Milaisia kokemuksia teillä on ammatillisesta kuntoutuksesta?
Itselläni on työkyky alentunut ja tämä vaihtoehto on noussut pöydälle. Työttömyys ei ole vaihtoehto, koska osinkotulot estää työttömyyskorvauksen. ja osinkotuloillani ei pysty suomessa elämään.
Onko eläkevakuutusyhtiöiden kumppaneilla millainen ansaintalogiikka?
Olen ilmaissut haluni opiskella ammatti, jossa etätöiden tekeminen olisi luontevaa ja pidän itselleni sopivana laadukasta paikallista ammattikoulua, jossa voi opiskella merkonomin perustutkinnon ja koittaa saada harjoittelujaksot johonkin yritykseen, jossa etätöiden tekeminen on luontevaa.
Eläkevakuutusyhtiön kumppani yrittää ohjata tekemään töitä paikallisiin yrityksiin, joissa etätöiden tekeminen ei ole luonnollista ja koulua pari päivää kuukaudessa jossakin epämääräisessä koulussa kaukana kotoa.
Ehkä minun on viisainta etsiä itse suomesta 3kk työnantajalle “ilmainen” työkokeilujakso paikasta, jossa etätöiden tekeminen on luonnollista ja kun/jos molempia kiinnostaa niin tehdä opinnot siinä yrityksessä eläkevakuutusyhtiön laskuun.
Moi, itse asiasta en tiedä paljoakaan, mutta takerrun tuohon kohtaan “työttömyys ei ole vaihtoehto, koska osinkotulot estää työttömyyskorvauksen” joka käsittääkseni ei Suomessa pidä paikkaansa tiettyyn rajaan saakka. Työmarkkinatukeahan saa vaikka samaan aikaan saa pääomatuloja. Oheisessa artikkelissa on tarkemmin selvitetty nuo rajat kuinka paljon pääomatuloja saa tienata.
Tietysti asia on sitten eri jos osingot menevät noista rajoista yli.
Hyvä linkki ja mahdollisesti oikeassa paikassakin. “Työttömyys ei ole vaihtoehto” lausetta voin tarkentaa siten, että se ei ole vaihtoehto suomessa. Omalla kohdallani ruotsi voi olla vaihtoehto, koska siellä ei tällaisia rajoituksia ole. Vapaaherrana oleminen maltillisemman verotuksen ja kustannustason maassa on myös vaihtoehto. Oma tilanteeni on monellakin tapaa hankala, mutta en pysty kuvailemaan sitä huonoksi. Työkykyäkin on vielä kovasti jäljellä, kun on vaan mahdollisuus sitä hyödyntää.