Alokas haastattelee

90. Torsti

Tämän jätkän, kun tapasin, niin heti pääsin vähän rapsuttamaan ja silittämään, kunnes hän lähti jahtaamaan kollegaansa. Ruoholahden lemminkinä oli pitkään @Verneri_Pulkkinen, mutta nyt sinne on saapunut muita haastajia ja yksi heistä on Torsti.

Torsti on sympaattinen ja suloinen herra, josta ei kukaan voi olla pitämättä. Hänen sosiaaliset taitonsa ovat mahtavat, koska hän saa muut hyvälle tuulelle eikä pahoita toisten mieliä. Toisin kuin stereotypinen suomalaismies, niin hän osaa hienosti ja avoimesti näyttää tunteensa. :slight_smile: Hän on mm. esiintynyt Inderesin videollakin.. (ihan alussa videota kuuluu hänen itkuaankin :frowning: )

Komea mies, eikö? :slight_smile:

Ja tässä sama mies ihmisensä kanssa:

IMG_5655

1. Kerro kolmellakymmenellä sanalla, kuka olet.

Oon Torsti, 4v Australian labradoodeli. Oon tehnyt toimistohommia ihan pennusta lähtien, aiemmin IT-alalla ja nyt täällä. Harrastan purjehdusta ja hanhenkakan salaasyömistä. Jazzbändissä olisin triangelin soittaja: mut huomataan, mutta en liidaa.

2. Kerro kuka Ruoholahdella on ihmisesi ja kuvaile häntä 30 sanalla

Tuulikki on 39-vuotias ja työskentelee henkilöstöjohtajana. Vaikkei meillä pomoja olekaan, joskus se yrittää mua käskeä. Useimmiten meillä natsaa ajatukset hyvin yksiin, ja suostun pyyntöihin. Tykätään käydä kävelyillä, lenkillä ja purjehtimassa.

3. Kerro kolme asiaa, mitä Ruoholahden toimistollakaan harvat sinusta tietävät.

1. Rakastan kahlata ja juosta rantavedessä, mutta en tykkää uida.
    1. Mulla on kummikaverit Joonas ja Veera, jotka myös seuraa Inderesin sisältöjä. He oli mielissään mun uudesta työstä! Terkkuja :slight_smile:
    1. Hesarissakin uutisoitu susi/koira kerran puri mua Ruoholahden metroasemalla. Tuli verta ja kaikkee, mut ei sattunu enkä pelänny. Tuulikki oli hermona.

4. Kertoisitko sinun nelijalkaisista kavereistasi, joita siellä Ruoholahdella kanssasi on?

Mä olen inspiroinut ja saanut olla esikuvana kahdelle muullekin Inderesin työntekijän duudelille, joista toinen, Kasper Mellaksen Viljo, on meillä toisinaan hommissa. Hän on vielä tet-harjoittelija, jolta onnistuu vain lyhyemmät työpäivät.

Elsa on ihana mäyräkoira, jonka kanssa meil on…työystävyys syventynyt. No suoraan sanottuna Elsa nuolee mun ikeniä aina, kun nähdään. Se on aika kivaa.

Sit välillä toimistolla on muitakin koiria, joita en vielä ole päässyt tapaamaan kasvotusten. Mehän ollaan vielä toistaiseksi kolmessa kerroksessa, mutta vuoden vaihteessa päästään yhtenäiseen tilaan toisessa talossa, edelleen Ruoholahdessa.

(ping @Kasper_Mellas t. alokas :slight_smile: )

5. Mitä sinun toimenkuvaasi kuuluu toimistolla?

Aluksi oli suunnitelmissa tulla töihin vain muutamana päivänä viikossa, mutta muu henkilöstö kyseli mun perään niin ahkerasti, että nyt käyn officella lähes joka päivä.

Meille tyypilliseen tyyliin työnkuva ei oo kovin tarkkarajainen, teen sitä mikä vaatii huomiota. Oon ottanut hanskaan sekä tuloslähetyksiä että muita videoita (kuvat). Toi Fortum oli mun ensiesiintyminen, kolmantena työpäivänä. Tuulikki kuuli asiasta kaveriltaan ja siinä sitten käytiin keskustelut, että onks tää tontti, joka vaatii mun läsnäoloa. Yhteisöltä oon saanut esiintymisistäni pelkästään positiivista palautetta! Oon kyllä avoin myös risuille, ne on kans lemppareita.

(ping @Juha_Kinnunen t. alokas :slight_smile: )

Mä oon mukana kokouksissa välillä hereillä ja toisinaan nukkuen. Sit ihmiset tulee juttelee ja rapsuttelee, leikkimään vetoleikkejä ja toisinaan vien niitä kävelylle. Vierailijaryhmät on ihania, ne kaikki rakastaa mua ja usein löydän uusia bestiksiä. Oon aika hyvä lukemaan tilanteita, kuka haluaa mut syliin ja kuka ei niinkään. Ikinä ei voi tietää mitä työpäivä pitää sisällään!

Viime syksynä olin komennuksella Tukholmassa pari kuukautta, se oli uutta ja jännää. Siellä hommat oli samankaltaiset ku täällä ja opin vähän myös ruotsia.

Työpäivääni kuuluu myös metrotyömatkat, jolloin toisinaan valitsen uuden ihmisen, joka kaipaa rentoutumista. Painaudun hänen jalkaa vasten ja oon rapsutettavana, hiljaa lähellä. Tää taitaa olla yhtä tärkeetä mulle, kuin sille ihmisellekin.

6. Mikä toimistolla on kivointa ja mikä ikävintä?

Kivointa on työkaverit. Se fiilis, kun pitkän yön jälkeen pääsee aamulla toimiston ovelle, Tuulikki avaa sen, ja pääsen painaa täysiä käytävää pitkin tsekkaamaan ketkä kaikki on paikalla, hakee rapsutuksia, juomaan toimistolla vettä, heittämään tyynyt lattialle… Ai että. Meillä ihmiset tykkää työstään, mut veikkaan mun juoksevan sisään isoimmalla innolla ja nopeiten!

Ikävintä on lounastauot, joille en pääse mukaan. Silloin painan paniikkinappulaa ja uikutan like no tomorrow. Ja ikävää on joskus myös lähteä töistä, mulla on joskus hommat ikävästi kesken, kun Tuulikki haluis jo lähteä.

7. Sinun on pakko valita neljä ihmistä Ruoholahdelta, kenen näkemistä odotat eniten ja miksi?

Tää on helppo. Mun numero ykkönen on Antti Viljakainen, Viljakaisen Antti. Ei vitsi Antti on paras. Hänen työpöydällä on reaaliosinkopurkki, ja juoksen aina ekana moikkaamaan Anttia, kun pääsen ysikerrokseen käymään. Hänen työt ja puhelut joutais mun puolesta keskeytyä, kun tuun paikalle. Joskus joudun siinä vähän korottamaan ääntäni. No tässä harjoitellaan puolin ja toisin toimistoetikettiä vielä, kyllä se Antti on oppinut hyvin.

Sit seuraavana on Minna Avellan. Minde on antanut mulle mun rakkaimman lelun, jota en raaski edes suolestaa. Ja esitteli mut Elsalle. Ja antaa herkkuja. Minnan kans mulla on semmonen olo, että oon hieno poika.

No kolmosena on Mikael Rautanen. Mikael aina riehuttaa mut toimistolle tullessaan ja monina päivinä haluu ottaa pieniä rapsutteluhetkiä sohvalla <3

Sit Karoliina Loikkanen. Karoliina auttaa mua skarppaamaan, jos oon liian innokas. Mutta lähtee myös leikkeihin mukaan, kun töiltään ehtii.

(ping @Antti_Viljakainen, @Minna_Avellan, @Mikael_Rautanen ja @KaroliinaLoikkanen )

7. Jos saisit napinpainalluksella opetettua yhden asian kaikille Inderesin foorumilaisille, niin mikä se olisi ja miksi?

Älä rapsuta mua päästä, kyljet ja korvantaus ja maha, ne on kivempiä. Et säkään tykkäisi jos joku taputtaisi sua aina päähän heti ekana.

8. Miten sijoittaminen ja säästäminen mielestäsi hyödyttää koiria vai hyödyttääkö mitenkään?

Raha on välinearvo, ja niin kauan ku voittoja kotiutetaan säännöllisesti mun mahaan on sijoittaminen myös koirien etu.

9. Mitä haluaisit vielä kertoa ja toivottaa meidän foorumilaisillemme?

Lähetän rauhaa ja toivoa jokaiselle niitä tarvitseville. :rainbow_flag: Ja lisäksi mua saa moikata! Nähään! Ihanaa kesää!

Kiitoksia Torsti ja kiitoksia Tuulikille! :slight_smile:

Älä ole tylsä kiukutteleva X:n/Twitterin pesserivisseri, vaan ole kaikille hyvää mieltä tuova torstilainen! :slight_smile:

Torsteja tarvitaan enemmän tähän maailmaan, koska kiltteys ja hyväntahtoisuus vievät maailmaa eteenpäin.

Kiitoksia ja hauskaa viikonloppua kaikille! :blush:

113 tykkäystä