En seuraa henkkoht noita marketcappejä muutenkuin suhteellisina lukuina. Kommentoin aikaisemmin coinmarketcapin tilanteen mukaan ja enemmän siinä on merkittävää kokoluokka kuin itse luku. Ihan samaa mieltä, että kuka laskee mitenkin noita marketcappejä.
Itse en näe blow-off toppia mitenkään välttämättömänä sille, että nyt tehty high jäisi tämän vuoden ATH:ksi. Itselleni siirtyminen bear markettiin tarkoittaisi weekly trendin muuttumista down trendiksi ja sinne on piiitkä matka tästä tilanteesta. En kyllä yleisesti ottaen tiedä, miten se määritellään, mutta tämä treidaajan näkökulmasta.
En lähde ennustamaan sen paremmin mitään. On hyvin mahdollista, että tästä tehdään seuraavaksi uudet huiput jonnekin 50k -tasolle. Mikään ei vielä kerro, ettei se olisi mahdollista. On kuitenkin toisaalta mahdollista, että nyt tehdään uusi daily lower high vielä jonnekin nykyisen high:n alapuolelle ja sieltä lähdetään rikkomaan 30k tasoa tai että se lähdetään rikkomaan tältä tasolta. On liian ennenaikaista arvioida sen tarkemmin, itse seuraan toistaiseksi 4H-tasolla ja sen jälkeen 12H-tasolla.
Mielenkiintoinen vaihe joka tapauksessa, koska myös osakemarkkinoilla voi tapahtua jäähtymistä ja silläkin voi olla omat seuraukset. Samoin USD ja 10Y bondin korko liikehtii mielenkiintoisesti, joilla on aina vaikutusta kaikkeen. Kulta ja öljy mukaanlukien.
Kryptot on mielestäni tullut mukaan yhdeksi osa-alueeksi merkittäviä sijoitusassetteja, jolloin riippuvuudet on myös selviä.