Alueesta Yleinen

Yleiset -palstalla sana vapaa, mutta asiallisesti :wink:

1 tykkäys

Haluaisin antaa kaswamattoman parran pärinääni tähän kohtaan ilmeisesti, koska en usko, että täälläkään sana on kowinkaan wapaa, olkoonkinkin, että minut on pari kertaa liputettu helwettiin kommenttieni kera. Ainoastaan kahdesti, tosin.
Olen ize elänyt 70- luvulta lähtien hyvin monikulttuurista maailmankuvaa noudattaen. Pakostakin. Olen kokenut mitä tarkoittaa Chilen “sotilasjuntta” tai minkälaista on olla “venepakolainen”. Sanat “neekeri” tai “siwari” owat minulle arkipäiwää olleet jo ennen näiden “swärkirosanojen” demonisoimista.
Tuntuu toisinaan, että wapaa ajattelu ja keskustelu on joutunut sellaiseen syynäyxeen, jota ruokkiwat pelko takapuolessa eläwät ja usein wailla elämänkazomusta olewat kommentoijat, joka johtaa sensuuriin ja sitä kautta sellaiseen yleiseen malliin, että meillä kellään ei ole kohta yxityisessä omistuxessa yhtään henkilökohtaista pörssiosaketta.
Huumori ja monikulttuurisuus owat kukista kauneimpia.
On mainittawa esimerkki, joka liittyy myös suuresti ihannoimani "Masse-Setään (Setä Isolla, seurakuntalaiset!).
Pyytäessäni Masse-Setää tietyn keskustelun piirissä “ojentamaan” seurakuntalaisia ei suinkaan tarkoita wäkiwalloin alkamaan kouluampujaxi tai muutoin turpiin lyömään.
Jokainen voi omassa mielessään ajatella mitä “ojentaa” voisi tarkoittaa vaikkapa kaswatusmielessä ja ehkäpä jopa business mielessä.
Eli liputtajalle: “Ojenna izeäsi ja awarra maailmankuwaasi ja suomalaista upeaa kieltä ja monikulttuurista sanawarastoa”
Sensuurin jälleen iskiessä kopioin tämän wiestin ja Kauppalehden “Jompe” on ainakin saanut sähköpostiin tämän.
Rakkautta kaikille!

TiVin/Times of Indian aamun uutisen mukaan Cognizant luopuu Samlinkistä. Mitähän tämä vaikuttaa säästöpankkien ICT-kustannustasoon ja palveluiden kehittämiseen?

Nyt tarvitsen fiksuja neuvoja.

Olen aika kyllästynyt työkuvaani tällä hetkellä. Porukka on tosi hyvä, työ on helppoa ja kukaan ei hengitä niskaan. Palkka ok. Päällikkötason tehtävä ja työnantaja arvostaa minua. Toimin siis rakennustarvikealalla(lvi). En oikein pidä siitä miten hommat hoidetaan ja työkuvaa liittyy paljon juuritason hommia kuten siivoamista ja muita ei niin kiinnostavia tehtäviä. Olen katsonut muita työpaikkoja ja käynyt haastatteluissa.

Ongelmana on se että opiskelen tai lähinnä käyn kursseja amk-tasolla. Jos vaihtaisin työpaikkaa niin se loppuu siihen. Pidän myös työstäni mutta tuntuu siltä että en saa siitä tarpeeks irti. Työkuvaan kukaan ei voi vaikuttaa koska ei ole muita hommia mitä pystyisin tehdä. Itse olen miettinyt että opiskelisin niin paljon kuin kerkeen nyt 2-3 vuotta ja mietin vasta sitten tulevaisuutta.

Olen ainakin varma siitä että jos jään haluan osan yrityksestä. Tätä en jaksa tehdä loppuelämäni koska olen ihan liian sitoutunut tähän työhön ja haluan yksinkertaisesti osan kakusta muuten lähden. Nyt mietin sitä onko fiksua odottaa, opiskella ja vasta sen jälkeen miettiä tätä uudestaan vai kannattaako rohkeasti vain etsiä jo nyt?

Miten täällä saa uuden ketjun tehtyä? Vai onko niin että uutena käyttäjänä se on rajoitettu pois.

Piti vain kysellä että saako yksityishenkilö jostain palvelusta Suomessa ostaa US-T-Billejä, vai ollaanko me tässäkin sijoitusasiassa takapajula? Äkkiseltään en löytäny asiasta mitään foorumilta.

Jahas, Näköjään tuo uusi ketju sitten ilmaantuikin. :blush:
eli eipä tässä mitään muutakuin kysymään T-billeistä.

YLE:

Kööpenhaminan Pörssitalo palaa

Tanskan Kööpenhaminassa sijaitseva Pörssitalo (Børsen) palaa, EkstraBladet uutisoi.

Christiansborgin linnan lähistöllä sijaitseva Pörssitalo on osittain yli 400 vuotta vanha. Rakennus on kuuluisa hollantilaisesta renesanssiarkkitehtuuristaan ja kulttuurisesti hyvin arvokas.

Frihedsbrevet-median toimittaja Mads Brügger jakoi X:ssä videota paikan päältä. Suojapeitteiden alla oleva Pörssitalo vaikuttaa videon perusteella olevan ilmiliekeissä.