Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

En tiedä muista käyttiksistä (enkä edes muista android-luureista), mutta Oneplussassa pääsee Google Payhin heti virtanappia painamalla aina, kun luuri on avattu sormenjäljellä. Ainakin minulle tuo on jopa paljon nopeampaa kuin fyysisen kortin kaivaminen lompakosta.

Itse tällaisissa tapauksissa vingutan toisen pankin mastercardia Curven läpi, siirrän vastaavan summan Crypto.com kortille sitten kun jaksan, ja käytän go back in timeä ja nautin cashbackeista. Tämä onnistuu laiskimmillaan vaikka kerran kuussa.

Noin äkkiseltään ongelmiesi kuvauksia lukemalla voisi päätyä siihen johtopäätökseen että Curvelle nimenomaan olisi tarvetta. :slight_smile:

8 tykkäystä

Mä oon käyttäny Apple payta siitä lähtien kun se tuli saataville. Fyysistä korttia käytän vain todella harvoin (silloin jos Apple pay tai lähimaksu) ei toimi, käytännössä siis vain joillakin kylmäasemilla.

Muutoin käytän kaikkia korttejani Apple Watchin kautta. Ei tarvitse kaivaa lompakkoa tai kännykkää esiin. Painaa vain kahdesti sivupainiketta, valitsee kortin (ei tarvitse sitäkään jos haluamasi kortti on priorisoitu) ja ojentaa käden maksupäätettä kohti. Ei tarvitse koskaan näppäillä tunnuslukua kassalla.

Erittäin kätevää.

Crypto.comin kortilla tuo vain pitää ”kiertää” Curven avulla eli lisätä Crypton kortti Curveen ja Curve Apple payhyn. Kestää ehkä minuutin.

Ja joo, kortille pitää siirtää rahaa (tai käyttää sitä go back in time) -ominaisuutta, mutta ei se rahansiirtokaan montaa kymmentä sekuntia vie.

7 tykkäystä

Kiitoksia tipseistä @SamiK ja @Vostok!
Pitääpi perehtyä hieman lisää Curveen ja kenties laittaa tilaukseen. Noita maksukortteja kertynyt semmoinen nippu, että kenties paikallaan siirtyä 2020-luvulle ja laittaa kortit yhden äpin tai kortin taakse.

4 tykkäystä

Kysyn vielä sen verran Curvesta, että onko siihen mahdollisuutta liittää myös muita bonuskortteja (K-plussa, S-ryhmä jne) ja hyödyntää myös niitä samalla kun maksaa ostoksia esim kaupan kassalla? Itseäni Curvessq vähän kauhistuttaa juuri tuo tässäkin ketjussa aiemmin esille nostettu oman ostokäyttäytymisen luovuttamisesta, mutta toisaalta samaahan sitä jo tekee muutenkin juuri noiden em. bonuskorttien kanssa :see_no_evil:

2 tykkäystä

Curve mainostaa, että pitäisi myös nuo bonuskortit onnistua. Joku viisaampi kertonee että toimiiko? Olen itse nyt parin ostoksen verran käyttänyt Curveen liitettyä crypto .comin Visaa kännykällä(Google Pay) ja on kyllä kätevä ja helppo. Cashbackit näkyy sovelluksessa heti. Ainoa pieni miinus/vaiva tosiaan on tuo saldon siirto crypton visalle, mutta eipä siinä rehellisyyden nimissä montaa sekuntia mene.

Rouvakin alkoi kiinnostua crypto visasta/curvesta kun kerroin valtavista cash bäkeistä ja kui kätevää on vaan kännyä vilauttaa kassapäätteellä. :slight_smile:

Edit, kumpaankaan ei siis ole (vielä) fyysistä korttia enkä nyt näe niille oikein mitään tarvettakaan.

1 tykkäys

En tiedä onko tässä ketjussa tullut jo esille, mutta pidän varsin kätevänä Bank Norwegianin ja Crypto-kortin komboa.

Varsinainen kortti on vielä tulematta (älyttömät toimitusajat), mutta täyttelen nettiostoja varten Crypto-korttia BN:n kortilta. Tällöin omaa rahaa ei tarvita Crypto.comissa vaan esimerkiksi nytkin helmikuun alun ostokset voi maksaa ilman korkoja ja kuluja Norwegianille vasta 15.3. BN:n kortti mulla oli jo ennestään, joten en näe tässä tilanteessa mitään tarvetta alkaa näpräilemään Curven kanssa.

Alkaa tämän viestin luettua Curve kiinnostamaan.

Mitenkäs tuo Curven 1% cashback vaikuttaa asiaan. Vähennetäänkö se Cryptocomin kortin cashbackista vai saako tällä ketjutuksella vielä isomman kokonaiscashbackin.

1 tykkäys

Curven yksi hyödyllisistä ominaisuuksista on “Anti-embarrassment”-toiminto. Jos esimerkiksi ei ole CdC:n kortille ladannut tarpeeksi rahaa tai kortti ei toimi, niin se ottaa maksun seuraavaksi asetetulta kortilta.

3 tykkäystä

Cash backit kerääntyvät täysin toisistaan riippumattomasti.
Ja muistakaa käyttää referral koodia ennen kuin lataatte Curven.

1 tykkäys

Se refekoodi vaan ei meinaa toimia. Tai värväsin kaksi kaveria, joista toisesta sain 30 pv lisää refebonusta (kyseltyäni perään), mutta toisesta ei tullut 30 pv ekstraa, enkä viitsinyt kysyäkään perään.

K-Plussan saa näköjään, mutta S-bonusta tuonne ei saa. On siellä useampi muukin kanta-asiakasohjelma, kuten Suomalainen, St1, Viking Line jne.

@jepukka666

3 tykkäystä

Plussan saa myös mobile payhin mutta s-bonus ei onnistunut sitten millään .

2 tykkäystä

S-bonukset kuitenkin saa, jos näyttää ensin S-kortin maksupäätteelle. Tämä siis tarkennuksena, jottei tule sellaista kuvaa, ettei niitä saa ollenkaan. Näin siis punaisella Cryptocom-kortilla Prismaa käyttävä perheellinen saa bonuksia yhteensä 5%+2%+1%=8% ruoka- yms ostoksista, jos on Curven cashback toiminnassa.

7 tykkäystä

En ole käyttänyt curven mitään bonuskorttiominaisuuksia, mutta plussakortin saa ainakin Google payhin liitettyä niin että K-kaupan lukija osaa sen haistaa riippumatta oletko valinnut luuriin Curven vai jonkun muun kortin maksuvälineeksi.

Prismassa näytän edelleen vihreää fyysistä korttia ensin.

4 tykkäystä

Itse stakesin korttia varten 23.12 ja viimeviikolla lähti tulemaan. Kortti on vielä kaiken lisäksi vain Ruby. Mitä lueskellut internettiä, niin moni odottaa edelleen tuota shipped statusta, vaikka ovat tilanneet aikaisemmin paremman tason kortin.

1 tykkäys

Curvessa on itsellä ainakin ikävä ominaisuus, 3DSecure varmennus ei ole toistaiseksi toiminut missään verkkosivustolla/palvelussa missä olen yrittänyt käyttää korttia → kortti täysin käyttökelvoton koska todella monessa paikassa tuo on pakotettuna päällä. Tulee vain ilmoitus että 3DSecure ei ole kortissasi käytössä/tuettu. Kaikki muuta visa/mastercard kortit pelaa hienosti mutta Curven virtuaalikortti ei missään tämän 3DSecure ongelman takia. Esimerkiksi Viaplay ei hyväksynyt korttia eikä myöskään Mobilepay, molemmille kyllä kelpasi Crypto.com virtuaalikortti ja 3Dsecure toimi hienosti tekstiviestillä.

Onko muilla tätä samaa ongelmaa? Oletteko saaneet jotenkin ratkaistua?

1 tykkäys

On. En.


Minulla lähti nyt Royal Indigo tulemaan. Steikkasin CRO:t reilu kuukausi sitten 2.1.2022. Eli yllättävän nopeasti.

3 tykkäystä

Myös täällä on nyt 16.12. tilattu ruby steeli Shipped-tilassa. En ole katsonut mahtoiko olla jo aiemmin.

Aiemmin tilattu jade green sen sijaan on toisella hepulla vielä Issued.

2 tykkäystä

Täällä lähti myös tänään Royal Indigo kortti tulemaan, tilattu 25.11, et aika kauan meni.

Jade Green tilattu 21.12 ja vielä(kin) issued :confused: