

Olen siis ollut vastaanottava osapuoli, ilman, että itse olisin antanut foorumille oikeastaan mitään. Voisin aloittaa ilmaisemalla iloni siitä, että olen saanut helposti ja nopeasti luettavakseni näitä hyviä linkkejä Wärtsilästä. Kiitos!

p.s. Wärre on ”lempilapseni”:laughing:, tullut siellä telakalla joskus työura aloitettua nuorena ”likkana”!

p.s.s. Kommentti koskee toki myös ketjun muita mainioita sisällöntuottajia🙂

30 tykkäystä
14 tykkäystä

OP:n aamun kommenttit


23 tykkäystä
14 tykkäystä

Wärtsilä Corporation, Trade press release 9 December 2020 at 10:00 AM E. Europe Standard Time

The technology group Wärtsilä will supply its Fixed Pitch Propeller (FPP) and EnergoProFin solutions for two container vessels owned by Yang Ming Lines, the Taiwan-based shipping company. As container ship operators continue to seek energy savings through slow steaming, the necessary engine adjustments need to be matched by the propeller arrangement. The Wärtsilä solutions enable this adjustment, allowing the speed of the two vessels to be reduced from 24 to 18 knots. The order with Wärtsilä was placed in August 2020.

16 tykkäystä

Uusi uutinen mutta “The order with the technology group Wärtsilä was placed in the third quarter of 2020.”

8 tykkäystä
1 tykkäys

No eihän tuosta nyt saa yhtään mitään selvää, niin laitan kuvan.

Screenshot 2020-12-15 at 15.43.47

3 tykkäystä

Nuo BlackRock:in liputukset on aikalailla arkipäivää ja normaalia kaupankäyntiä heillä, joten ei kovin tarkkaan nuita kannata katsoa eikä liiemmin jakaa, samaa harrastavat muissakin yhtilössä ( esim Nordea & Tyres ) kun positio sattuu heilumaan siinä 5% paikkeilla.

Näin ollen en itse anna minkäänlaista arvoa näille pörssitiedotteille. Asia erikseen jos joltain ‘oikealta’ tekijältä :slight_smile:

E: @Sereno Taitaa olla ihan perus rahastonhoito hommia heillä, ja siellä kun “big money” liikkuu aika tiuhaan, voi viikossa tulla useampikin yli + ali 5% liputus. Osittain nyt ‘sektori rotaation’ vuoksi ainakin BlackRock ruvennut heilutteleen lippua Wärtsilässä & Nordeassa edes-takaisin. Heidän rahastonhoitajien näkemyksistä en tiedä sen paremmin kuin sinäkään.

6 tykkäystä

Kiitos, olet varmaankin oikeassa. Itse pidin äkkipäätä positiivisena sitä että BlackRock on kasvattanut omistustaan. Olisiko kuitenkin mahdollista, että esim. jokin heidän aktiivisista rahastoistaan olisi muuttanut näkemystään positiivisemmaksi?

https://ilkkapohjalainen.fi/tilaajalle/ymparisto-ja-liikenne/korkeutta-kuin-botniahallissa-tilaa-kuin-elisa-stadionilla-wartsilan-jattilaismaisen-logistiikkakeskuksen-rakentaminen-vaskiluodossa-tyollistaa-yrityksia-laajalla-alueella-1.10433613

*Linkki vain tilaajille.

Jutussa käy ilmi, että noin 230 miljoonaa euroa maksava tuotekehitys-, tuotanto- ja teknologiakeskus Vaasaan etenee aikataulussa. Valmista pitäisi olla lokakuun lopussa 2021.
Tämä on hyvä uutinen, kun uuden ajan koettaessa on hyperkeskus heti valmis käyttöönottoon.

7 tykkäystä

The 10-year agreement, worth over EUR 150 million, was signed in October and it is targeted to take effect from the end of Q1 2021. The expected revenues for 24 months, approximately EUR 20 million, has been included in Wärtsilä’s order book in Q4 2020.

28 tykkäystä

Wärtsilä on yksi suurista voittajista kun koronarokote palauttaa maailman normaaliin. Tämä on ihan helposti parinkympin lappu 2021, lisäksi kunnon osingot kun bisnes lähtee vetämään.

7 tykkäystä
10 tykkäystä