Xpeng (XPEV) - Kiinalainen sähköautovalmistaja

Luulisi luotonantajan tietävän mihin rahansa panostaa :+1:
Die Kreditlinie in Höhe von 7,5 Milliarden Yuan (1,1 Milliarden Euro) ist laut dem Autobauer die höchste, die einem chinesischen Auto-Startup bisher gewährt wurde. Das hohe eingeräumte Kreditlimit spreche für die starke Positionierung XPengs in der Branche

1 tykkäys

Varmaan saisi parempaa keskustelua aikaan jos edes pienen suomennoksen tekisi näistä😉

3 tykkäystä

Myös Xpeng sai kunnian tulla valituksi PCAOB:n non-HFCAA-compliant listalle

1 tykkäys

Juuri delisting luulin henk.koht. että ei tulisi olemaan vaara (kaikkien muiden uhkien lisäksi) mutta aika selvää että nyt politiikka on tulut mukaan peliii . Seuraan erittäin tiivisti USA uutiisi päivittäin ja se uhoaminen joka jenkeissä vallitse sekä Kiinaa, ja Venäjää vastaan on aika surullista seurata. Sekä demokraatit että republikaanit ovat samaa sorttia täsä asiassa. Yhteinen vihollinen yhdistää kansan, kansan joka ei oikeastaan tiedä yhtään mutään mitä oikeastaan tapahtuu jenkkirajojen ulkopuolellla.
En mainitse tässä päivän rajua kurssilaskua koska se ei ole joidenkin mielestä sallittua :sunglasses: ja mukamas ei liity xpev osakkeen toimintaan (???) Eihän tällainen romahdus ole mikään normaali volatiliteetti.

Oikeastaan olin odottanut viälä suurempaa romahdusta SEC/delistas-uhasta …onhan tänään ollut muutenkin black friday pörssissä että noin 10 % voisi kstsoa kuuluvan tuohon delistausjuttuun.

Huomasin tänään että markkinat on rankkaissut Nio vähän kovemmin kuin Xpengiä delistausuhan/yleisen laskun takia, ja Li Autoa vähiten tässä kilpailu-Triossa.
Voi johtua että johtuu siitä että sekä Xpeng ja Li auto löyyy markkinapaikka mannerkiinassa kun taas Nio ei ole siellä kaupaltavana.

or any part of the contents of this announcement.
RECORD DATE FOR ANNUAL GENERAL MEETING OF SHAREHOLDERS
The board of directors (the “Board”) of XPeng Inc. (the “Company”) announces that the Board has fixed the close of business on May 23, 2022, Hong
Kong time, as the record date (the “Shares Record Date”) of the Class A ordinary shares and/or Class B ordinary shares of the Company, each with a
par value US$0.00001 per share. Holders of record of the Company’s Class A ordinary shares and / or Class B ordinary shares as of the Shares Record
Date are entitled to attend and vote at the forthcoming annual general meeting of shareholders of the Company (the “AGM”) and any adjourned meeting
thereof.

Avaisitko hieman mitä merkitystä yhtiökokouksen täsmäytyspäivällä mielestäsi on, näin piensijoittajien näkökulmasta?

4 tykkäystä

VIEW ALL NEWS

XPeng to Report First Quarter 2022 Financial Results on Monday, May 23, 2022

29/04/2022

- Earnings Call Scheduled for 8:00 a.m. ET on May 23, 2022 -

GUANGZHOU, China–(BUSINESS WIRE)-- XPeng Inc. (“XPeng” or the “Company”, NYSE: XPEV and HKEX: 9868), a leading Chinese smart electric vehicle (“Smart EV”) company, today announced that it will report its first quarter 2022 unaudited financial results on Monday, May 23, 2022, before the open of U.S. markets.

The Company’s management will host an earnings conference call at 8:00 AM U.S. Eastern Time on May 23, 2022 (8:00 PM Beijing/Hong Kong time on May 23, 2022).

Dial-in details for the earnings conference call are as follows:

Pieniä haasteita liiketoiminnassa :grimacing: Tokihan Kiinassakin markkinaa riittää, kun näemmä ei tällä hetkellä rahkeet riitä ulkomaan markkinoille.

Merkillistä (toukukuun xpeng myynti -linkki hävisi täältä…yritän uudestaan):

Lasken uudestaan vertailun vuoksi versus kilpailija Nio.
Tämän päivän Ericson vs Nokia :wink: suomalaiselle sijoittajalle.
Xpeng 78% kasvu year to year, Nio 11,8%

Luitko tuon siitä artikkelista jonka liitit tai mistä johtopäätöksesi ettei rahkeet riitä?

Artikkelista lainattu pari kohtaa:

“adding that from the recent moves, XPeng’s expansion overseas is on hold.” ja " XPeng Motors (NYSE: XPEV, HKG: 9868) appears to be suffering a setback in its overseas expansion plans as it begins to undergo its latest round of management shakeups. :grimacing:

Vice president He Liyang, who joined XPeng in early 2021 to head the company’s overseas markets, has recently left"

Tuossa ei ole mitään ettei rahkeet riittäisi. Lol.

Market Cap nyt 19.938B.

@Chris1 Kannattaisikohan tuo otsikko vaihtaa? Nyt ollaan aika kaukana tuosta 30 miljardista. Valitettavan väärä otsikko tällä hetkellä, ja joka voi ohjata piensijoittajia vääriin päätöksiin.

Täällähän olemme toisiamme tukemassa ja auttamassa tekemään oikeita sijoituspäätöksia. Toki, voihan tuohon otsikkoon laittaa myös disclaimerin “ehkä 30 miljardia viiden vuoden päästä”. Toisiamme auttaen, neuvoen :+1:

Mielelläni luen. Mutta kun kaikkeen ei kaikilla ole aikaa/mahdollisuutta hakea, ja itse tiedät ne uutiset, niin jaa ne meille muillekin luettavaksi. Sharing is caring. Siksihän tämä foorumi on. Kiitos :+1:

2 tykkäystä

Minähän jaan mutta kun faktat lyö pöydälle niin liputetaan :grin: Hypetykset saatte itse hoitaa. Ja jos luulet että gross marginit ovat tae että menee hyvin niin…sighhh. Xpeng on päinvastoin kuin Nio satsannut pitkällä tähtäimellä …esim. omat autotehtaat (ehkä olen väärässä mutta luulen ettei Niolla niitä ole tai ollut…ehkä rakenteilla?).

Apple on hyvä esimerkki miksi ei omia tehtaita ole/tarvitse, Profit/profit. Miksi ostaa/sijoittaa omaan, kuin voi vuokrata. Unkariin ja USA:han NIO menee, mutta oma pääoma kannattaa käyttää bisneksen kasvattamiseen.

1 tykkäys

pistä nyt uudestaan faktasi. Ja mielellään muustakin kuin siitä, että montako halpaa autoa Xpeng on myynyt.

Itse tälläisenä piensijoittajana olisin/olen erittäin varovainen kyseisen firman kanssa. Aivovuotoa managementissa, overseas holdissa, overseas “valloitusta” johtaa HR-päällikkö tällä hetkellä :grin: . FSD (joka kuulemma oli iso kilpailuetu) pomo siirtyi yhden kilpailijan leiriin jne.

Sales profit per auto on pelottavan pieni, ja millä erottuu kilpailusta? Halpoja automerkkejä joihin Xpeng kuuluu, tulee markkinoille kuin sieniä sateella.

Ei ole brändia, ei BAAS- toimintaa, ei Swap Stationeita. Ei yhteistyötä isojen retailereiden, huoltoasemaketjujen jne kanssa.

Volyymit pitää kasvaa todella paljon, että firmasta tulee edes joskus voitollinen. Seuraan lappua, en omista.

Ja disclaimer: ei sijoitusvinkki. Itse omistan NIO:a ja Teslaa.

2 tykkäystä

Paukahti kokouskutsu postilaatikkoon. Lukuisten äänestysten joukossa tämä pisti erityisesti silmään:

1 tykkäys

Dilutoinnilla sitten eteenpäin.

Kirjoitin eilen: “Itse tälläisenä piensijoittajana olisin/olen erittäin varovainen kyseisen firman kanssa. Aivovuotoa managementissa, overseas holdissa, overseas “valloitusta” johtaa HR-päällikkö tällä hetkellä :grin: . FSD (joka kuulemma oli iso kilpailuetu) pomo siirtyi yhden kilpailijan leiriin jne.”