Attana - tulevaisuuden multibäggeri?

Hassua, että näiden pitäisi siis yhdistyä minä päivänä tahansa ja silti näiden hintaero on tälläkin hetkellä 0,15sek.

Mieli tekisi ostaa vielä pieni lisäpositio BT:tä ja tehdä helppoa rahaa. Varsinkin, jos osakkeet yhdistetään “nyt”.

Mutta se ei ikävä kyllä sovi nykyiseen sijoitussuunnitelmaan, niin jääkööt. Seuraava lisäys tulee kun rikotaan 3 SEK.

Tämän BT-osakkeen kurssin heittelyssä ei ole mitään järkeä. Avauksesta nousu 2,6 ja hetken päästä ollaankin tasolla 2,2. Päiväkauppiaat liikkeellä?

On se molemmilla osakkeilla ihan sama.
Avauksessa jotain +10% ja nyt yli - 4%.

Eihän tuolla tosiaan ole tullut mitään laitteistomyyntejä, pelkkää näkyvyyttä saanut lehdistössä, joten moni saattaa kotiutella voittoja.

Karua on kyllä dumppaus.

1 tykkäys

Otin tästä aikalailla omat pois ja jätin loput osakkeet roikkumaan. Ärsytti liikaa katsoa, kun omistukset sahaa +50 ja 20% välillä saman päivän sisällä.

Ja eikun välittömästi 10% ylös :roll_eyes: Ei näissä senttiosakkeiden heilunnassa ole mitään järkeä.

Mielenkiinnolla olen lukenut koko ketjun, ja täytyy kiittää Foorumin jäseniä kun ovat tietoa netin syövereistä kaivanneet. Itse päätin nyt kuitenkin että yhtiö on hieman liian riskaabelinen meikäläiselle tällä hetkellä.
Kiitokset myös artikkelista.

Teksti vaikuttaa hieman samantyypiseltä hypeltä kuin amerikkalainen medtec yhtiö Theranos pari vuotta sitten. Elizabeth Watsonin yhtiö väitti keksineensä metodin, jolla yksi veripisara riittää analysointiin (vs sellainen putkilo määrä verta joka normaalisti otetaan käsivarresta). Kävi ilmi että kyseistä teknologiaa ei oikeasti ollut olemassa - Holmes on nyt oikeudessa syytettynä asiasta. Tapahtumasta löytyy myös erittäin mielenkiintoinen kirja “Bad Blood” mikä on lukemisen arvoinen - varsinkin kun kelkkaan mukaan lähti Henry Kissingerin kuuluisuuden tason omaava henkilö.

Tämän takia tuo “yhden pisaran analysointi” hieman särähti korvaan. Alan ammattilainen en tietenkään missään nimessä ole, mutta jos kaveripiirin kuuluisi tämän alan ammattilainen, niin luetuttaisin kaiken hänellä ennen sijoittamista.

Ohessa vielä Blombergin linkkiä kiinnostuneille.
https://www.google.com/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/storythreads/2020-12-03/the-spectacular-rise-and-fall-of-elizabeth-holmes-and-theranos

6 tykkäystä

5 tykkäystä

Minkälainen luotto palstalaisilla on tähän yhtiöön ja ketkä on ns arpalippu meiningillä mukana?

Näissä lääkefirmoissa on mielestäni todella suuri riskit, kun täytyy olla kaikki myyntiluvat ja hyväksynnät ja sitten pitäisi saada vielä myytyä itse tuotetta.

Luin tuon Pionjärin rapsan ja lukenu Avanzan, sekä tätä palstaa myös ja otin itsekin minimaalisen siivun tätä.

Aika monella Avanzalla on todella optimistiset näkemykset, varsinkin tuossa Pionjärin rapsassa.
Toivottavasti saadaan seminaarissa jotain lisätietoa.

Odotatteko minkälaisia laitemyyntejä tälle vuodelle? Hinnassahan tuota on ainakin jo vähän ennakoitu.

2 tykkäystä

Minä olen ainakin mukana aivan arpameiningillä. Tuossa ennen joulua tämä ketju pisti silmään ja nopean tutustumisen jälkeen päätin laittaa pienen osuuden kiinni. Nyt Attanassa ja Attana BT:ssä on kiinni nousujen jälkeen ~3% salkusta.

Tietenkin ennen sijoittamista tein mietinnän sijoituksesta, mutta kevyimmällä versiolla mentiin. Esimerkiksi tämän vuoden alussa ostamani Smart Eye sai läpikäydä tarkemman seulan.

1 tykkäys

Arpalappuhan tämä on. Itse ostin joulun jälkeen juuri ennen pomppua(sijoitusuran paras ajoitus) ja ostin lisää nousussa.

Myin nyt eilen osan( luultavasti väärä muuvi)ja käytännön freeroll tämä keissi tällä hetkellä.

Toki jos hehkutuksista edes osa pitää paikkansa on tällä mieletön potentiaali, mutta vähän sellainen “liian hyvää ollakseen totta” ajatus kokoajan takaraivossa ja epäilisin tätä huomattavasti enemmän ellei taustalla tutkimuksessa olisi mukana yliopisto.

Kaiken kaikkiaan tarkoitus ostaa vielä lisää jos sopiva paikka aukeaa vaikka riskit ovat ilmeiset.

Luotosta on vaikea puhua korkeasta riskistä johtuen. Tässä ketjussakin läpikäydyn tiedon perusteella olen päätynyt kuitenkin siihen, että yhtiöllä on ainakin joku mahdollisuus onnistua, jossain vaiheessa. Sen takia nyt on tarkoituksena pitää omistus nykyisellään (antihintaan ostettu ensimmäiset ja nousun aikana lisää 1,80-2,23). Laitemyyntien osalta itse en oikein osaa odottaa tiettyä kappalemäärää, toivottavasti ainakin joitain. Erik Penserin tavoitehinnassa ei taida olla kovin montaa sisällä. Seuraavan tason FDA-lupa ja kumppanin löytyminen olisivat hyvä tapahtua. Lyhyellä tähtäimellä kurssiin voisi vaikuttaa tiedotettavat tilaukset, ja itse odotan että q4 raportti olisi suht ok tuloutuvan laitemyynnin johdosta. Näistä syistä ei ole tarkoitus lyhyellä tähtäimellä luopua osakkeista, tarkoitus toki saattaa muuttua :smiley:

https://www.researchgate.net/profile/Teodor_Aastrup/publication/347207889_The_Solution_to_Improve_Profitability_in_Pharmaceutical_Development_How_to_Increase_Pre-clinical_Productivity_and_Success_Rates_in_Clinical_Trials/links/5fd8918092851c13fe89560e/The-Solution-to-Improve-Profitability-in-Pharmaceutical-Development-How-to-Increase-Pre-clinical-Productivity-and-Success-Rates-in-Clinical-Trials.pdf

Kyllä tuolle Attanan teknologialle tulenee olemaan käyttöä, eikä pelkästään Covidin analysoinnin suhteen. Toki hintaluokka ja aiemmin hankittu teknologia vaikuttaa siihen miten mm yliopistosairaalat ottaisivat kyseisen menetelmän käyttöön. Tuollaisella analysoinnilla voi kuvitella olevan käyttöä laajaltikin lääketeollisuuden, lääketieteeseen liittyvän tutkimuksen ja diagnostiikan osalta (Covid mm).

2 tykkäystä

Pienellä siivulla mukaan attana btn kyytiin.

3 tykkäystä

Attana meddelar sista dag för handel i BTA - Attana 15.1 viimeinen päivä käydä kauppaa bt-osakkeella.

1 tykkäys
2 tykkäystä

Nuo uutiset vaikuttavat sen verran hyviltä, että varmasti kääntyy eilinen lasku taas nousuun. En yllättyisi, että tänään noustaisiin vähän reippaamminkin.

1 tykkäys

Uutta uutisointi kierrosta pukkaa.

9 tykkäystä

Uusi tiedote myös tänään ulos.

7 tykkäystä

Mitenkäs tämä Attana vs. Attana BT case menee? Kaupankäynti tulee loppumaan BT -osakkeella 15.1. ja nämä osakkeet tullaan yhdistämään lähitulevaisuudessa.

Tällä hetkella Attanan osake näyttää olevan 2.245 sek ja Attana BT on 2.26 sek. Eihän tuossa ole mitään järkeä, ainakaan näin maallikon näkökulmasta. Eikö tuossa automaattisesti tule 0.015 sek tappiota kun osakkeet yhdistetään? Ymmärrän alehinnalla BT:n ostamisen ja näin toimin itsekin, mutta miksi tuosta maksaisi enemmän kuin tavallisesta? Onko tässä löytynyt taas yksi markkinoiden epäloogisuus?

Osakkeet yhdistetään 19.1 Attanan tiedotteen mukaan. Näiden perus-ja bt-lappujen hintaeroissa ei ole juurikaan ollut selkeää logiikkaa. Bt laput liikkuvat vähemmän jolloin kurssi ei aina pysy mukana. Tämä on muuten toinen tai kolmas kerta sinä aikana jolloin tätä seurannut, että perusosake on BT:tä halvempi. Tuskin kovinkaan pitkäaikainen ilmiö.

1 tykkäys