Xpeng (XPEV) - kiinalainen sähköauto (BEV)

Minähän jaan mutta kun faktat lyö pöydälle niin liputetaan :grin: Hypetykset saatte itse hoitaa. Ja jos luulet että gross marginit ovat tae että menee hyvin niin…sighhh. Xpeng on päinvastoin kuin Nio satsannut pitkällä tähtäimellä …esim. omat autotehtaat (ehkä olen väärässä mutta luulen ettei Niolla niitä ole tai ollut…ehkä rakenteilla?).

Apple on hyvä esimerkki miksi ei omia tehtaita ole/tarvitse, Profit/profit. Miksi ostaa/sijoittaa omaan, kuin voi vuokrata. Unkariin ja USA:han NIO menee, mutta oma pääoma kannattaa käyttää bisneksen kasvattamiseen.

1 tykkäys

pistä nyt uudestaan faktasi. Ja mielellään muustakin kuin siitä, että montako halpaa autoa Xpeng on myynyt.

Itse tälläisenä piensijoittajana olisin/olen erittäin varovainen kyseisen firman kanssa. Aivovuotoa managementissa, overseas holdissa, overseas “valloitusta” johtaa HR-päällikkö tällä hetkellä :grin: . FSD (joka kuulemma oli iso kilpailuetu) pomo siirtyi yhden kilpailijan leiriin jne.

Sales profit per auto on pelottavan pieni, ja millä erottuu kilpailusta? Halpoja automerkkejä joihin Xpeng kuuluu, tulee markkinoille kuin sieniä sateella.

Ei ole brändia, ei BAAS- toimintaa, ei Swap Stationeita. Ei yhteistyötä isojen retailereiden, huoltoasemaketjujen jne kanssa.

Volyymit pitää kasvaa todella paljon, että firmasta tulee edes joskus voitollinen. Seuraan lappua, en omista.

Ja disclaimer: ei sijoitusvinkki. Itse omistan NIO:a ja Teslaa.

2 tykkäystä

Tämä viesti on liputettu ja on siksi piilotettu väliaikaisesti.

Paukahti kokouskutsu postilaatikkoon. Lukuisten äänestysten joukossa tämä pisti erityisesti silmään:

1 tykkäys

Dilutoinnilla sitten eteenpäin.

Kirjoitin eilen: “Itse tälläisenä piensijoittajana olisin/olen erittäin varovainen kyseisen firman kanssa. Aivovuotoa managementissa, overseas holdissa, overseas “valloitusta” johtaa HR-päällikkö tällä hetkellä :grin: . FSD (joka kuulemma oli iso kilpailuetu) pomo siirtyi yhden kilpailijan leiriin jne.”

What a beauty :sunglasses:

2 tykkäystä

Koska tämä kokous on?

Pahoittelut viiveestä @StockLover2:

The AGM will be held on June 24, 2022, at 10:00 a.m. Hong Kong time, at No. 8 Songgang Road, Changxing Street, Cencun, Tianhe District, Guangzhou, PRC.

Eli 0500 meikäläistä aikaa torstaiaamuna.

https://sec.report/Document/0001193125-22-148049/

1 tykkäys