@Rivero Hankala sanoa, mutta lähi-idässä tulee olemaan isot panostukset vihreään vetyyn muissakin projekteissa. Saas nähdä tuleeko
kauppaa ADN:lle siellä. Olen itse laskenut 0€ sen varaan.
Edit: Näyttää niin makealle tuo V-kulmassa oleva polttokenno tuossa Toyota uutisen taustalla.
Aikataulu tarkennusta:
“As a prerequisite for unlocking the State Aid funding for Green HiPo, the Hellenic Ministry of Development and Investment has commissioned a high-level review of the Green HiPo IPCEI project as previously ratified by the European Union. It is expected that this review will take approximately 6-8 weeks, during which time systems and processes will be assessed in order to ensure full transparency and accountability for the effective implementation of the Green HiPo IPCEI project.”
"Once the evaluation has been completed, the Hellenic Ministry of Development and Investment will invite Advent, as one of the two eligible companies under the IPCEI Hy2Tech framework in Greece, to confirm its final funding documents. Upon submission, Advent anticipates receiving up to 782.1 million euros in funding from the Greek State over a six-year period for its Green HiPo IPCEI project. "
Kovasti ovat kaverit aktivoituneet tiedottamispuolella, uutta itseluottamusta vai pakokauhua? Itse uskon ensimmäiseen eli HiPosta olisi saatu vaalean vihreää valoa ja hommat olisi menossa oikeaan suuntaan ja suutaan voi raottaa hieman reippaammin…eikö vaalitkin menneet lupauksia antavasti? Mutta jokainen päättää itse.
Kapasiteetti ei ole kuin 6500kpl/vuosi 100kw:n kennoja. Tämä on erittäin mielenkiintoinen juttu, sillä nykyinen kenno on 90kw:n mötkylä joten oletettavasti uudet voimalähteet ovat siirtymässä tuotantoon.
Pitäisi valmistua h2/23 ja tuotantokapasiteetin ollessa 100 000kpl per vuosi. Tämä on koko vetyliikenteen kannalta merkittävä juttu.
Mutta miksi Adventin sijoittajien kannattaa tilannetta seurata ainakin yhdellä silmällä? Kuten tiedetään, niin Hyundailla on ollut haasteita päästä teknisellä puolella omiin varsin kunnianhimoisiin tavoitteisiin. Ja nyt onkin mielenkiintoista seurata, onko Hyundain ja Adventin JDA siirtymässä kaupalliseen vaiheeseen. Hyundain polttokennobusineksessä alkaa kohta jo ihan isohkoa rahaa pyörimään, joten houkutus on suuri
En usko, että noissa uusissa tehtaissa aletaan tekemään vanhaa kennoa, kun ei se ole enää ihan ajantasalla vs kilpailijat.
Ihan hyvä artikkeli (kooklekäännös) Adventin Green Hipo projektin etenemisestä. Maa-alue on nyt varattu ja nimi Kozen kannattaa laittaa muistiin. Kreikkalaisten päättävien elimien projektin arviointi kestää 6-8 viikkoa, ja jos se menee puikkoihin niin pitäisin EU:n tukirahoitusta varmana. Yksi positiivinen asia tästä EU:n tuesta on se, että yhtiö joutuu olemaan läpinäkyvä ja joutuu suorittamaan kirjanpidon laadukkaasti. Vähentää sumuisuutta raha-asioiden ympärillä, mikä on aina sijoittamisessa positiivinen asia. Onhan se huomattu, että kasvuyritykset on saatananmoisia suhmuroijia.
Lukenisen arvoinen juttu joka selventää kokonaiskuvaa. Lisätietoja odotettavissa parin kuukauden päästä.
”we had the privilege of hearing from Dr. Sunita Satyapal, Director of the U.S. DOE’s Hydrogen and Fuel Cell Technologies Office. In her plenary session on Monday, Dr. Satyapal summarized DOE progress for #hydrogen and #fuelcells and highlighted the Advent-DOE L’Innovator joint development program.”
Lehtileikkeitä tältä päivältä:
”Vanhoja juttuja”, mutta lehtijutut päivätty tälle päivälle paikallisiin lehtiin, joten PR:llä kova kovaa vasten, eikä peräännytä
” Advent osti tontin Kozanista vetyinvestoinnin jatkamiseksi”
Hyundain polttokennoja sähköisten lentokoneiden valmistajan testissä. Tällä saralla HT-PEM teknologia saattaisi olla kova juttu. Pitää seurata tätä projektia ja sen edistymistä tarkemmin.