Analyytikkovaihdos

Terve kaikki!

Viimeisen vajaan vuoden ajanjakso on ollut minulle henkisesti ja sitä kautta ammatillisesti tiukka rypistys. Syyt tähän ovat, kuten elämässä kaikki yleensäkin, moninaisia ja -ulotteisia. Lopputulema sen sijaan on ollut mielestäni selvä ja mitä todennäköisimmin myös jossain määrin näkyvä. Olen pystypaininut työn tekemisen mielekkyyden sekä arvo- ja ajattelumaailmani kanssa ja lipsunut paikoin roimastikin asettamistani laatutavoitteista. Tämä puolestaan on johtanut siihen, että koen alisuorittaneeni niin yhteisömme jäsenenä kuin työkaverinakin. Olen vilpittömän pahoillani kaikista edellä mainituista kohdista, mutta erityisen paljon kahdesta viimeisimmästä. Sijoittaja- ja työyhteisömme ovat hienoja kokonaisuuksia, jotka koostuvat erilaisista persoonista, osaamisista ja isosta määrästä yhteistä intohimoa. Molemmat yhteisöt ovat mielestäni osiensa summaa parempia, mutta oikeasti toimiakseen ja kehittyäkseen ne tarvitsevat ja etenkin ansaitsevat aina parhaan version jokaisesta jäsenestään.

Näiden havaintojen ja ajatusten pohjalta olen käynyt sekä itseni, lähipiirini että arvostamieni ihmisten kanssa useita keskusteluja siitä, miten olisin onnellisempi, voisin paremmin ja millä tavalla saisin itsestäni paljon nykyistä enemmän irti. Käydyt keskustelut ja ajatusten vaihdot ovat johtaneet siihen, että olen saanut Inderesin ja kokonaan osaketutkimuksen ulkopuolelta tulleen työmahdollisuuden. Tämä on kaikista tarkastelukulmista katsottuna fantastinen ja rehellisesti sanottuna olisi silkkaa hulluutta olla tarttumatta siihen. Olen siis päättänyt siirtyä uusien ja jännittävien haasteiden pariin, mikä ajankohtaisin kiekkotermein tarkoittaa tietysti sitä, että pelini Inderesin pelipaidassa ovat lähestymässä loppuaan. Tulen aloittamaan seuraavien tekemisten parissa syksyn aikana, joten minkäänlaisesta nopeasta poistumasta ei (onneksi tai valitettavasti) ole kysymys. Inderes on kohdellut minua tavattoman reilusti ensimmäisestä työpäivästäni lähtien ja koen, että rauhallisen ja hallitun siirtymäprosessin mahdollistaminen on vähintä, mitä voin yhtiömme hyväksi tässä tilanteessa tehdä. Seurannassani olleet yhtiöt tulevat siirtymään seuraaville analyytikoille:

Avasin toimistomme oven ensimmäisen kerran työhaastattelun merkeissä syyskuun 14. päivä vuonna 2018. Tuon ja tämänhetkisen päivämäärän välissä on tapahtunut paljon mukavia asioita. Olen saanut yhdistää työn ja harrastuksen, syventyä useisiin erilaisiin liiketoimintamalleihin, strategioihin ja toimialoihin, keskustella näistä kotiläksyt erinomaisesti tehneiden sijoittajien (@Mauri , @JHeiskanen ja @Crazy_Train ansaitsevat erityismaininnan) kanssa sekä ennen kaikkea tutustua mainioihin henkilöihin niin talomme sisällä kuin seuraamissani yhtiöissäkin. Toki mukaan on luonnollisesti mahtunut liuta vääriä johtopäätöksiä ja siten metsään menneitä yhtiöraporttejakin. Olen kaikesta kokemastani kiitollinen ja uskon tai ainakin toivon, että olen matkan varrella onnistunut solmimaan myös loppuelämän mittaisia ystävyyssuhteita. Kollektiivinen kiitos vielä koko sidosryhmäköörille, toivon kaikille pelkkää hyvää!

371 tykkäystä