Analyse2 ilmoitti selvittävänsä mahdollista listautumista First North -listalle. Asiahan ei ole vielä varmasti päätetty, mutta päämäärätietoiselta eleeltä vaikuttaa.
Joka tapauksessa, kannattaa tutustua ja tietenkin mukava olisi kuulla alasta jotain ymmärtäviltä vaikkapa kilpailukentästä sekä tietenkin kokemuksia Analyse2:sta ja firman tuotteiden käytän havaituista hyödyistä!
Analyse2 Oy Lehdistötiedote tiistaina 5.10.2021 kello 8.00
Päivittäistavarakaupan analytiikkaratkaisuja tarjoava Analyse2 Oy (”Analyse2” tai ”Yhtiö”) on päättänyt aloittaa selvitystyön, jonka tavoitteena on tutkia Yhtiön mahdollisuuksia toteuttaa listautumisanti ja listautua Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle. Mahdollisen listautumisannin ja listautumisen tavoitteena on tukea Yhtiön strategian mukaista kasvua sekä kansainvälistymistä. Lisäksi listautuminen mahdollistaisi Yhtiön osakkeiden käyttämisen vastikkeena mahdollisissa yrityskaupoissa sekä kehittäisi Yhtiön yleistä tunnettuutta.
Analyse2 on vuonna 2004 perustettu suomalainen SaaS-ohjelmistoyhtiö, joka tarjoaa analytiikkaratkaisuja päivittäistavarakaupan alalle. Yhtiön asiakkaina on tunnettuja päivittäistavarakaupan brändejä sekä kauppaketjuja Suomessa, Virossa ja Pohjoismaissa. Ketjuasiakkaista tunnetuimpia ovat Kesko sekä Coop Eesti. Brändeistä asiakkaina on valtaosa päivittäistavarakaupan suurimmista kuluttajabrändeistä, kuten Unilever, Fazer, Orkla sekä Arla.
Analyse2:n ydinosaamista ovat päivittäistavarakaupan data-analytiikka ja kysynnän ennustaminen kauppaketjujen, brändien sekä kuluttajien hyödyksi. Yhtiön ratkaisut tukevat kauppaketjujen ja brändien välistä yhteistyötä sekä auttavat niitä vastaamaan paremmin kuluttajien tarpeisiin. Ratkaisujen avulla päivittäistavarakaupan toimijat pystyvät tekemään paremmin kuluttajakysyntään vastaavia kampanjoita, tuotevalikoimia ja uutuuslanseerauksia sekä ymmärtämään paremmin kuluttajien ostokäyttäytymistä.
”Tekemisemme perusta on todellisten asiakastarpeiden ja -kysynnän ymmärtämisessä kaupan alan parhaista faktoista eli kaupan myyntidatasta lähtien. Yli 3,5 miljoonaa kuluttajaa Suomessa näkee ratkaisujemme vaikutuksen lähikauppansa hyllyillä,” kertoo Analyse2:n toimitusjohtaja Janne Anttila.
Analyse2:n liikevaihto vuonna 2020 oli 7,6 miljoonaa euroa, josta yli 90% muodostui jatkuvalaskutteisista palveluista. Liikevoittomarginaali vuonna 2020 oli noin 9%. Analyse2:lla on johtava asema Suomessa ja tulevaisuuden kasvua haetaan kansainvälisiltä markkinoilta uuden A² Trade Promotion -ratkaisun avulla.
”Kansanväliset päivittäistavarakaupan brändit käyttävät yli viidenneksen liikevaihdostaan erilaisiin kampanjoihin, mutta vain kolmasosa näistä toimenpiteistä on kannattavia. Uuden A² Trade Promotion -ratkaisumme avulla päivittäistavarakaupan brändit Pohjoismaissa sekä muualla Euroopassa pystyvät vastaamaan paikallisten kuluttajien tarpeisiin kannattavasti oikeanlaisilla kampanjoilla,” Anttila jatkaa.
Analyse2 tiedottaa mahdollisesta listautumisen ja listautumisannin toteutuksesta myöhemmin. Yhtiön neuvonantajana selvitystyössä toimii Oaklins Merasco Oy.
Asiakastiedon faileissa Analyse2 ja tytär Analyse2 Trade Services erikseen ja lisätty ao perusteella!
EDIT - CFO:n lausunto
mainittu liikevaihto 7,6 miljoonaa euroa sekä liikevoittoprosentti noin 9 ovat konsernin lukuja. Linkkaamistasi emoyhtiön Analyse2 Oy:n luvuista puuttuu siis tytäryhtiömme Analyse2 Trade Services Oy:n luvut.
Analyse2 Oy:n luvut
Analyse2 Trade Services luvut