Käytän itse Admicomia (käytössä reilu 5 vuotta), meillä on toiminnanohjaus ja tilitoimistopalvelut heiltä ja nyt myös Tocomanin laskentaohjelmisto käytössä. Aiemmin käytettiin Lemonsoftin toiminnanohjausta sekä erillistä tilitoimistopalvelua. Tehdään itse palkat ja laskutus mutta admicom hoitaa varsinaisen kirjanpidon. Mielestäni Fondion ei vielä ole varteenotettava kilpailija kokonaisratkaisun osalta. Olen pariin otteeseen selvitellyt Fondionin ratkaisua kun ahkerasti sitä kauppasivat. Alla lyhyt vertailu esittelyn perusteella (huom, ei käyttökokemusta Fondionista):
Fondion:
+Hyvä käyttöliittymä, esim työntekijöiden tuntikirjausten näkymä parempi kuin Admicomissa.
+Urakkatarjousnäkymä ja tarjousten seuranta vaikutti kätevältä.
+/-Määrälaskenta vaikutti olevan ihan ok mutta ei mielestäni lähelläkään Tocomania.
+/-Hankintapäätöstä varten hinta tulee vain Fondionilta…itse pitäisi sitten selvitellä tilitoimisto ja mahdollisesti myös taloushallintojärjestelmän kustannukset.
-Tilitoimistopalvelut pitäisi hankkia erikseen…aiempien kokemusten pohjalta en palaisi enää usean toimijan palvelukokonaisuuteen.
-Järjestelmän kauppaaminen aika ärhäkkää (oli tosin Admicomillakin).
Admicom:
+Hyvä ja varmatoiminen käyttöliittymä, ongelmatilanteissa tuki on toiminut erinomaisesti.
+Palkanlaskenta ja laskutus onnistuu pienellä perehtymisellä helposti omana työnä…esim. 20hlö palkkojen tekoon ja maksuun menee aikaa vajaa tunti.
+Tilitoimistopalvelut erinomaisia ja kiinteällä kuukausilaskutuksella mielestäni edullinen.
+Rakennusalan asiantuntijuus on talossa tosi hyvä, käyttöönotto toimi hyvin ja tarvittaessa saa talouspuolelta alan tuntevaa apua.
+/-Tocomanin laskentaohjelmisto on hyvä mutta mielestäni liian kallis.
-Työntekijöiden tuntikirjauksen käyttöliittymä vähän sekava, Fondionilla parempi.