Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Muistaakseni ainakin perinteisen pankin kortin saatekirjeessä on ohje ottaa kortti käyttöön näppäilemällä PIN ekalla kerralla. Tällä on suojataan kortti toimituksen ajan

3 tykkäystä

Nimenomaan näin, eka kerralla pin koodilla ja sen jälkeen lähimaksu toimii, mutta vain kortin takapuoli maksupääteeseen päin. Ja pyytää kyllä useammin pin koodi maksua kuin nordean kortti.

1 tykkäys

En ole vielä rekisteröitynyt crypto.comiin, koska keräilen sopivaa määrää CROta, jotta saisi paremman cashback-tason heti lähtöjään. Mutta tässä siihen valmistautuessani voitteko valottaa kortista:

  • Oliko niin, että se on tosiaan prepaid ja vieläpä euroilla? Eli kortille pitää ladata euroja (vai USDtä)?
  • Onko kortin lataaminen luottokortilta tosiaan ilmaista? Silloin sitä kuitenkin pystyisi käyttämään kuten luottokorttia, jos on luottokortteja muuten käytössä.
  • Saako kortilla olevalle saldolle jotain korkoa ja saako sitä sieltä pois muutoin kuin rahaa käyttämällä?
1 tykkäys

Periaatteessa kuin prepaid kortti, siirrät sinne rahaa pankki/luottokortilta tai crypto.com fiat pankkitililtä. Euroja sinne laitetaan… Korttiin rahan siirto on maksutonta. Korttisaldolle ei saa korkoa ja kortille siirretyt rahat on tuhlattava jonnekin, ei voi siirrellä takas päin…

1 tykkäys

Jos tämä on ongelma, voi sen kiertää tallettamalla eurot ensin varastoon fiat-lompakkoon, josta niitä voi siirtää tarpeen mukaan kortille. Yksi välivaihe enemmän, mutta ei kauhean työläs.

1 tykkäys

Kortilta voi lähettää kuitenkin ilmeisesti rahaa kaverille en ole vielä testannut. Myöskin voisi nokkela kaveri ostaa stable coinia ja vaihtaa tämän euroiksi. Tästä tulee kyllä kulua mutta ei ainakaan jäisi rahat roikkumaan.

Onhan siellä käytössä myös automaattinostot, eli voi nostaa ilman kuluja 800e/kk.

4 tykkäystä

Tilasin Saksasta tavaraa mutta kortilla ei pystynyt maksamaan. Maksu jäi jumiin kun olisi pitänyt vastaanottaa vahvistuskoodi tekstiviestillä, mutta koodia ei tullut. Myös kortilta veloitettava Netflix tili jäädytettiin kun maksu ei ollut mennyt perille. Maksutiedot on oikein, ja aiemmin veloitukset menneet kuten pitää. Kolmantena havitsemani ongelmana ST1 mobiiliapilla tankatessa ei ole viimeaikoina maksu onnistunut, ja sekin koska ei ole tullut vahvistuskoodia tekstarilla. Minulla ei ole “enable international usage” klikattuna päälle mutta ei kai sen pitäisi ulkomaille maksamiseen vaikuttaa kun maksu tehdään Suomesta? (Ja aiemmin useasti kaikki mainitut onnistuneet.)

Crypton aspa neuvoi Netflix ongelmassa poistamaan kaikki maksutiedot tietokoneella mobiilin sijaan, ja lisäämällä tiedot uudelleen. Kehoitettiin jopa valitsemaan “country of origin” UK:ksi, mutta en oikein näe järkeä tuossa maavalinnassa (vaikuttaisikohan samalla Netflix sisältöön?)

Lisäksi jostain syystä Mandatumilta rahaa omalle pankkitilille siirtäessä ei tullut myöskään vahvistuskoodia txt ollenkaan, mutta sain koodin kyllä kun robotti ilmoitti sen soittamalla, joten numero on sielläkin oikein. Mandatum ei ole mitenkään tekemisissä Crypton maksuongelmien kanssa, joten tämä on ainoa johtolanka joka voisi tarkoittaa ongelman olevan jossain muualla(kin?).

Kenelläkään muulla vastaavia ongelmia?

E:pitää varmaan vielä liitymän tarjoajalle ilmoitella jos olisi syystä x vahvistusviestit blokattu

No kyllä mulla ainakin ongelmat hävis kun salli asetuksista tuon international usage… Ja jos vahvistus tekstiviestejä ei tule mistään niin lie vikaa jo puhelimen/liittymän tekstiviesti asetuksissa.

2 tykkäystä

Jep, ite siirränki rahat useinmiten pankkisiirrolla fiat tilille josta top upaan korttia sitä mukaa ku tarvetta.

1 tykkäys

No joo, Mandatumin viesti olikin jostain syystä mennyt roskapostiksi automaattisesti, joten se selvisi samantien. (Ensimmäinen kerta ikinä, joten ei tullut mieleen heti tutkia tätä vaihtoehtoa.) Mutta enpä oikein tiedä miksi aiemmin crypto visalla maksut menneet lävitse ilman “international usagea” jos se nyt sen vaatisi.

Tässä kun asiaa mietin, niin itseasiassa taisinkin kerran kokeilla vahvistusta vaativaa maksua ja täppäsin tuon päälle. Ei toiminut silloinkaan. Voin toki kokeilla uudelleen niin että annan sen olla päällä pidemmän aikaa.

Mulla on tullut täysin samanlainen ongelma tässä tammikuun aikana. Korttia käyttänyt yli vuoden päivät ongelmitta, mutta yhtäkkiä en enää tekstiviestejä oo saanut eli nettiostoksia ei esim oo pystynyt tekemään, vaikka kortti muuten toiminut kaupassa ym.

Edit. Oon kokeillut myös kytkeä päälle tuon intetnational usagen, mutta ei oo vahvistusviestejä sen paremmin saapunut. Crypto.comin aspahan väitti ettei heillä oo mitään ongelmaa ja operaattoriin pitäisi ottaa yhteyttä, mutta tuskin operaattori on yhtäkkiä mitään muutoksia tehnyt kun aiemmin homma toiminut ja liittymä ja kaikki pysyneet ennallaan.

1 tykkäys

Onko tämä tekstiviestien roskapostiksi merkitseminen joku uusi ominaisuus.
Huomasin sen itse tänään ensi kertaa.

Aha. Tuohan selvitti mun ongelman, johonkin roskapostitekstareihin on vahvistuskoodit näemmä livahtaneet

Operaattori pyysi ottamaan ylös tarkan ajan koska viestin vastaanottaminen epäonnistunut. Ilmoittelen sen sitten niille ja katsotaan löytyykö mitään

E: Mulla ei löytynyt roskapostista muuta kun tuo Mandatumin viesti. Yhtään crypton viestiä ei siellä näkynyt. Tosin en tiedä häviääkö viestit jonkun ajan kuluttua vai pysyykö kauankin roskapostikansiossa. …pitääpä kokeilla maksua ja tutkia meneekö sittenkin viestit vaan roskiin.

E2: jos ongelma olisi roskapostiin hukkuminen, niin mulla ainakin tuo Netflix maksun ongelma ei taida vielä selittyä tällkään

@KalleH mulle ainakin ihan uusi asia enkä ole ennen edes tiennyt txt roskapostisuodatuksesta. Saa näemmä kytkettyä pois päältä androidissa helposti

1 tykkäys

Odota, että authy vaihtaa uuden koodin ja heti sen jälkeen copy&paste. Pitäisi kyllä ehtiä

Kiitos juu. Kyllä se nyt onnistuu kun salamana toimii :slight_smile: Kiitos vastauksista.

6 tykkäystä

Aikaisemmin on ihmetelty miten crypto.com pystyy maksamaan niin korkeita korkoja Earn:lle. Esimerkkinä PolkaDot 12.5% tai Polygon 12% Jade/Indigo korttitasolla. Tuolta sivustolta näkee tämän hetkiset steikkaus palkkiot. PolkaDot tuottaa 13.9% ja Polygon 22.39%. Eli jos Crypto.com poolaa käyttäjien earneja ja steikkaa ne itse niin tässä syntyy heille hyvä korkoarbitraasi. Tai sitten koko juttu on vain yksi pyramidihuijaus. Saa päättää itse.

Edit: Tietenkin steikkaus rewardeista pitää ottaa kulut pois mutta ainakin Polygon jää reilusti plussalle niidenkin kanssa vaikka saisit maksimi earn%. Lyhyemmillä talletuksilla saat tietenkin vähemmän.

4 tykkäystä

Kuinkahan pitkään tuota korttia saa odotella. Marraskuussa tilannut kortin eikä edelleenkään ole shipped tilassa. Eipä siinä muuten mitään mutta pari isompaa ostosta olisi ollut mukava höyläillä kortilla.

1 tykkäys