Xpeng (XPEV) - Kiinalainen sähköautovalmistaja

EV plant to Europe.!

Xpeng is a leading Chinese smart electric vehicle company that designs, develops, manufactures, and markets Smart EVs that appeal to the large and growing base of technology-savvy middle-class consumers in China. Its mission is to drive Smart EV transformation with technology and data, shaping the mobility experience of the future. In order to optimize its customers’ mobility experience, Xpeng develops in-house its full-stack autonomous driving technology and in-car intelligent operating system, as well as core vehicle systems including powertrain and the electrification/electronic architecture. Xpeng is headquartered in Guangzhou, China, with offices in Beijing, Shanghai, Silicon Valley and San Diego. The Company’s Smart EVs are manufactured at plants in Zhaoqing and Zhengzhou, located in Guangdong and Henan provinces, respectively. For more information, please visit https://en.xiaopeng.com

1 tykkäys

Manufacturers expects car sales to rise by around 4 percent to 26.3 million in 2021.

Älyttömät numerot. Pelkästään Kiinassa.

Tässä lisää…voisko olla vaara että kiinaautot samaan pannaan?
Autoissa paljon vakoojavempeleitä ?:sweat_smile:
Tostako eilinen dippi?
Onks noi Kiina Nevautot jotka Nysessä myös Hongkongin ja Kiinan pörssissä?

The US defence department said the move against Xiaomi and eight other newly listed Chinese companies aimed to counter the country’s “military-civil fusion development strategy” but offered no evidence of the smartphone maker’s involvement in this…

Xpeng maailman ensimmäinen EV Lidarilla :wink::grin::grinning:

1 tykkäys

Liukuhihna xpengissä.

1 tykkäys

Uusist tehtaista tietoo…omistukset ja muuta

Siinä tilastonikkareille…kuten mä😋
Xpeng Nio Li

Taitaa riittää postaukset tänään…:+1:

2 tykkäystä

NIO vs XPENG sähköautot
Voiko joku selittää miksi Nio,n pörssiarvo on 150% korkeampi kuin Xpeng,in?
Jos katsoo joulukuun (ja edelliset kuukaudet) uustuotantoa niin pörssiarvo ei heijasta todellista arvoa !
Tässä ei nyt vertailla autoja vaan pelkästään numeroita (ettei tarvitse liputtaa)
Jos edelleen katsotaan vain numeroita niin arvon pitäisi olla vain 35% korkeampi Nion hyväksi.
Molemmat tehtaat ovat lultavasti kehityksessä samalla tasolla (lidar ym) .

1 tykkäys

Li Auto versus Xpeng Motors

Li Auto and Xpeng Motors are arch-rivals. They went public in July and August 2020, respectively. While Alibaba-backed Xpeng wants to sell smart EVs to technology-savvy middle-class consumers in China, Li Auto designs, manufactures, and sells premium smart electric SUVs. Li Auto focuses on the sedan, SUV, and MPV segments with two models — ONE and EREV. Li Auto is the first Chinese EV company to successfully commercialize extended-range EVs. Xpeng produces the G3 SUV and the P7, which is a four-door sports sedan.
Xxxx
Laittaisin siinä tapauksessa LI versus Nio.
(Muutakin lukemista päivän artikkelissa)
Tänään XPEV nousu tunnin jälkeen (+13%)…mutta myös on lasku ollut toiseen suuntaan melkein aina ennen sulkemista. Melkein yhtä varmaa kuin päivä ja yö.
Toivoa saa että tämä trendi loppuisi vaikka tänään.
Edit: ja loppuikin ainakin tän päivän osalta.

1 tykkäys

Tosi kiinnostava artikkeli ja vähän hupia siinä seassa (kilometers vs meters)

2 tykkäystä

https://www.chinadaily.com.cn/a/202101/04/WS5ff258e8a31024ad0baa026c.html
Kiinalaisella kynällä kirjoitettu artikkeli mainitsee m.m. ;
"While continuing to bolster the sector’s development, the country has begun to cut subsidies for NEVs by 20 percent this year. Subsidies currently apply to passenger cars costing less than 300,000 yuan.

Despite the reduction, the national subsidy scheme has essentially been extended for two years from the end of 2020 to the end of 2022 as a way to “stimulate the automobile market impacted by the COVID-19 pandemic and the global downturn of the auto industry”, according to the International Council on Clean Transportation in a recent report
Xxxzz
Molemmat xpengit mahtuu tuohon “post-subsidy Price” haarukkaan.

1 tykkäys

Tämäpä yllätys …jo tänä vuonna.!
Mitäköhän volvolaiset tuohon. Ruotsalaisethsn on erittäin anti-kiinalaisia.
Tietääkseni ei Nio,lla tai Li-autolla vielä myyntiä Euroopassa.
Norjaan xpengiä on jo myyty satakunta kpl.
Markkinat on Euroopassa pientä verrattuna Kiinaan mutta näinhän ei kasvuyhtiöt ajattele. Tämä EV-trio kyllä taistelee joka nurkasta (Xpeng ja Li-auto ja Nio.)
Kiinassa on muuten hauska tapa myydä Xpeng P7…myyntipaikoissa on Teslan auto ja sitten myyjä kertoo mitä kaikkea puuttuu Teslasta verrattuna P7,aan. Ja on myös laput Teslassa jossa kerrotaan samasta.

3 tykkäystä

XPEV
Nordnet ilmoittaa että q4 on 12.01.2021
Mutta näin netissä:
XPeng’s Q4 earnings are confirmed from now on February 8, 2021.
Xpengin kotisivut "investors"taas on tosi surkea…ei löytynyt mitään.
Aika tärkeä olisi oikea tieto tästä. Eli heitän kysymyksen eteenpäin jos täällä olisi muita xpev osakesijoittajia.

3 tykkäystä
4 tykkäystä

Tässä ihan luettava artikkeli jossa Kiinan EV troikasta vähän vertailua ja muutakin luettavaa.
Kunnon arvostettu (?) Forbes artikkelin takana.
Vaikka artikkeli on dated 25.01.2021 olen sitä mieltä ettei “faktat” oikein pidä paikkansa ja saan kuvitelman että artikkeli olisi osittain kopioitu jostain vanhasta artikkelista.

2 tykkäystä
3 tykkäystä

On tietääkseni vähän alle odotusten
Ehkä kapasiteetti kahden tehtaan varassa tällä hetkellä rajoittaa tuotantoa. Yksi uusi tehdas kuitenkin kuvioissa jo tänä vuonna ja rahoitus valmiina.
Tässä tammikuun tuotanto;

3 tykkäystä

NIO vs XPENG tuotanto (oletettavasti myös myynti)
Laskeskelin paljonko on kasvanut viime kuukausien tuotanto. Li Autoa en ottanut mukaan koska mielestäni se on vielä omassa sarjassaan (hybriidiauto). Trio supistui duetiksi.
Kuukausi/vuosi kpl, % nousu marraskuusta.
NIO
11/2020 5291
12/2020 7007 +32%
01/2021 7225 +3%
total +36,5% nousua marraskuusta.

XPENG
11/2020 4224
12/2020 5700 +34%
01/2021 6015 +5,5 %
Total +42,5 % nousua marraskuusta.

Näyttää hyvin Xpeng kilpailevan ainakin kappalemärillä ja kasvulla vanhempaa ja isompaa Nio,a vastaan.
Varsinkin kasvuluvut marraskuusta helmikuuhun (Nio 36,5%, Xpeng 42,5%) on merkille pantava.

Kiinalaiset eivät tee paljon autokauppoja tammi ja helmikuussa (jossain näin tilastoja).
Toisaalta on kuulemma odotusajat uusien EV autojen (Nio ja Xpeng) toimituksissa asiakkaille, eli syy varsin pieniin kappalemäärien nousuun tammikuussa täytyy löytää jokin muu syy. Mikä? Kiinan uusi vuosi tulossa ja senhän nyt kaikki tietää kuinka siihen panostetaan.Eli?

3 tykkäystä

Eikös sekä Xpengillä että Niolla rajoita tämänhetkinen tuotantokapasiteetti toimituksia mutta kysyntää kyllä riittäisi?

3 tykkäystä

Johtopäätöksesi mukaan tulevat kuukaudet eivät nousisi paljoakaan tammikuun luvuista ja voit hyvinkin olla oikeassa.
En tiedä Niosta mutta Xpeng ainakin saa käyntiin kolmannen tehtaansa tänä syksynä. Niollahan ei omia tehtaita

2 tykkäystä