Crypto.com ja muut korttimaksukryptocashbackejä tarjoavat

Voit siirtää ne Superchargeriin tai Defi-lompakkoon.

Defin earnista hiukan parempi korko, mutta varat ei nostettavissa sekunneissa, niikuin korttistakesta ja paljonkos superissa saa korkoa cro:lle?
Omat cro omistukset on korttistakessa ja lähes kaikki ylimääriset exchangen earnissa…

Cashback-kortti ja nämä crypto earn ominaisuudet vaikuttavat oikein käveviltä. Mutta mutta, mitenkäs se veroilmoituksen teko. Jos korttilla vinguttaa tuhat kertaa vuodessa, päälle vähän korko palveluja ja vaihdoksia tokenista toiseen niin aikamoinen painajainen laskeskella sieltä pääomatuloja. Verottajan silmissähän jokainen CRO → USDC → ETH → BTC → CRO vaihto, mitä näillä tokeneilla kikkailee on verotetta tapahtuma.

Superchargeria en suosittelisi kenellekkään. Todelliset korot on pari prosenttia jos unohdetaan noi ”up to” vedätykset.
Verotapahtumia kertyy yhdenkin päivän talletuksesta 45. Vaikka saisi verot laskettua automaattisesti näiden rivien tarkastaminen on tuskaa.
Minulla oli siis noin 5000 CRO:ta noin viikon ajan Superchargerissa. Kokonaispalkinto on jotain 0.30 euroa.

5 tykkäystä

Ymmärrän toki. Esimerkkini oli kuitenkin toteutuneesta historiasta kaikkein tehokkain cherry pickaus. Pointtini on vaan että eiköhän pantin vapautus ole ihan järkevä toimi kelle tahansa, jota ei kiinnosta CRO:n arvonkehityksellä spekulointi. Kun kysyit että mitä muuta käyttöä niille varoille on, niin itse keksin aika monta. Tältä foorumilta niitä on hyvä etsiä.

Samasta syystä myyn CRO:t pois sitä mukaa kun niitä kertyy. Jos missaan tämän takia satumaisen CRO:n raketoinnin muutaman huntin panoksilla, niin olen kyllä valmis sellaisen riskin ottamaan.

1 tykkäys

Toki jos ei usko CRO arvonnousuun, mutta ymmärtääkseni lähes jokainen siihen uskoo kerran ylipäätään tähän ”sijoittaa”… Mut joo oli miten oli, ollaan erillaisilla sijoitussuunitelmilla liikkeellä niin turhaa vääntää. Sinä otat kaiken ylimääräisen pois ja minä holdaan kaiken ylimäärisen hyvillä koroilla. Eikä kukaan voi tietää etukäteen kumman taktiikka on tuottavampi pitkässä juoksussa? Palataan asiaan vaikka kymmen vuoden päästä viisastelemaan yhdessä?:wink:

https://koinly.io/fi/ käyttää vaikka tuota niin verot hoituu helposti. https://tax.crypto.com/ tämänkin luulis kohta tulevan suomalaisten saataville.

Tuo halvin diili menee tukkoon transaktioista hyvin nopeasti. Jo yhdellä SuperCharger talletuksella saat 45 transaktiota. Cashbackkeja tulee vuodessa satoja. Earnista tulee joka viikko per kolikko.

NEWBIE

Vasta aloittelemassa

$49

per verovuosi

Aloita heti

100 transaktiota

Rajoittamaton lompakoita/siirtoja

Veroraportit

Portfolion seuranta

Marginaalikaupat ja hajautettu rahoitus

Tärkeimmät

Luovutusvoitto tai -tappio: Lomake 9A

International tax reports

Comprehensive audit report

Live chat

1 tykkäys

Toivotaan että tuo tax.crypto.com kerkeää tämän vuoden veroraporttiin ja että se toimisi hyvin.

1 tykkäys

Itse maksan Koinlyn palvelusta ihan mielelläni, ei ole pahan hintaisia mielestäni nuo maksulliset versiotkaan. Ja ehkä tuon voi vielä yrittää vähentää verotuksessa.

Treiderille varmasti kätevä mutta cash back/earni säästäjältä syö kyllä vuoden tuotoista merkkittävän osan.

Ei noiden verojen laskeminen cashbackin osalta ole mikään ameriikan temppu jos yhtään osaa exceliä. Tietysti verolaskuissa voi astua miinaan jos tekee kauhean määrän krypto-krypto-vaihtoja ja jotain kummallisia defijuttuja, mutta aika simppeli homma lopulta laskea juoksevista cashbackeista ja niiden myyntivoitosta/tappiosta kertyvä verovelka yhteen. Kannattaa vähän suunnitella etukäteen millä tavalla pitää lompsat erillään toisistaan. Itse suunnittelin tuon tekeväni pythonilla ilman mitään koinlyja.

4 tykkäystä

Itse olen katsonut koinlysta vain verojen määrän ilmaiseksi. Raporttia en ole ottanut ulos kun ei verottaja ole semmoista kysellyt.

7 tykkäystä

Tämä oli uusi tieto. Eli voin laskea kaiken ja ilmoittaa tämän verottajalle ja raportin saan sitten maksusta jos verottaja tätä pyytää. Kuulostaa hyvältä.

2 tykkäystä

Eihän tuossa koinlyssä cashbackin osalta ole mitään järkeä. Laskeskelin nopeasti norwegian kortin ostot niin noin 100kpl per kuukausi. Eli jos ostaa vaikka tonnilla per kuukausi 3% cashbackiä on vuodessa 360e. Siitä 30% vero ja coinly 179$ maksu, 360×0,7-157= 95e noin suurin piirtein. Onhan se nollaa parempi mitä jää käteen mutta kyllä voittaja on ihan joku muu kuin kortin käyttäjä.

5 tykkäystä

Itse olen lähtenyt siitä että itse cashback on verotonta samoin kuin s-ryhmän bonus. Mutta arvonnoususta ne myydessään joutuu verot maksamaan. Voin toki olla väärässä. Saattaa myös olla että verottaja ei tiedä itsekkään niin sekavaa settiä sieltä välillä tulee :smile:

Tämä on viimeisin ”tieto”.

Eli jos ottaa ton ilmaisen midnight blue kortin niin se on verotonta ? Eli itsellä kun on Royal indigo 3% cash backilla niin maksan siitä 30% veroa ? Netto cash Back siis vähän yli 2%

Näin se pitäisi tosta verottajan Facebook postauksesta tulkita. Itsellä menee 34% mukaan joten käteen jää 1.98%. Kyllä verottaja nyt heitti kunnon kierrepallon.

Tulipa kortti nopeasti - se oli toki hautumistilassa 6 viikkoa mutta shipped notification oli eilen ja tänään tuli postissa (Kirje.) . Ihan kiva, tosin tuo verotuskuvio vähän ahdistaa mutta elämä on.